یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم

برای خیلی ها یاد گرفتن انگلیسی با کتاب و دفتر خیلی سخته. اگه شما هم جزو این دسته هستید خب یه راه دیگه ای واستون وجود داره اونم یادگیری از طریق فیلم است. بعضی موسسات مثل ارس این متد رو در کلاس هاش پیش گرفته. شما هم می تونید در این کلاس ها شرکت کنید یا اگه زبانتون خوبه و می خواید بهترش کنید می تونید خودتون راه هایی که در ادامه گفته می شه برای یادگیری بهتر انجام بدید.

این کار فواید بسیاری داره اما مهم ترین این ها یاد گرفتن فرهنگشون است که شاید نتونید به اندازه ای که در فیلم ها نمایش داده میشه در کتاب ها اون ها رو بیابید. در فیلم ها شما انگلیسی واقعی رو یاد می گیرد یعنی بعضی از مواردی که در کتاب ها آموزش داده میشه همون چیزی نیست که مردم ازش در بیانشون استفاده می کنن و انگلیسی که در فیلم ها  صحبت میشه بسیار طبیعی و واقعی است. علاوه بر این شما بر مبنای موضوعی که تماشا می کنید لغات مربوط به اون رو به مرور یاد خواهید گرفت. شما با این روش می تونید جایگاه کلمات رو در جمله بیابید. فارق از این ها دیدن فیلم بهترین راه برای تلفظ و بیان درست واژه ها و جملات است. جملات در حالت های مختلف معانی و مفهوم متفاوتی رو القا می کنن و از این طریق شما می تونید راحت تر یادشون بگیرید.

خب اگه حالا قانع شدید که فیلم دیدن چقدر می تونه موثر باشه راه های یادگیری از این طریق رو دنبال کنید:

  • فیلم های جذاب ببینید

این موضوع کاملا روشن است که شما فیلم های مورد علاقتون رو نگاه خواهید کرد. اما حواستون به این هم باشه که فیلم های خسته کننده شما رو کسل می کنن و دقت کردن بهشون و یاد گرفتن ازشون سخت میشه. پس باید بازم تاکید کنیم که  فیلم هایی که دوست دارید ببینید و حتی نقدهای فیلم مورد نظرتون رو هم بخونید تا باز بیشتر و بیشتر یاد بگیرید.

  • فیلمی انتخاب کنید که هم سطح زبان شما باشه

کسانی که مبتدی هستن بهتره انیمیشن و کارتون های ساده ببینن. به این خاطر که صمیمانه و راحت تر یا به قولی تمیز صحبت می کنن و فهمیدنشون راحت تره و این جوری اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.
و اما دسته ی دیگه ای که سطح بالاتر یا حتی پیشرفته ای دارن پیشنهاد میشه که فیلم های شکسپیری یا به عبارتی فیلم های تاریخی قدیمی مثل رومئو و ژولیت رو نبینید، چرا که فهمیدنشون سخت میشه و گیج می شید و در آخر اعتماد به نفستون رو از دست می دید.

  • هنگام تماشای فیلم دیکشنری داشته باشید

فیلم رو بهتره با زیرنویس انگلیسی ببینید. این جوری هر وقت از هر کلمه ای خوشتون اومد یا کنجکاو بودید تا معنی اش رو بدونید توی دیکشنری چک می کنید. این جوری احتمالش خیلی کمه که از یاد ببریدش.

  • عبارات کوتاه را تکرار کنید

بعضی وقتا ممکنه یه چیز باحال توی فیلم به گوشتون بخوره. مثلا یه سری از عبارات پر کاربرد و عامیانه. سعی کنید همون موقع برای خودتون بلند تکرارش کنید. این جوری دیگه از یادتون نمیره. این یه تمرین عالی و لذت بخشه که می تونه کمک کنه صحبت کردنتون به مدل عامیانه ی اونها نزدیک تر بشه.

  • بدون زیرنویس ببینید

قطعا فیلم دیدن به یه زبون دیگه اون هم بدون زیرنویس می تونه چالش برانگیز باشه. پس این پیشنهاد رو جدی بگیرید: واسه دیدن بار اول فیلم اون رو با زیرنویس ببینید ولی اگه این فرصت واستون پیش اومد که بار دیگه همون فیلم رو ببینید خب بهتره که بدون زیرنویس این کار رو انجام بدید.
این بار دیگه شما موضوع فیلم رو می دونید و بیشتر تمرکزتون میره روی کلمات و فرصت مناسبیه که کلماتی رو که بار اول موفق به چک کردنشون در دیکشنری نشدید، بیابید. و مهمتر از همه این بار می تونید خودتون رو بسنجید که چقدر از فیلم رو بدون زیرنویس متوجه می شوید.

  • برنامه پخش فیلمVLC

این یه برنامه ی پخش کننده ی فیلم در کامپیوتر است که خیلی ها فقط برای دیدن فیلم ازش استفاده می کنن! اما یه کاربرد خیلی خوب داره خصوصا برای بخش شنیداری شما. شاید خیلی واستون پیش اومده باشه که یه وقتا یه بازیگری انقدر تند حرف بزنه که نتونین قسمت هایی از حرفشو بفهمید. این برنامه به شما کمک می کنه تا هر جا که خواستید فیلم رو به عقب برگردونید اما خب این کار رو که همه پخش کننده ها می کنن! کار مفیدی که این نرم افزار انجام میده اینه که می تونه با سرعت خیلی آهسته تر به عقب برگرده تا هر جایی که از قلم انداختید رو به راحتی برگردید و ببینید.

  • جا انداختن بعضی قسمت ها در تماشای فیلم طبیعی است

اگه یه قسمت از فیلم رو جا انداختین اصلا مهم نیست. خودتونو نبازید. همه مثل شما هستن و این اتفاق کاملا طبیعی است. فقط سعی کنید یاد بگیرید و از دیدن فیلم مورد علاقتون لذت ببرید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *