تمرین برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

در مقاله زیر میخواهیم تمرین برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم که جزء استراتژی های مهم محسوب میشود. این استراتژی طوری طراحی شده است که کم‌کم تسلط شما به مکالمه بیشتر شود. در حقیقت یک تمرین مکالمه است که رفته‌ رفته با آن می‌توانید مهارت مکالمه‌ی خود را تقویت کنید. این روش یک نوع تمرین مکالمه در زمان‌های مشخص است.

تمرین برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

در هرکدام از این تمرین‌های مکالمه سریع قرار است که به شما یک سری سؤال ارائه شود. هر بار یک سؤال. برای هر سؤال یک محدودیت زمانی وجود دارد که بتوانید به آن سؤال پاسخ دهید (تقریباً چیزی شبیه به سؤالات بخش مکالمه‌ تافل). ابتدا به شما زمان محدودی برای آماده کردن جواب، داده می‌شود. سپس برای بار اول به‌عنوان‌ مثال به شما سه یا دو دقیقه زمان داده می‌شود که جوابتان را در آن زمان بیان کنید. بایستی از لحظه‌ی اول تا لحظه‌ آخر خود را مجبور کنید که بدون توقف حرف بزنید. برای دفعه بعد همان سؤال اول پرسیده می‌شود. اما این بار زمان حرف زدنتان کمتر می‌شود و سعی شما بایستی بر این باشد که همان مطالبی که بار اول گفتید این بار با سرعت بیشتری بیان کنید. این تمرین باعث می‌شود که وقفه‌ها و تردیدهای خود را کم و کمتر کنید. بار سوم دوباره همان سؤال اول پرسیده می‌شود ولی این بار تنها نصف زمانی که برای بار اول برای جواب در اختیار داشتید به شما وقت داده می‌شود. این موضوع واقعاً شما را به چالش می‌اندازد که سعی کنید سریع‌تر انگلیسی صحبت کنید و به حدی از تسلط برسید که در حالت عادی وقفه‌های طولانی‌مدت در آن داشتید.

در واقع وقتی شما به زبان انگلیسی مکالمه دارید،به چنین زمان‌ هایی برای فکر کردن دسترسی ندارید و بایستی بتوانید فی‌البداهه صحبت کنید. این تمرین‌ها به شما کمک می‌کند که رفته‌ رفته خود را به آن سطح برسانید و وقفه‌هایتان رفته‌ رفته کم و کمتر شود. اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی مسلط شوید بایستی خودتان را در این شرایط دشوار قرار بدهید. این دقیقاً همان هدفی است که این تمرین‌ ها دنبال می‌کنند. این تمرین‌ها با تکرار و کم کردن زمانی که در اختیار دارید، به شما یاد می‌دهد که چگونه وقفه‌ های خود را کمتر کنید و منظور خود را بهتر و در زمانی کمتر برسانید.

برای تمرین مکالمه سریع چه‌کار باید بکنم؟

تمام کاری که شما بایستی بکنید این است که دکمه‌ نمایش را بفشارید. سؤال به همراه زمان‌بندی‌ ها همه از پیش آماده شده است و شما تنها کافی است که به توضیحات عمل کنید. سؤال‌ها بسیار ساده هستند. این نکته بسیار مهم است که تنها به سؤالات ساده پاسخ دهید. زیرا دیگر نیازی نیست که به لغات بسیار سخت تمرکزی داشته باشید یا یک مفهوم بسیار پیچیده را برسانید. ازجمله سؤال‌هایی که مناسب هستند مثلاً این است که “مکان موردعلاقه‌ی شما برای تفریحات آخر هفته چیست؟ آن مکان را شرح دهید و بگویید چرا آنجا برای شما بسیار مفرح است.”

وقتی‌که این سؤال از شما پرسیده می‌شود، زمان محدودی به شما داده می‌شود که نکاتی که می‌خواهید بگویید را در ذهن خود آماده کنید. بعد از اتمام این زمان بایستی سؤال را با صدای بلند جواب بدهید و تا پایان زمان پاسخ‌دهی، صحبت‌های خود را قطع نکنید. بعد از اتمام زمان پاسخ وقفه‌ اندکی می‌کنید که استراحت کوتاهی داشته باشید سپس یک شمارنده‌ زمانی دیگری پدیدار می‌شود که زمان کمتری نسبت به قبل دارد و شما بایستی در این زمان کمتر همان مطالبی که بار اول بیان کردید را دوباره بگویید. همان‌طور که در بالا آمد برای بار سوم، تنها نصف زمانی که بار اول به شما برای جواب اختصاص داده شد را در اختیار دارید.

شما با تکرار این تمرین‌ها، تجربه‌ی بسیار خوبی را کسب می‌کنید. سؤالات بسیار زیادی به شما در همین صفحه ارائه می‌شود (البته رفته‌ رفته) که هر بار، یکی از آن‌ها را تمرین کنید. زبان‌آموزان زیادی از این تمرین‌ها استفاده کرده‌اند و بازخورد بسیار مناسبی داشته‌اند. و مشاهده شده است که این تمرین‌ها اعتماد به‌ نفس زبان‌آموز را تا حد بسیار زیادی بالا برده است.

بهتر است که یک مداد و کاغذ نیز همراهتان باشد که در زمانی که به فکر کردن اختصاص داده شده است بتوانید نکاتی که به ذهنتان می‌آید را بنویسید.

بنابراین رفته‌ رفته سؤالاتی در همین صفحه قرار داده می‌شود که شما با آن، مکالمه‌ی زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. این سؤالات انواع مختلفی دارد. بعضی وقت‌ها ممکن است که از شما خواسته شود که داستانی را بگویید. فرم‌های گرامری مختلفی استفاده می‌شود تا با این فرم‌ها بیشتر آشنا شوید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *