لیسنینگ آیلتس یکی از بخش های فرساینده به ویژه برای زبان آموزانی میباشد که پایه ضعیفی داشته یا باید در کوتاه مدت در آزمون شرکت کنند و زمان کافی ندارند. عمدتا در بخش شنیداری آزمون آیلتس (Listening) توانایی زبان آموز در تشخیص و فهم جزئیات مطلب سنجیده می‌شود. در نتیجه به خاطر داشته باشید که شما باید مهارت کافی در “تشخیص و به یادآوری جزئیات” از میان مطالبی که شنیده اید را داشته باشید. با ما همراه باشید تا شما را با روش های موثر بر بهبود لیسنینگ Listening در آزمون آیلتس IELTS آشنا کنیم و بتوانید نمره خوبی از این آزمون را کسب کنید. در این مطلب سعی داریم منابع مفید کمکی برای بهبود مهارت listening در آزمون آیلتس را به شما معرفی کنیم تا به عنوان تمرین بتوانید از آنها به نحو احسن در جهت  تقویت مهارت Listening آیلتس استفاده نمایید.

راه های گوناگونی برای بهبود لیسنینگ (Listening)

برای بهبود لیسنینگ در آزمون آیلتس (IELTS) و البته زبان انگلیسی راه های گوناگونی وجود دارد که در این مطلب کوشش می کنیم یکی از آن ها را توصیف کنیم. یکى از بهترین راه هاى تقویت مهارت لیسنینگ ترنسکرایب (transcribe) کردن یا پیاده نمودن متن شنیداری روی کاغذ است. به این صورت که:

۱- توصیه می‌شود سکشن های دو، سه و چهار لیسنینگ ترنسکرایب شود.

۲- ابتدا صدا را گوش می دهیم و پس از دو یا سه کلمه پاز می کنیم و چیزی را که شنیده ایم روی کاغذ می نویسیم. (پس از مهارت یافتن، تعداد کلمات را به تدریج افزایش می دهیم، تا اینکه فقط در انتهای هر جمله مکث می کنیم.)

۳- اگر واژه یا واژگانی را نفهمیدیم، برگشته و دوباره گوش می دهیم. این کار را آنقدر تکرار می کنیم تا آن واژه یا واژگان را بفهمیم (به تدریج و با مهارت یافتن در طول زمان، تعداد تکرارها را کم می کنیم تا در انتها به دو تا سه بار محدود شویم.)

۴- واژگان و به خصوص کالوکیشن هایی را که نمی دانیم،  فیش برداری کرده و سعی می کنیم با مثال آن، یعنی در جمله، حفظ کرده و به کار ببریم.

۵- توصیه می‌شود هر روز یک سکشن از لیسنینگ های آیلتس ترنسکرایب شده و فیش نویسی شود.

نکاتی در مورد بهبود لیسنینگ

۱- لیسنینگ در آکادمیک و جنرال چه در سوالات و چه در سیستم نمره دهی کاملاً مشابه است.

۲- هر چیزی را “فقط یک بار” می شنویم، پس نت برداری در حین گوش دادن لازم است.

۳- هر پاسخی که از نظر گرامری و املایی مشکلی داشته باشد، “کاملاً غلط” است.

۴- چهل سوال از آسان به سخت داریم که در آنها ارزش سوالات برابر است: هر پاسخ درست فقط یک امتیاز، چه از سوالات آسان بخش اول چه از سخت ترین سوالات بخش چهارم.

طبق نکته فوق اگر در بخش یک زمان اضافه آوردیم، عقلانی تر است که آنرا صرف بخش دو کنیم که احتمال پاسخ درست به آن دادن بیشتر است.

دقت کنید که فرقی نمی کند که شما بیست سوال آسان بخش یک و دو را درست پاسخ دهید یا بیست سوال سخت قسمت سه و چهار را، در هر دو صورت بیست پاسخ درست در لیسنینگ یعنی نمره پنج و نیم!

نکاتی در مورد بهبود لیسنینگ پارت دو و چهار

TIP 1: Listen for words that show the structure (‘first’, ‘next’, ‘finally’ etc) to guide you through the talk.

TIP 2: It’s helpful to read through all the notes at the beginning, before the recording starts.

TIP 3: Think about the kind of word you will need; an object, an action, a name, etc. to predict the answers.

پیش بینی شما در مورد هر واژه باید طبق سه اصل باشد:

۱- گرامر grammar

۲- بافت context

۳- عقل سلیم common sense

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *