تقویت مهارت Speaking

تقویت مهارت Speaking ( گفتاری)

یکی از جذابترین و مفیدترین بخش های آموزش زبان انگلیسی تمرین برای تقویت مهارت Speaking یا صحبت کردن به زبان انگلیسی است. برای دست یافتن به مهارت بالای مکالمه زبان انگلیسی نیاز به گذشت زمان و از همه مهمتر تمرین مداوم داریم. با تمرین مداوم و مرور زمان می توانید به مهارت دلخواه خود برسید. در این مقاله میخواهیم به معرفی ۱۰ روش مفید برای تقویت مهارت Speaking بپردازیم که نه تنها برای شما موثر خواهد بود بلکه برای تمامی زبان آموزان جالب و لذت بخش خواهد بود.

۱- صحبت کردن

از اشتباه کردن خجالت نکشید. با اعتماد به نفس از هر فرصتی به هرشکلی که میتوانید برای انگلیسی صحبت کردن با هر شخصی استفاده کنید. هراندازه تمرین کنید هم اعتماد به نفس شما افزایش پیدا میکند و هم تلفظ و دایره لغات شما تقویت می شود. به خاطر داشته باشید که صحبت کردن به انگلیسی مهارتی شبیه به یادگیری نواختن ساز از یک ورزش جدید است. تنها راه برای تقویت مهارت Speaking انجام دادن و تمرین در انجام دادن است.

۲- فناوری

استفاده از تلفن همراه ابزار بسیار مفیدی برای یادگیری زبان است. شما میتوانید صدای خود را هنگام انگلیسی صحبت کردن ضبط نمایید و سپس گوش دهید تا ببینید صحبت کردن شما نسب به سایرین چگونه است. میتوانید از تلفن همراهتان برای نصب برنامه های تقویت لغت و یادداشت فوری کلماتی که به تازگی یاد گرفته اید اشاره کنید.

۳- گوش کردن

برای اینکه تلفظ صحیح کلمات را بیشتر بشنوید میتوانید از اخبار و ترانه های انگلیسی استفاده کنید. با این روش میتوانید کمات و اصطلاحات جدیدی را بیاموزید. سعی کنید آنچه را که میشنوید تکرار کنید تا تلفظ را نیز تمرین نموده و ببینید که روی کدام کلمات در جمله استرس یا تاکید وجود دارد.

۴- بلند بخوانید

یک روزنامه یا یک مجله را بلند بخوانید. شما حتی می توانید متن دیالوگ برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه ی خود را پیدا کرده و آن را بازی کنید. این راهی مناسب برای تمرین تلفظ است زیرا که شما تنها می بایست از اینکه انگلیسی حرف زدن شما خوب به نظر می رشدمطمئن شوید و نیازی نیست نگران ساختار جملات خود باشید.

۵- هر روز لغتی جدید بیاموزید

روی لغات مورد علاقه خود کار کنید یا لغتی را در یک موضوع یا مبحث مورد علاقه خود پیدا کنید و برای تمرین آن را در جملات مختلف و مناسب بکار ببرید.

۶- فیلم تماشا کنید

فیلم های به زبان انگلیسی را تماشا کنید و به لغات و تلفظ های جدید توجه کنید. از بازیگران تقلید و دیالوگ ان ها را تکرار کنید و از ان لذت ببرید. این کار به تقویت لغت,تلفظ و لحن یا intonation که از اساسی ترین توانایی ها برای مهارت اسپیکینگ(speaking) است کمک می کند.

۷- دوستی مناسب برای این منظور پیدا کنید

با کسانی که انگلیسی را خیلی خوب صحبت می کنند یا با دیگر افرادی که درحال یادگیری این مهارت هستند دوست شوید و در مورد موضوع خاصی با آن ها صحبت کنید. در مورد موضوع خاصی با آن ها صحبت کنید. در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید صحبت کنید و نظراتتان را در هر موضوعی که شاید دانستن آن برای طرفین جالب باشد با هم در میان بگذارید.

۸- فعالیت های جذاب را به زبان انگلیسی انجام دهید

اگر از آشپزی خوشتان می آید یا اگر حسابی عاشق کسب مهارتهایی در حوزه کسب و کار یا هر شاخه دیگری هستید سعی کنید در کلاسهایی شرکت کنید که به زبان انگلیسی برگزار می شوند (همانند برخی از کلاسها یا سمینارهای مدیریتی و مرتبط با کسب و کار). مطمئن شوید هرچیزی که از انجام آن لذت می برید را به نوعی به زبان ربط می دهید.

۹- به بحث و گفتمان بپردازید

در مورد تمام موضوعاتی که علاقه دارید با دوستانتان به بحث به زبان انگلیسی بنشینید. برای بیان عقیده یا آنچه در ذهن دارید تا میتوانید از لغات مختلف کمک بگیرید و به گفتگوری سایر افراد با  دقت گوش کیند تا بتوانید زمانی ه باید شما نیز نظر موافق یا مخالف خود را در آن خصوص بیان کنید.

۱۰- از یک دیکشنری استفاده کنید

دیکشنری های انلاین اغلب دارای مثال های صوتی می باشند که شما می توانید تلفظ های خود را چک کنید و برنامه های ریکشنری بسیاری نیز وجود دارد که شما در هرجایی می توانید بر روی گوشی های هوشمند خود به همراه داشته باشید. البته مراقب باشید که خیلی متکی به این ابزارها نباشید. ابتدا تلاش کنید خودتان کلمات راادا کنید و سپس بررسی کنید که آیا درست تلفظ کرده اید یا خیر.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *