یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به شکل مطلوب، آرزوی اکثر جوانان ایرانی است. چه آنها که انگیزه خاصی برای استفاده از این توانایی دارند، مثل سفر به خارج، ادامه تحصیل یا استخدام در یک مؤسسه خارجی و یا صرفا از روی علاقه و ایجاد ارتباط با جامعه جهانی.

همگان بر این اعتقاد هستند که آموزش های زبان در مدارس و دانشگاه های ایران کمکی به مکالمه نمی کند و اطلاعات مربوطه صرفا در محدوده گرامر یا ترجمه متون خلاصه می شود.

برخی از خانواده های ایرانی هم چون به سختی یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالی واقف هستند، فرزندان خود را از همان سال های ابتدایی در کلاس های ویژه ثبت نام می کنند.

اما بزرگسالان که فرصت شرکت در کلاس را داشته باشند، همیشه به دنبال یک مرکز معتبر هستند و شاید چندین آموزشگاه را تجربه کرده باشند. اما چون صرفا در کلاس حضور به هم می رسانند و وقتی برای تمرین های هفتگی و مطالعه قبل از کلاس نمی گذارند، عملا به جایی نمی رسند.

برخی نیز که کار و شغل روزمره اجازه حضور در کلاس را نمی دهد، با خرید انواع کتاب ها و نوارها، تصمیم می گیرند که در منزل یا خودرو، شخصا اقدام به یادگیری کنند که چون اجبار و ضرب العجلی برایشان نیست، به مرور از خیر این شیوه می گذرند و مجموعه ای از کتاب و سی دی و نوار روی دستشان می ماند.

برای تقویت زبان انگلیسی و مهارت‌های زبانی راه‌های بسیاری وجود دارد. شاید شما تاکنون از روش‌ها و تکنیک‌های متعددی در مسیر یادگیری زبان استفاده کرده‌اید که احتمالا از برخی از این روش‌ها جواب گرفته و از برخی هم جواب نگرفته‌اید. بسیار پیش‌ آمده که زبان آموزان عزیز در از ما در خصوص راهکارهای تقویت مکالمه سوال پرسیده‌اند و ما بر اساس فاکتورهای متعددی از جمله سن زبان آموز، سطح زبانی، پیشینه زبان، استعداد در یادگیری زبان و هدف زبان آموز مشاوره و نکاتی را به این عزیزان داده‌ایم. اما نکات و روشهایی هستند که بصورت کلی برای هر زبان آموزی می‌توان تجویز کرد تا حس بهتری در ادامه فرآیند یادگیری داشته باشند.

آنچه که در این مطلب قصد بیان آن را داریم اشاره به نکته های کلیدی و طلایی در یادگیری مکالمه زبان است که بر اساس تجربه های مختلف بدست آمده است. این اطلاعات برای هر دو گروه فوق، بخصوص برای آنان که از به کاربردن روش های مختلف خسته شده اند بسیار مفید خواهد بود.

  • کتاب بخوانید

تلاش کنید کتاب های انگیسی که در سطح  زبان شما است را بخوانید. سعی کنید در ابتدا از کتاب های ساده تراستفاده کنید حتی بهتراست اگر سطح زبان شما پایین است ازکتاب های داستان مخصوص کودکان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کتابهای داستان مجموعه Oxford Book Worm از انتشارات معتبر آکسفورد انگلستان استفاده کنید. این کتابهای داستان بر اساس سطح زبان آموزان طبقه‌بندی شده یا به اصطلاح Graded می‌باشند. این کتابها دارای سی دی و فایل صوتی هم نیز می‌باشند.

  • انگلیسی صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید

یکی از راه های تقویت زبان انگلیسی این است که شما در مورد یک موضوع به انگلیسی با خودتان صحبت کنید و صدایتان را ضبط کنید و سپس به صدای ضبط شده خود گوش دهید. البته بهتر است که این کار راچندین بار تکرار کنید، با این کار نقاط ضعف خود را به خصوص در بخش تلفظ  شناسایى میکنید.

  •  فیلم ببینید و رادیو گوش دهید

دیدن فیلم به زبان انگلیسی درتقویت آن کمک شایانی میکند. شما میتوانید فیلم را درابتدا با زیرنویس انگلیسی ببینید. پس ازچند بار دیدن بهتراست زیر نویس آن را حذف کنید. به شما توصیه میکنیم به رادیوی انگلیسی گوش دهید حتی اگر فرصت گوش دادن ندارید بگذارید رادیوی شما روشن باشد چون گوش هایتان به شنیدن زبان عادت میکند.

  • انگلیسی فکرکنید

در ذهنتان به انگلیسی فکرکنید. سعی کنید در ذهنتان تمامی مکالمات فارسی خود را به انگلیسی ترجمه کنید. مثلا در انتهای یک روز کاری وقتیکه شب به منزل می‌رسید و قبل از خواب کارهایی را که در آن روز از اول صبح انجام داده‌‌اید به ترتیب مرور کرده و در ذهن خود آنها را به انگلیسی بازگو کنید. شما با این کار کمک بزرگی به تقویت زبان انگلیسی خود میکنید.

  • دیکشنری آنلاین انگلیسی به انگلیسی داشته باشید

داشتن یک دیکشنری آنلاین خوب و مورد تایید میتواند اطلاعات خوبی در مورد معنی لغات، ریشه ی لغات، تلفظ صحیح، وکاربرد آن‌ها در جمله به شما بدهد. ما به شما دیکشنری لانگمن و آکسفورد را به عنوان دو فرهنگ لغت مرجع و پرطرفدا معرفی می‌کنیم. می‌توانید با نصب یکی از این دو دیکشنری براحتی و در هر زمانیکه نیاز دارید به آن مراجعه و معنی لغات را همراه با مترادف و مثال‌های کاربردی پیدا کنید.

  •  محیط مناسب

هنگام یادگیری زبان باید فضای مناسب و ساکتی رو در نظر داشته باشید تا از تمرکز لازم برخوردار شوید. روی مکان های شلوغ یا ماشین و غیره زیاد حساب نکنید.

امیدواریم که این مقاله از گروه آموزشی شانژاد مورد توجه شما واقع شود و بتوانید از نکاتی که به آنها پرداختیم برای یادگیری و تقویت مکالمه انگلیسی خود استفاده کنید و پیشرفت خود را شاهد باشید.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *