جوامع بشری از ابتدا تاکنون برای برقرار کردن ارتباط با یکدیگر از ابزارهای متعددی استفاده می کرده اند که در این میان زبان تنها وسیله ای است که می توان از طریق آن پیچیده ترین مفاهیم را به شکلی ساده و کامل انتقال داد، اما نکته ای که در اینجا به ذهن می رسد این است که مردم سراسر این کره خاکی با زبان های مختلفی با هم صحبت می کنند و این موضوع خود برقراری ارتباط میان جوامع مختلف را مشکل می سازد. پس باید زبانی مشترک در سراسر دنیا وجود داشته باشد تا مردم برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آن استفاده کنند. در طی سالیان اخیر بنا به دلایل مختلف زبان انگلیسی بدین منظور برگزیده شده و امروزه در فعالیت های مختلف به عنوان ابزار اصلی انتقال مفاهیم به کارگرفته می شود. از این رو اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در جهان کنونی بر هیچ کس پوشیده نمیباشد و روز به روز نیز با گسترش ارتباطات بین جوامع مختلف بر اهمیت آن افزوده می شود.

زبان انگلیسی (English Language) بدون شک یکی از پرمخاطب‌ترین و کاربردی‌ترین زبان‌هایِ جهان می باشد. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی از این جهت بسیار مهم است که در اکثر علوم روز دنیا نقشی اساسی دارد و یادگیری این زبان به‌صورت مستقیم در مسیر پیشرفت شما اثرگذار میباشد.

 دلایل یادگیری زبان انگلیسی چه هستند؟

قبل از انجام هر کاری، باید دلیل و ضرورت آن را برای خودمان مشخص کنیم. یادگیری زبان انگلیسی هم همینطور است. ضرورت یادگیری زبان انگلیسی برمی‌گردد به جایگاه فرد در زمینه‌های تحصیلی، شغلی و اجتماعی که بنا به نیاز و هدف خود، آن را تعیین می‌کند. در ادامه چند مورد از دلایل یادگیری زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار میدهیم تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

  • زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است.

زبان انگلیسی در کنار زبان‌های روسی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی و عربی، به‌عنوان یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل شناخته‌ شده است. هم‌اکنون ۶۷ کشور در کل جهان، زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان رسمی کشور خود اعلام کرده‌اند. زبان انگلیسی در روابط سیاسی و تجاری در کل جهان و در اکثر کشورهای دنیا، به‌عنوان زبان رایج و زبان دوم مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل، حضور در مجامع بین‌المللی، از ملزومات زندگی مدرن و از دلایل اصلی یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود. حتی در سفرهای تفریحی، سطح متوسطی از مهارت زبان انگلیسی، می‌تواند بسیار مفید باشد.

  • تحصیل در برترین مدرسه ها و دانشگاه های جهان

یکی دیگر از برتری های یادگیری زبان انگلیسی فرصت تحصیل در بهترین مدرسه ها و دانشگاه هاست. اگر رویای تحصیل در دانشگاهایی مانند هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج و MIT را در سر می پرورانید، دانستن زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. طبق تحقیقات صورت گرفته انتظار می رود تا ۱۰ سال آینده، چیزی نزدیک به ۲ میلیارد نفر در سطح جهان زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

  • مهاجرت به کشورهای دیگر

برای مهاجرت کردن به کشوری انگلیسی زبان، اگر زبان انگلیسی را ندانید کاستی بزرگی در پرونده خود خواهید داشت. در ایالات متحده برای دریافت شهروندی باید امتحان زبان انگلیسی را با موفقیت پشت سر بگذارید. موضوع مهم این است که منظور از مهاجرت فقط رفتن به آن کشور نیست. ممکن است پیدا کردن شغل حتی با دانستن زبان باز هم مشکل باشد. اگر نتوانید انگلیسی صحبت کنید لیست شغل ها بسیار کوتاه خواهد شد. این مسأله فشار زیادی را بر شما و خانواده برای پیدا کردن شغلی با درآمد مناسب خواهد گذاشت و باید به کارهایی نامناسب با درآمد کم راضی شوید.

  • افزایش دانش فنی

انگلیسی زبان علم و فن‌آوری میباشد، مخصوصاً فناوری های تراز بالایی مانند علوم کامپیوتر، ژنتیک و پزشکی. اگر می‌خواهید درباره این علوم مطالعه کنید، احتمالاً مجبور خواهید شد از منابع انگلیسی استفاده کنید. حـدود ۹۵% مقـالات علمی منتشر شده، به زبان انگلیسی است کـه تنها حدود ۵۰% از آنها مربوط بـه کشورهای انگلیسی‌زبان (مانند آمریکا و انگلستان) می‌باشد. علاوه بر این تقریباً همه کنفرانسها و مسابقات بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. بطور کلی زبان انگلیسی به تحقیقات علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روز دنیا بوده و امکان دسترسی و استفاده از این تحقیقات را فراهم و تسهیل می کند؛ با یادگیری زبان انگلیسی می توانید دانشجو و محقق بهتری باشید. می‌توانید با دانشمندان کشورهای دیگر مکاتبه کنید. در همایشهای بین‌المللی شرکت کنید و با مطالعه مجلات و کتب، از یافته‌های جدید علمی با خبر شوید.

  •  آمادگی بیشتر برای یادگیری اصطلاحات روزمره

در هر کشور از زبان انگلیسی اما با گویشی متفاوت و اصطلاحات مخصوص به آن منطقه استفاده می شود. واضح است که یادگیری تمام اصطلاحات هر کشور یا منطقه امری غیرممکن خواهد بود، اما با دانستن زبان و صحبت با افراد بومی منظور آنها را متوجه خواهید شد و دایره واژگان خود را با یادگیری اصطلاحات وسیع تر خواهید کرد.

دانستن زبان انگلیسی کمک به سزایی در درک دنیای اطراف به ما می کند. از یافتن فرصت های شغلی بهتر گرفته تا درک عمیق و دقیق ادبیات انگلیسی، همه و همه نشان دهنده این میباشد که با دانستن زبان، جهان در دسترس تر خواهد بود. برای یادگیری زبان انگلیسی میتوانید در کلاس های آموزش مجازی ما شرکت کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *