ترنسکرایب

لیسنینگ یکی از ۴ مهارت لازم برای یادگیری زبان انگلیسی است که بسیار برای زبان آموزان اهمیت دارد . این مهارت با روش های مختلفی مانند تکنیک سایه ، گوش دادن به موسیقی ، تماشای فیلم و … تقویت میشود . یکی دیگر از این روش ها استفاده از تکنیک ترنسکرایب است . در این مقاله به شما میگوییم که ترنسکرایب چیست و چگونه از آن برای تقویت مهارت لیسنینگ استفاده میشود.

اهمیت تقویت مهارت لیسنینگ

ممکن است با خودتان بگویید که چرا لیسنینگ انقدر اهمیت  دارد و ما در اکثر مقالات خود به تقویت مهارت لیسنینگ تاکید داریم . اگر شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید حتما هدفی خاص را دنبال میکنید برای مثال اگر میخواهید در آزمون های بین المللی همچون آیلتس و تافل شرکت کنید باید بدانید که یک قسمت مهم در این آزمون ها بخش سنجش مهارت لیسنینگ شما است و اگر شما تسلط کافی نداشته باشید نمره مورد نظر را کسب نمیکنید . اگر هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی مهاجرت و یا ادامه تحصیل در یک کشور دیگر است شما باز هم باید مهارت لیسنینگتان خوب باشد تا بتوانید با بقیه افراد ارتباط برقرار کنید . در نتیجه شما با هر هدفی که تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی دارید باید بدانید که لیسنینگ بخش جدا نشدنی از زبان است .

ترنسکرایب

تکنیک ترنسکرایب چیست؟

ترنسکرایب کردن به معنی رو نویسی و تبدیل متن شنیداری به نوشتاری است .به این صورت که شما به یک فایل صوتی گوش میدهید و هرچه را میشنوید بر روی کاغذ مینویسید.

ممکن است این کار برای شما کمی سخت و زمان بر باشد ولی هنگامی که نتیجه آن را مشاهده کردید حتما برایتان لذت بخش خواهد بود. سعی کنید این کار را روزانه ۱ ساعت انجام دهید .

 

مراحل انجام تکنیک ترنسکرایب

  • با توجه به سطح زبان انگلیسی خود یک فایل صوتی با موضوع مورد علاقتان را انتخاب کنید. سعی نکنید این فایل آن قدر آسون باشد که به شما چیزی اضافه نکند و نه آن قدر سخت باشد که شما هیچ چیز متوجه نشوید.
  • سعی کنید کل فایل صوتی را یک دور کامل گوش دهید. در این مرحله نیازی نیست شما چیزی بنویسید و فقط گوش دهید و مفهوم کلی را درک کنید.
  • فایل صوتی را یک بار دیگر گوش دهید و این بار بخش ها و کلمات و عبارات کلیدی که متوجه میشوید را یادداشت کنید .
  • یک بار دیگر به فایل صوتی گوش دهید با این تفاوت که این دفعه همه جزئیات را باید یادداشت کنید . بهتر است هر چند ثانیه فایل را متوقف کنید و کلمات را بنویسید.
  • در نهایت همه کلماتی را که نمی دانید را یادداشت کنید و معنای آنها را پیدا کنید  .

ترنسکرایب

مزایای تکنیک ترنسکرایب 

  • تقویت مهارت شنیداری
  • درک بهتر مفاهیم
  • آشنایی با سرعت صحبت کردن بومیان
  • آشنایی با ساختار جملات
  • درک تلفظ صحیح کلمات
  • یادگیری کلمات جدید

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید مهارت لیسنینگ خود را در مدت زمانی کوتاه تقویت کنید . اگر میخواهید مهارت های زبان انگلیسی خود را برای شرکت در آزمون بین المللی تافل تقویت کنید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی تافل استادشانژاد شرکت کنید .

تماس با ما

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

۲۲۹۰۲۱۳۳- ۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *