آزمون تعیین سطح زبان

آزمون تعیین سطح زبان چیست ؟ این آزمون چه اهمیتی دارد ؟ در آزمون تعیین سطح زبان چه سوالاتی از ما پرسیده میشود؟ آیا امکان تقلب در آزمون تعیین سطح وجود دارد؟ آیا می توان بدون آزمون تعیین سطح در کلاس ثبت نام کرد؟ این ها همه سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد و قبل از ثبت نام در کلاس زبان بخواهید جوابش را بدانید. پس با ما همراه باشید تا به تک تک سوالات شما پاسخ دهیم.

آزمون تعیین سطح چیست؟

آزمون تعیین سطح یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است که مهارت های شما را در زبان انگلیسی میسنجد. در این آزمون مشخص میشود که شما در کدام مهارت ضعیف و در کدام قوی هستید .

هدف از آزمون تعیین سطح چیست؟

معمولا آموزشگاه های زبان و یا موسسات تدریس خصوصی زبان انگلیسی قبل از ثبت نام از شما آزمون تعیین سطح میگیرند تا متوجه شوند که شما باید در چه سطح کلاسی حضور داشته باشید و مناسب ترین کلاس را برای شما انتخاب کنند.

معمولا برای تعیین سطح دو نوع عقیده و نظر وجود دارد .۱- افراد میگویند ما هیچی بلد نیستیم و میخواهیم از ترم یک شروع کنیم و نیازی به تعیین سطح نیست. ۲- فرد میگوید من فقط دو ماه کلاس زبان نیومدم و مطمئنا تو ماه سطحم تغییر نکرده ، پس میخوام ادامه کلاسمو رو برم و نیاز به تعیین سطح نیست.

درست است که این آزمون برای زبان آموزان استرس زا است ولی از آن امتناع نکنید . در جواب دسته اول که میخواهند از ترم یک شروع کنند میگوییم که شما حتما در مدرسه یا دانشگاه به سطح ابتدایی زبان رسیده اید ، پس بهتر است در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و از کلاس بالاتری شروع کنید.

برای دسته دوم باید بگویم که اگر آزمون تعیین سطح واقعا استاندارد باشد میتواند وضعیت شما را به خوبی مشخص کند و شما شناخت کافی نسبت به مهارت هایتان پیدا کنید.

مطمئنا هدف نهایی از آزمون تعیین سطح کمک به شما است .

آزمون تعیین سطح زبان

 

انواع آزمون تعیین سطح

انواع مختلفی از آزمون تعیین سطح وجود دارد که هر موسسه ای با توجه به هدفشان از یکی از انواع استفاده میکنند.

تعیین سطح کتبی:

همان طور که از اسم این نوع تعیین سطح پیداست ، کتبی و روی کاغذ از شما امتحان گرفته میشود . به این صورت که آموزشگاه یک روز مشخص را برای تعیین سطح مشخص میکند و شما در آن روز حضور پیدا میکنید . سوالات آزمون تعیین سطح سطح کنبی از آسان شروع میشود و به تدریج سخت میشود.اگر سطح گرامری شما خوب باشد این آزمون برایتان بسیار مناسب است.

تعیین سطح شفاهی:

در این روش یک مشاور و یا مسئول آموزشگاه به صورت رو در رو با شما صحبت میکند . یک گفت و گوی بسیار ساده خواهید داشت و از شما در مورد مسائل مختلفی سوال میشود. شما باید خوب به سوالات گوش دهید و پاسخی مناسب دهید. تا آن جایی که میتوانید از جواب های یک کلمه ای خودداری کنید و از جملات متنوع استفاده کنید.

آزمون تعیین سطح زبان

تعیین سطح آنلاین:

تعیین سطح آنلاین یک نوع تعیین سطح جدید است که در بستر اینترنت صورت میگیرد و میتواند بسیار مناسب و مفید باشد چرا که در این روش معمولا زبان آموز استرس ندارد و با اعتماد به نفس بیشتری در آزمون شرکت میکند. مزیت این روش این است که شما در هر زمانی میتوانید در این آزمون شرکت کنید.

بررسی سوالات تعیین سطح زبان

معمولا سوالات تعیین سطح از ساده شروع میشوند و کم کم به سمت سوالات پیچیده میروند . این سوالات شامل سوالات عمومی ، حرفه ای و تخصصی و تلفیقی میشود . به طور کلی این سوالات هیچ چارچوبی ندارد و بسیار متنوع هستند.این آزمون باید در کمال صداقت انجام شود و تعیین سطح بر اساس ملاک های آموزشگاه باشد.

بعضی از آموزشگاه ها در قبال این آزمون هزینه ای دریافت میکنند و به منبع درآمدی برای آن ها تبدیل شده است.

 

نمونه ای سوالات تعیین سطح از مبتدی تا پیشرفته

۱- خودتان را معرفی کنید

۲- درباره علاقه مندی هایتان بگویید

۳- درباره اهداف یا آینده تان بگویید

۴- سوال در مورد رشته تحصیلی و شغل اعضای خانواده

۵- سوال درباره کارهای روزمره تان و کارهای معمول

۶- درباره نقاط قوت و ضعف و ویژگی های شخصتی تان بگویید

۷- دلایل شما برای کار، یادگیری انگلیسی و … ؟

۸- سوالات چالشی مختلف

امیدوارم این مطب برای شما مفید بوده باشد و به اهمیت آزمون تعیین سطح زبان پی برده باشید. مجموعه MYPTE  کلاس های تدریس خصوصی تافل ، تدریس خصوصی آیلتس ، تدریس خصوصی پی تی ای را برگزار میکند. شما میتوانید در این کلاس ها شرکت کنید و به سطح خوبی از زبان برسید.

تماس

گروه آموزشی شانژاد
۲۲۹۰۲۱۳۳
۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

 

3.8/5 - (6 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *