بهترین استاد آیلتس

حرفه تدریس به صورت همزمان هم اجتماعی و هم روانی است. و همینطور عاطفی، جسمی، عملی، سیاسی، رفتاری، تجربی، تاریخی، فرهنگی، معنوی، و شخصی است. به صورت خلاصه، آموزش های بسیار سخت، نه فقط بر این ۱۲ بعد و شاید بعضی ابعاد دیگر، بلکه نیاز به تنظیم خود در حمایت از یادگیری زبان آموزان است. تدریس کار بسیار دشواری است به خاطر همین برخی از مدرسان هرگز نمی توانند از حد متوسط فراتر روند. این معلمان در امر آموزش به حداقل ها و یا کمی بیشتر قانع می شوند. بر خلاف این معلمان، معلمان برجسته و خوب، به طور خستگی ناپذیری کار می کنند تا یک محیط چالشی و پرورشی برای دانش آموزان فراهم آورند. تدریس های خوب به نظر کاری به دانش و مهارت ما ندارند بلکه بیشتر به دنبال نگرش ما نسبت به دانش آموزان ، موضوع و کار ما است. ما در مقاله زیر میخواهیم به معرفی ویژگی های بهترین استاد آیلتس بپردازیم با ما همراه باشید.

۱-یک معلم خوب آیلتس به دانش آموزان احترام می گذارد. در کلاس یک معلم خوب ایده ها و نظرات همه ارزشمند هست. در اینگونه کلاس ها دانش آموزان احساس امنیت کرده و احساسات خود را به راحتی بیان می کنند و یاد می گیرند که ضمن احترام به دیگران به نظرات آنها نیز گوش دهند. این معلم ها سعی می کنند یک محیط پویا را برای دانش آموزان فراهم کنند.

۲-یک معلم خوب حس اجتماعی بودن و تعلق به کلاس را تقویت می کند. احترام متقابل در اینگونه کلاس ها باعث به وجود آمدن یک محیط حمایتی و همکاری می شود. در این اجتماع کوچک قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد و برای هر دانش آموز کارهایی هست که باید انجام بدهد واین یعنی هر دانش آموزی می داند که وجود او مهم بوده و بخشی از این گروه هست. یک معلم خوب اجازه می دهد که دانش آموزان نه تنها به او بلکه به کل کلاس وابسته است.

۳-یک معلم خوب، گرم، قابل دسترس، مشتاق و دلسوزهست. این فرد نه تنها برای دانش آموزان خود، بلکه برای تمامی افراد در مدرسه و دانشگاه مهربان و دلسوزهست. این معلم، معلمی است که دانش آموزان می توانند هر گونه مشکل و حتی داستان های جالب را با او به اشتراک بگذارند. معلم های خوب دارای مهارت های خوب گوش کردن هستند که غالبا حاظر هستند وقت و برنامه خود را قربانی گوش کردن به مشکلات دانش آموزان کنند. حتی اگر این معلم ها روز بدی داشته باشند در ظاهر بروز نمی دهند. در واقع، این معلم ها مشکلات شخصی را پشت درهای مدرسه می گذارند.

۴-یک معلم خوب آینده و انتظارات درخشانی را برای دانش آموزان ترسیم می کند. در حقیقت این معلم می داند ترسیم آینده ی خوب برای دانش آموزان تاثیر روانی مثبتی بر روی دانش آموزان خواهد داشت. این معلم می داند که به طور کلی هر انتظاری که دانش آموزان داشته باشد آنها برآورده می کنند پس اگر از آنها انتظارات بیشتری داشته باشیم آن را برآورده می کنند و اگر انتظار کمی داشته باشیم آنها به همان اندازه انتظارات را برآورده خواهند کرد.

۵-یک معلم خوب عاشق یادگیری است در واقع با روحیه و انرژی خود باعث بالا رفتن انگیزه ی دانش آموزان می شود. این معلم به طور مرتب مطالعه می کند تا خود را به علوم روز مجهز کرده و سطح خود را بالا ببرد.این معلم ها هیچ هراسی از یادگیری روشهای جدید و به کارگیری تکنولوژی در آموزش ندارند و همیشه به دنبال در اختیار گذاشتن علم خود در اختیار همکاران خود است.

۶-یک معلم خوب، یک رهبر ماهر است. جدا از رهبران اداری اجتماعی، معلمان تاثیرگذاربیشتر بر روی تصمیم گیری های مشترک ، کار تیمی و همچنین حس همکاری تمرکز می کنند.

۷-یک معلم خوب انعطاف پذیر است. وقتی که روشی برای درسی جواب نمی دهد به راحتی قادر به تغییر روش است. این معلم روشهای مختلف تدریس را مورد ارزیابی قرار داده و راههای جدیدی را ارائه می دهد تا این اطمینان را حاصل کند که همه ی دانش آموزان مفاهیم را درک کرده اند

۸-یک معلم خوب با همکاران خود همکاری مستمر دارد. به جای احساس ضعف نسبت به کمک دیگران، از همکاری و پیشنهادات دیگران برای پیشرفت و بالا بردن آگاهی خود استفاده می کند. یک معلم خوب و حرفه ای ضمن استقبال از انتقادات سازنده از فرصتها استفاده می کند

۹-یک معلم خوب کاملا به حرفه ی خود احاطه دارد. از ظاهر شخصی گرفته تا مهارت های مورد نیاز برای تدریس روزانه، مهارتهای ارتباطی وی در شرایط مختلف با همه ی افراد از جمله مدیران، دانش آموزان وهمکاران مثال زدنی است. احترامی که این گونه از معلمان بین جامعه ی علمی برخوردار هستند آشکار است.

۱۰-یک مدرس زبان باید در سمینار ها و شوراهای آموزشی برای بروز ماندن و آشنایی با شیوه های جدید آموزش یک زبان خارجی ، حضور داشته باشد، با کتاب های مختلف آشنا باشد و بتواند بهترین آنها را شناسایی و کشف کند.

۱۱-همه زبان آموزان خود را بشناسد، آنها را به اسم کوچک صدا کند تا محیطی دوستانه ایجاد شود طوری که زبان آموز حتی اگر با مشکلی مواجه شد، بتواند آن را با مدرس خود در میان بگذارد و در کلاس به خوبی حضور داشته باشد. اگر زبان آموزان مدرس خود را دوست داشته باشند و با او احساس راحتی و صمیمیت کنند، علاقه ی بیشتر به آن درس پیدا می کنند.

۱۲-مدرس زبان باید در مورد موضوعات دیگری هم معلومات کافی داشته باشد و اطلاعات او تنها محدود به حیطه ی درس و تدرس نشود. حواس مدرس بیشتر به یادگیری زبان آموز باشد تا اتمام جدول درسی و مطمئن شود زبان آموزان وقتی از کلاس خارج می شوند به خوبی مطالب آن روز را یاد گرفته باشند.

۱۳-آموزش زبان نباید فقط دنبال کردن مطالب کتاب باشد بلکه دیدن فیلم، اختصاص زمانی به مکالمه و استفاده از واژگان جدید در مکالمه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و برای دانش آموزان نیز جذاب تر می باشد. آموزش کلمات هم با بازی ها و شیوه های مختلف از روش های ساده کار آمد تر خواهند بود. زبان آموزان در کلاس زبان نسبت به کلاس های دیگر زودتر خسته می شوند بنابراین باید به این نکته توجه کرد که به محض دیدن نشانه های خستگی در زبان آموزان، به آنها اجازه دهید استراحت کنند، کشش عضلانی داشته باشند و یا با یکدیگر بازی جذابی انجام دهید.

۱۴-در اکثر مواقع در یادگیری زبان، بیشتر زبان آموزان از بروز اشتباه بخصوص زمان صحبت کردن، می ترسند. مدرس نباید اصلا زبان آموز را به دلیل اشتباه کردن مجازات کند و طوری با او برخورد کند که او جلوی دیگر زبان آموزان خجالت بکشد. بلکه باید برای او بهتر توضیح بدهد و با مثال یا روشهای دیگر او را متوجه جمله ی درست بکند. احساس ترس در یادگیری زبان به سرعت باعث دل زدگی زبان آموزان می شود و مدرس می تواند کمک بسیاری در حسی که زبان آموزان به یادگیری زبان پیدا می کنند، داشته باشد. شخصیت آنها مورد احترام است. حتما برای کوچک ترین جمله و کاری که درست و کامل انجام می دهند آنها را تشویق کنید و رضایت خود را از کارشان یا نوشته آنها نشان دهید. دقیق به صحبت ها و نوشته های آنها توجه کنید و اشتباهات آنها را یادداشت کنید.

۱۵-ضمناً به طور آشکار از زبان آموزانی که توجه بیشتری به درس و قوانین کلاس دارند، قدردانی و تشکر کنید. این کار به خود شما هم انرژی زیادی می دهد.

۱۶-تدریس کار بسیار دشواری است به خاطر همین برخی از مدرسان هرگز نمی توانند از حد متوسط فراتر روند. این معلمان در امر آموزش به حداقل ها و یا کمی بیشتر قانع می شوند. بر خلاف این معلمان، معلمان برجسته و خوب، به طور خستگی ناپذیری کار می کنند تا یک محیط چالشی و پرورشی برای دانش آموزان فراهم آورند. تدریس های خوب به نظر کاری به دانش و مهارت ما ندارند بلکه بیشتر به دنبال نگرش ما نسبت به دانش آموزان ، موضوع و کار ما است. اگر چه، این موارد شامل همه ی فاکتورها نیست، اما در هر صورت ویژگی های بهترین استاد آیلتس را که به نظر ضروری ترین می رسد در لیست زیر آورده شده اند.

 

در حالی که تدریس یک استعداد به شمار می رود که برای برخی کاملا طبیعی به نظر می رسد اما برخی دیگر باید کلی تلاش کنند تا به یک معلمِ قابل تبدیل شوند. در نهایت نتیجه ی یک معلم خوب برای هر دوطرف یعنی هم دانش آموزان و هم خودِ معلم ماندگار می باشد. تصور کنید که دانش آموزان در خاطرِ خود از شما به عنوان یک معلم بزرگ و حرفه ای یاد کنند!

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *