نکات مهم در تلفظ زبان انگلیسی

نکات مهم در تلفظ زبان انگلیسی

۱- با دقت صحبت کردن خود را بشنوید.اگر نمی توانید به اشکالات تلفظی خود گوش کنید، برای اصلاحشان به مشکل می خورید. حتما صدای خود را ضبط کنید وبا صدای یک انگلیسی زبان مقایسه نمایید.

۲- آرام و شمرده صحبت کنید.بسیاری از افرادی که انگلیسی یاد می گیرند بر این باورند که تند صحبت کردن اشتباهاتشان را افزایش می دهد. چند نکته پایه ای را در روز تمرین کنید. اول با تک آواها شروع کنید و بعد با تلفظ لغت ها ادامه دهید و در آخر، چند لغت را به هم وصل نموده و بخوانید.

۳- قبل از اینکه کلمه ای را تلفظ کنید موقعیت دهان و صورتتان را به مجسم کنید.چشمانتان را ببندید و قبل از اینکه لغتی را تلفظ کنید فکر کنید چطور باید آن صدا را تولید کنید. موقعیت دهان و صورتتان را تجسم کنید.

۴ – کار فیزیکی انجام دهید.تلفظ یک کار فیزیکی عملی است. به دهانتان حرکت جدید و استفاده از ماهیچه های مختلف را یاد دهید. روزانه بر آواهای مختلف تمرکز نمایید. با تلفظ “th” مشکل دارید؟ زبانتان را پشت دندان هایتان بگذارید و هوا را به بیرون فوت کنید.

۵ – خودتان را ببینید.در مقابل آینه بایستید تا حالت زبان، لب ها و شکل دهانتان را وقتی که آواهای خاصی را تلفظ می کنید ببینید. یک فیلم به زبان انگلیسی ببینید و تلفظ خود را با آن مقایسه نمایید.

۶ – از افراد ماهر تقلید کنید.برای آموختن تلفظ، بهترین کار تقلید از افراد خبره است ، یعنی انگلیسی زبان مادرزاد. پس گوش کنید! برنامه های رادیویی را خوب بشنوید و تلویزیون و فیلم ویدئو ها و صداهای انگلیسی ببینید و بشنوید. (زیرنویس ها را نخوانید) آنچه را که می شنوید تقلید کنید. حتی اگر اطمینان ندارید که چه می گویند.

۷ – حتما تنهایی تمرین کنید.مشکلات تلفظی به خاطر ترس از اشتباه باقی می مانند. برای خود داستان بسازید، مثلا کسی را برای اولین بار ملاقات می کنید، در یک رستوران می خواهید غذا سفارش دهید، آدرس جایی را می پرسید. بعد مکالمه را با خود تمرین کنید. اصلا هم خجالت نکشید!

۸ – یک دوست انگلیسی برای خود دست و پا کنید.بهتر است از کسی که از بیرون شاهد تلفظ های شماست نظر بخواهید. دوستی که مثل شما مایل به پیشرفت در زبان انگلیسی است پیدا کنید. می توانید پیام های ضبط شده تان را رد و بدل کنید تا بتوانید با دقت به تلفظ های یکدیگر گوش دهید.

۹ – طبع شاعرانه داشته باشید برای داشتن تلفظ خوب فقط مسلط شد ن بر آوا ها به صورت جداگانه کافی نیست. باید به آهنگ و لحن صدا (بالا و پایین رفتن صدا) و تکیه (بعضی آواها در لغات و بعضی لغات در جملات بلندتر و مشخص تر از بقیه هستند) هم توجه کنید. شعرها، سخنرانی و ترانه ها را بلند بخوانید و بر روی لغات (stress) و آهنگ صدا (intonation) تمرکز کنید.

۱۰ – ترانه بخوانید.لغات ترانه های معروف انگلیسی را آموخته و هم زمان با آنها بخوانید. ترانه خواندن به شما کمک می کند آرامش داشته و لغات را از دهانتان خارج کنید. در عین حال برای آهنگ و ریتم صدایتان موثر است.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *