شکست در یادگیری زبان انگلیسی اتفاقی است که زیاد در میان اطرافیان خود میبینیم و  اینکه زبان انگلیسی را نیمه‌کاره رها کرده‌اند. چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم ؟ سوالی که شاید به ذهن اکثر ما بعد از مدتی تلاش خطور میکند .

چون روشها و باورهای اشتباهی را انتخاب کرده ایم ناگزیر به شکست در یادگیری زبان انگلیسی میرسیم. همیشه برای فرار از یادگیری زبان یا به تأخیر انداختن آن، بهانه های مختلفی می آوریم. در عوض می توانیم طی یک برنامه منظم زبان انگلیسی را با لذت و بدون سر خوردگی فرا گیریم.

  • تلقین مثبت همه چیز است

تلقین کردن قدرت عجیبی دارد؛ اگر مدام به خود تلقین کنید که نمی توانید زبان یاد بگیرید آنوقت این باور در شما بوجود می آید که اصلاً نمی توانید نزدیک زبان شوید. به جای این می توانید دایما تلقین مثبت کنید که در یادگیری زبان واقعا هوش بالایی دارید. ساده انگارانه است که فکر کنیم زبان انگلیسی را چون زبان مادری ما نیست هرگز نخواهیم فهمید.

اگرچه هنگام کودکی زبان مادری رفته رفته در ذهن کودک ریشه می دواند اما دانشمندان معتقدند ذهن انسان همیشه می تواند زبان جدید را یاد بگیرد. بنابراین همانطور که پیشتر گفتیم اول ذهنیت خود را تغییر دهید، آن وقت خواهید دید یادگیری چقدر آسان است و شکست در یادگیری زبان انگلیسی معنایی نخواهد داشت.

شکست در یادگیری زبان انگلیسی

  • از اشتباهات خود نترسید

ما همیشه زبان را درس مشکلی تصور کرده ایم که باید آنرا امتحان دهیم و بدین دلیل هرگز فرصت استفاه از آن را طوری که از آن لذت ببریم نیافته ایم. این موضوع بیشتر به روشی که شما با آن زبان انگلیسی را در مدارس و یا آموزشگاه های زبان یاد گرفته‌اید بازمی‌گردد. مشکل آموزشگاه‌ها این است که آن‌ها به شما یاد داده‌اند که نگران اشتباهاتتان باشید. در آموزشگاه‌ها شما همچون یک دانش‌آموز یاد می‌گیرید که اشتباهات پیامدهای بدی در پی دارد. در صورتیکه چنین تصوری کاملا اشتباه است. ما در صورتی موفق به یادگیری می شویم که خطا کنیم و به تدریج اشتباهات خود را اصلاح کنیم.

  • بر گرامر تکیه نکنید

یادگیری زبان با تکیه بر دستور زبان واقعا مشکل است . اگر ما بتوانیم زبان انگلیسی را همچون زبان مادری فارغ از قوانین دستور زبانی فراگیریم واقعا لذت بخش تر و آسان تر خواهد بود.

حرف زدن با رعایت دستورات گرامری زبانی پر از استثناء، مانند انگلیسی، تقریباً غیر ممکن است.

  • اهمیت دادن به عنصر خواندن

یکی دیگراز عواملی که چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم بررسی خواهیم کرد ، تکیه بیش از حد به عنصر خواندن است .در هر زبانی چهار عنصر مهم خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن وجود دارد. آنچه در سیستم آموزش رسمی ما بیش از همه به آن پرداخته شده است عنصر خواندن می‌باشد.

  • حفظ کردن لغات

از حفظ کردن لغات به تنهایی بپرهیزید. این روش هیچ کمکی به پیشرفت شما در یادگیری زبان انگلیسی نمی کند. سعی کنید که کلمات را با مثال در جملات بیاموزید. با کلمات جدید مثال بنویسید .

شما همراهان عزیز برای یادگیری موثر زبان انگلیسی میتوانید مقاله یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم را نیز مطالعه نمایید.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *