سوالات آزمون EPT شباهت هایی با آزمون بین‌المللی TOEFL PBT دارد؛ از این رو آزمون TOEFL PBT و آزمون ept را با هم مقایسه میکنند و تفاوت این دو آزمون در بخش شنیداری ونگارش است که سوالات آزمون EPT بخش شنیداری و نگارش را ندارد.
همانطور که در مقاله معرفی آزمون EPT اشاره کردیم آزمون EPT شامل ۱۰۰ سؤال است که از این تعداد، ۲۵ سؤال به واژگان، ۴۰ سؤال مربوط به قسمت گرامر و ساختار جملات، ۲۰ سوال درک مطلب و ۱۵ سؤال به قسمت کلوز تست اختصاص یافته است. مدت پاسخگویی به سؤالات ۱۴۰ دقیقه است.
توجه ۱: تعداد سؤالات هر بخش بسته به آزمون ممکن است متغیر باشد.
توجه ۲: آزمون EPT فاقد نمرۀ منفی است و به شما توصیه می‌شود هیچ سؤالی را بدون پاسخ نگذارید.
سوالات آزمون EPT

بخش های سوالات آزمون EPT و منابع:

سوالات واژگان

این بخش شامل ۲۵ پرسش چهارگزینه‌ای است. سؤالات واژگان عمدتاً از کتاب‌های ۵۰۴ و Essential Words for the TOEFL مطرح می‌گردد.

سوالات درک مطلب و کلوز تست

این دو بخش شامل ۳۵ پرسش است و معمولاً شامل متون آکادمیک و دانشگاهی است که شما باید به سؤالات هر متن پاسخ دهید.

بـرای تسلط بر بخش درک مطلب نیز توصیـه می‌شود کتاب Fast Reading درک مطلب جـامع آزمـون‌های زبـان را مطالعه نمائید. پس از بررسی‌های صورت‌گرفتـه، به این نتیـجه رسیدیم که با مطالعۀ کتـاب Fast Reading، داوطلبان به‌راحتی توانایی پاسخگویی به سؤالات این بخش را خواهند داشت. همچنین، دریافتیم که مهم‌ترین بخش‌های کتاب Fast Reading در آزمون‌های ادوار گذشته، به ترتیب بخش‌های ۳، ۲، ۱ و ۴ بوده‌اند. لغات مهم و پرتکرار متن‌ها با رنگ آبی مشخص شده‌اند و در پاسخ تشریحی آورده شده‌اند. توصیه می‌شود این لغات را به ذهن بسپارید.

سوالات ساختار و دستور زبان

این بخش شامل ۴۰ سؤال است. اکثر سؤالات از مباحث کتاب تافل لانگمن است که کتاب Fast Grammar استاد مهرداد زنگیه‌وندی شامل تشریح این مباحث و پاسخ تشریحی تست‌ها می‌باشد.
بـرای تسلـط بر بخـش گرامـر که به‌نوعـی مهـم‌ترین بخش آزمـون است نیـز توصـیه می‌شود کتـاب Fast Grammar گرامر جامع آزمون‌های زبان را به‌دقت مطالعه نمائید. پس از بررسی‌های صورت‌گرفته، به این نتیجه رسیدیم که با مطالعۀ دقیق کتاب Fast Grammar، داوطلبان توانایی پاسخگویی به بیش از ۹۵ درصد سؤالات بخش گرامر را خواهند داشت. مهم‌ترین بخش‌های کتاب Fast Grammar در آزمون‌های ادوار گذشته، به ترتیب بخش‌های ۹، ۸، ۱۴، ۱، ۶، ۷، ۳ و ۴ بوده‌اند.
امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *