روش های یادگیری لغات انگلیسی

حفظ کردن تعداد زیادی لغات انگلیسی قطعا کار ساده ای نخواهد بود اما روش های بسیاری وجود دارد تا کار شما اندکی راحت تر شود. برخی استفاده از جعبه لایتنر را پیشنهاد می کنند و برخی تماشای فیلم، خواندن کتاب و … در این میان ما تلاش کردیم خلاصه ای از موثر ترین روش های یادگیری لغات انگلیسی را به شما توضیح دهیم تا انتها همراه ما باشید.

روش های یادگیری لغات انگلیسی

۱-تهیه لیست

در اطراف ما همیشه لغت های انگلیسی وجود دارد پیشنهاد ما به شما این است که یک لیست از آن ها تهیه کنید تا همیشه در دسترس شما باشد. می توانید این لغات را از طریق چت با افراد انگلیسی زبان، دیدن فیلم و سریال های انگلیسی و… پیدا کیند. از مزایا استفاده از آن ها در این است که می دانید به سراغ لغت های کاربردی رفته اید و وقتتان هدر نخواهد رفت.

تهیه لیست از لغات انگلیسی

۲-به سراغ بازی ها و برنامه ها بروید

امروزه بسیاری ترجیح می دهند یادگیری خود را از طریق بازی ها انجام دهند و واقعا هم این روش تاثیر گذار است! علت این تاثیر در این است که شما در بازی به صورت ناخوداگاه تمرکز بیشتری دارید و بهتر می توانید کلمات جدید را یاد بگیرید. حتما دقت داشته باشید که زبان تمام برنامه های نصب شده بر روی موبایلتان انگلیسی باشد.

بیشتر بخوانید: روش های حفظ کردن لغات انگلیسی

۳-با دیگران تمرین کنید

باید بدانید که زمانی که شما در حال یادگیری هستید اگر این یادگیری را در کنار شخص دیگری انجام دهید تاثیر آن دو چندان خواهد بود، زیرا زمانی که شما با شخص دیگری در حال تمرین هستید هم سرگرمی بیشتری دارید و هم روند کار برایتان آسان تر خواهد بود. می توانید با دوستان که علاقه به انجام این کار دارند صحبت کنید و از آن ها بخواهید یک تایمی در روز را با شما بگذارنند.

همچنین بسیار به شما پیشنهاد می کنیم در شبکه های اجتماعی مانند: توییتر، اینستا، تلگرام، فیسبوک و … دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید و با آن ها چت کنید در نهایت از تاثیر این روش شگفت زده خواهید شد.

۴-بهرتین زمان برای مرور لغات

شما خودتان را بهتر از هر شخص دیگری می شناسید و قطعا می توانید تشخیص بدهید که در چه زمان هایی بازدهی بهتری برای یادگیری دارید، همچنین طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است برای یادگیری لغت های جدید زمان های زیر بسیار مناسب است.

  • زمانی که واژه جدیدی را یاد گرفته اید بهتر است همان شب بر روی آن مرور کوچکی داشته باشید.
  • ۶٫۷ روز بعد نیز به سراغ آن لغت بروید.
  • در نهایت ۳۰ روز بعد نیز آن لغت را به خاطر بیاورید تا برای همیشه در ذهن شما بماند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با روش های یادگیری لغات انگلیسی آشنا نماییم.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *