آزمون اسپیکینگ آیلتس

تاثیر علم روانشناسی در موفقیت آزمون اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking

آیا تاکنون فکر کرده اید که آزمون اسپیکینگ آیلتس چیزی فراتر از صحبت کردن صرف می باشد. در این مقاله به تاثیر علم روانشناسی در آزمون اسپیکینگ آیلتس می پردازیم و بررسی می کنیم که چگونه توجه به این مساله می تواند موجب بهبود نمره در آزمون شود.

در کتاب فکر کردن سریع و آهسته Thinking, Fast and Slow نویسنده دنیل کاهنمن Daniel Kahneman توضیح می دهد که سیستم ذهنی انسان به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول مربوط به ضمیر ناخودآگاه و بخش دوم به ذهن خودآگاه می پردازد. این بخش باعث می شود که فکر و عقاید و انتخاب ها و تصمیم گیری های ما در موقع بحران شکل گیرد. ما بیشتر خود را تحت تاثیر ذهن خودآگاه می دانیم در حالیکه %۹۰ افکار ما به واسطه ذهن ناخودآگاه شکل می گیرد.

حال می پرسید این مساله چه ارتباطی با آزمون آیلتس دارد؟

مطابق آیین نامه های آزمون آیلتس شخص مصاحبه کننده آزمون اسپیکینگ آیلتس نباید شخصیت شما را در هنگام نمره دادن دخیل کند. حتی اگر از شما خوشش نیاید. اما در نظر داشته باشید که شخص مصاحبه کننده یک انسان می باشد و تحت تاثیر احساسات قرار می گیرد. در اصل احساس شالوده همه ادراکات به شمار می رود.

اگر شما روز امتحان مودب باشید و خنده برلب داشته باشید، قضاوت مصاحبه کننده در مورد شما مثبت می شود. اگر شما در طول امتحان به جای نگاه کردن به چشمان شخص مصاحبه کننده به ضبط صوت نگاه کنید مسلما تاثیر بدی بر روی او خواهد گذاشت یا اگر در هنگام خروج از اتاق با گفتن خداحافظ اتاق را ترک کنید، مطمئن باشید او دید مثبتی نسبت به شما خواهد داشت. این مساله بیشتر زمانی مصداق پیدا می کند که مصاحبه کننده بین دو نمره ۵، ۶ و ۷ مردد باشد. به طور اطمینان رفتار شما به طور ناخودآگاه تاثیر زیادی روی وی خواهد گذاشت.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
1 پاسخ
  1. فرشاد
    فرشاد گفته:

    سلام و خسته نباشید . دقیقا من همین تجربه را دارم . امتحان آیلتس قسمت اسپیکینگ خوب نبودم اما سعی کردم آرامش داشته باشم و مثبت برخورد کنم. نتیجه امتحان ۶٫۵ شدم ، فکر می کنم این قضیه تاثیر مثبتی روی امتحان گیرنده داشت. ممنون از اطلاعاتتون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *