بررسی نمرات آیلتس

بررسی نمرات آیلتس و مفاهیم آنها

همانطور که مطالعه کردید در مقاله گذشته به مقایسه نمره آیلتس و تافل پرداختیم در این مقاله میخواهیم به بررسی نمرات آیلتس بپردازیم.
نمره ۰ : هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ندارد.

نمره ۱ : در اصل هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند کلمهٴ مجرد ندارد.

نمره ۲ : امکان ارتباط واقعی وجود ندارد مگر برای اطلاعات بسیار ابتدایی با استفاده از واژگان مجرد یا قالب‌های کوتاه در موقعیتهای آشنا و برای برطرف کردن نیازهای ابتدایی و فوری. مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری و نوشتاری دارد.

نمره ۳ : فقط می‌تواند مفهوم کلی را در موقعیتهای خیلی آشنا درک و منتقل کند. توقف‌های مکرر در هنگام ارتباط مشاهده می‌شود.

نمره ۴ : قابلیت‌های ابتدایی محدود است به موقعیتهای آشنا. مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد. توانایی استفاده از زبان پیچیده را ندارد.

نمره ۵ : دارای مهارت نسبی زبان با قابلیت درک عمومی معنا در بیشتر موقعیتها می‌باشد، گرچه احتمال اشتباهات بسیار وجود دارد. باید توانایی ایجاد ارتباطات اولیه را در حوزهٴ تخصصی خود داشته باشد.

نمره ۶ : علیرغم بعضی بی‌دقتی‌ها، عدم تناسب‌ها، و نافهمی‌ها، در کل دارای مهارت موثر زبانی است. قادر به استفاده و فهم زبان نسبتا پیچیده به ویژه در موقعیتهای آشنا می‌باشد.
نمره ۷ : مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست، اگرچه با اشتباهات هر از گاهی در دقت، تناسب، و درک زبان همراه‌ است. ممکن است در موقعیت های ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. در کل توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلال‌های ریز را درک کند.

نمره ۸ : مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست و تنها هر از گاهی اشتباهاتی از نظر دقت و تناسب کاربرد مرتکب می‌شود. ممکن است در موقعیت های ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. اما از پس مباحثات پیچیده و مشروح به خوبی برمی‌آید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *