کسب نمره 7 در اسپیکینگ آیلتس

نکات مهم در کسب نمره ۷ در اسپیکینگ آیلتس

کسب نمره ۷ در آیلتس هدف خیلی از زبان آموزان است. ولی وقتی نمره هایتان در بخش های دیگر بالاتر است، چطور کسب نمره ۷ در اسپیکینگ آیلتس آنقدر سخت میشود؟

یکی دلایل این است که speaking بیشتر یک مهارت است تا یک مجموعه از دانش، بنابرین زمان بیشتری طول می کشد تا این مهارت به دست بیاید. بهترین راه پیشرفت در speaking تمرین مداوم همراه با گرفتن فیدبک از یک استاد است.

عدم درک کافی از معیارهای ارزیابی هم می تواند باعث بشود که شرکت کنندگان در آیلتس، به جای مسائل مهم تر، به اشتباه روی یکسری چیزهای دیگر تمرکز کنند. مثلا ممکنه نگران نکات تلفظی ظریف باشند و بخواهند که دقیقا مثل یک native speaker صحبت کنند. ممکن است تلاش در این زمینه، تفاوتی را هم ایجاد کند اما تلفظ، فقط ۲۵ درصد نمره speaking را تشکیل می دهد.

و حالا، چند درصد نمره speaking  آیلتس را داشتن یک داستان زندگی جذاب و دانستن راه حل تمام مشکلات دنیا تشکیل می دهد؟ صفر درصد!

چیزی که واقعا می تواند به شما کمک کند این است که بدانید چه معیارهایی برای ارزیابی speaking ایلتس هست و سعی کنید که به بهترین شکل ان مهارت ها را به examiner ایلتس ارائه بدهید. به همین دلیل است که ما پایه ی نکاتی که درباره speaking آیلتس می خواهیم ببرای شما توضیح دهیم را بر نسخه  عمومی نحوه ارزیابی speaking آیلتس یا همان  Band Descripors (Public Version)گذاشتیم.

نکته اول speaking آیلتس: به حرف زدن ادامه بدهید

بر اساس معیار ارزیابی، کسانی که نمره ۷ می گیرند:

بدون تلاش قابل توجهی، به مدت طولانی، بدون اینکه انسجام جملاتش از دست برود، صحبت می کند.

در speaking آیلتس هر چقدر بیشتر صحبت کنید، نمره بالاتری میگیرید، حتی اگر این منجر به داشتن اشتباهات بیشتر بشود. چون آیلتس این را میسنجد که چه کار می توانید بکنید، نه اینکه چه کار نمی توانید بکنید. بنابرین تا جایی که می توانید، در جوابِ یک سوال صحبت کنید: تا جایی که دیگر می بینید که ایده هایتان دارد تموم می شود یا اینکه دارید همان حرفایی که زدید را تکرار می کنید. اگر هم تا جایی صحبت کنید که examiner متوقفتون کند، که چه بهتر.

نکته دوم speaking آیلتس: یکی الی دو idiom هم استفاده کنید.

بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره  ۷ می گیرد:

از کلماتی که حالت اصطلاحی دارند و کمتر رایج هستند، استفاده می کند و نشان می دهد که از سبک های مختلف و همچنین کالوکیشن ها آگاهی دارد.

Examiner آیلتس، منتظر است که در صحبت شما، چیزی فراتر از ان مطالبی که در کتاب ها یادگرفته اید به گوشش بخورد و می خواهد ببیند که آیا می توانید از یک انگلیسی واقعی و اصطلاحی استفاده کنید یا خیر. بنابرین از یکی الی دو اصطلاح نظیر I’m a bundle of nerves به معنی « من استرس دارم» هم استفاده کنید.

نکته سوم speaking آیلتس: سوال را paraphrase کنید

بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره  ۷ آیلتس می گیرد از paraphrase به طور مؤثری استفاده می کند.

اگه examiner ایلتس سوالی از شما می پرسد که میتوانید paraphrase ش کنید، یعنی می توانید همان معنی را با کلمات دیگری بیان کنید، حتما این کار را بکنید، مانند: « Oh, you mean…? » و بعد در ادامه  سوال را paraphrase کنید. این یکی از مؤثرترین راههای نشان دادن یکی از مهارت های محوری است که examiner منتظر است بشنود. سعی کنید دو سه بار در طول آزمون این کار را بکنید.

نکته چهارم speaking آیلتس: از linking word ها برای متصل کردن جملاتتان استفاده کنید

بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره ۷آیلتس می گیرد:

از کلمات ربط و موصولی و کلماتی که نشان دهنده ی سبک صحبت هستند، به راحتی استفاده می کند.

این در انگلیسیِ نرمال یعنی چی؟ یعنی از یک سری عبارات مثل « in other words » ، « also » ، « however » و « on the other hand » برای اتصال ایده هایتان به هم استفاده کنید. Examiner نمی خواهد بشنود که شما صدبار بگویید « on the other hand »! پس صدای خودتان را ضبط کنید و ببینید که اصطلاحی مثل همین « on the other hand » است که شما بیش از حد ازش استفاده می کنید یا نه. اگه اینطور بود، سعی کنید به جایش یک عبارت دیگر استفاده کنید

نکته پنجم speaking آیلتس: از اشتباهات نترسید.

بر اساس معیار ارزیابی، کسی که نمره ۷ آیلتس می گیرد:

اغلب جملاتِ بدون اشتباهی را به کار می برد، هر چند ممکن است بعضی اشکالات گرامری تکرار شوند.

این یعنی ممکن است که هم یک تعداد اشتباه داشته باشید و هم بتوانید نمره ۷ یا ۷٫۵ آیلتس بگیرید. اما بعضی از شرکت کننده ها نمرهایشان کم می شود به خاطر اینکه زیادی بابت اشتباهاتشان نگران میشوند. در نتیجه خیلی با سرعت کمتری صحبت می کنند و اشتباهاتشان واضح تر می شود! اینکه جملاتتون را روان بیان کنید از اینکه جملات بدون اشتباهی را بگویید مهم تر است ( نکته ی اول را دوباره ببینید). البته خوب هم هست که اگر اشتباهی داشتید و متوجهش شدید، اشتباهتان را تصحیح کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *