دستور زبان انگلیسی

مقدمه ای بر دستور زبان انگلیسی

دستور زبان انگلیسی به مجموعه قوانین و مقررات موجود در زبان انگلیسی که بین کلمات، جمله‌ها، گروه‌ها و شبه‌جمله‌ها حاکم است، اطلاق می‌گردد. به عنوان مثال طبقه‌بندی واژه‌ها به اسم، فعل، ضمیر، مفعول، فاعل، حرف اضافه، قید، وند و غیره جزء دستور زبان محسوب می‌گردد.

دستور زبان انگلیسی؛ ساختار و سامانه زبان انگلیسی است. دستور زبان انگلیسی شامل زبان‌شناسی نحوی و ساخت‌شناسی واژگانی این زبان است. بسیاری بر این باور هستند دستور زبان یا گرامر انگلیسی شامل قوانین زبان انگلیسی است، در صورتی که حقیقتاً هیچ زبانی شامل قانون نیست. زیرا قانون توسط عده‌ای وضع می‌شود، ولی گرامر توسط هیچ کس وضع نشده است.

زبان انگلیسی به مرور زمان تغییر کرده است. به تعریفی دیگر دستور زبان انگلیسی بازتابی از زبان انگلیسی در یک دوره مشخص است. گرامر زبان انگلیسی باعث می‌شود تا آموزندگان این زبان سریع تر و تاثیرگذارتر آن را بیاموزند. وقتی آموزندگان زبان انگلیسی؛ دستور زبان انگلیسی را بیاموزند، قادرند خیلی چیزها را خود درک کنند و از مراجعه به معلم و کتاب بی‌نیاز شوند.

المان های تشکیل دهنده زبان انگلیسی

– کلمه(word):

کلمه، به لفظی گفته می شود که دارای معنی بوده و از یک یا چند حرف تشکیل شود.

– زبان(Language):

زبان، عبارت است از اصول سخن گفتن و نوشتن و بطور کلی شامل مجموعۀ الفاظی است که افراد یک جامعه برای بیان افکار خود و درک گفتار دیگران از آن استفاده می کنند.

– دستور زبان(Grammar):

دستور زبان یا همان گرامر زبان انگلیسی مجموعۀ قواعد و مقرراتی است که برای درست نوشتن، درست خواندن، درست گفتن و ایجاد رابطۀ درست بین کلمات به کار می رود.

در این مجموعه نهایت کوشش به عمل آمده که دستور کامل و جامعی با زبان بسیار ساده و روان، مطابق با آخرین و جدید ترین روش های آموزشی حال حاضر، گردآوری، تدوین و به شما عزیزان و کلیۀ علاقه مندان به فراگیری زبان انگلیسی ارائه گردد. امیدواریم، این خدمت ناچیز فرهنگی بتواند مورد قبول و توجّه شما بازدیدکنندگان محترم و همچنین عموم زبان آموزان انگلیسی قرار گرفته و شما را در رسیدن و نیل به اهدافتان که همانا یادگیری اصولی زبان انگلیسی می باشد، تا حدّ ممکن یاری نماید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *