تغذیه روز آزمون ایلتس

آزمون آیلتس نیز مانند دیگر آزمون ها است که هر داوطلبی باید خود را از قبل برای آن آماده کند. تغذیه شما در روز امتحان میتواند یکی از عوامل تاثیر گذار در نتیجه آزمون باشد . مصرف یک ماده غذایی خاص ممکن است سیستم بدن شما را در روز آزمون بهم بزند و در نتیجه شما نتوانید با تمرکز و دقت در امتحان حاضر شوید. از آنجایی که هزینه آزمون های بین المللی همچون آیلتس امروزه بسیار بالا رفته است و همه افراد نمیتوانند به صورت مکرر در آن شرکت کنند پس بهتر است قبل از امتحان همه جوانب را در نظر بگیرید و خود را آماده کنید . به همین دلیل امروز در مورد تغذیه روز آزمون آیلتس با شما صحبت میکنیم و نکاتی را به شما گوشزد میکنیم.

  • از خوردن خوراکی های دارای آرد سفید خودداری کنید.

حواستان باشد شما نباید قبل امتحان هر خوراکی را مصرف کنید . مثلا سعی کنید از خوردن خوراکی هایی که در آن آرد سفید استفاده شده پرهیز کنید چرا که این خوراکی زمان زیادی برای هضم شدن لازم دارند . مانند کلوچه و کیک

  • از خوردن غذاهایی که شکر زیادی دارند اجتناب کنید.

خوراکی هایی که مقدار زیادی قند دارند را مصرف نکنید چرا که باعث میشود شما در بالاترین و یا پایین ترین میزان قند قرار بگیرید و این نا ثباتی در امتحان خوب نیست. پس سعی کنید خوراکی هایی مانند شکلات ، دسر و آب نبات ها را مصرف نکنید.

تغذیه روز آزمون آیلتس

  • پروتئین و نشاسته با هم ممنوع است.

از ترکیبات غذایی ویژه ای از قبیل پروتیین و نشاسته با هم اجتناب کنید این مواد برای اینکه با یکدیگر هضم شوند، نیاز به زمان زیادی دارند.

  • آب بنوشید.

حواستان باشد از آب غافل نشوید چرا که بدن شما در طول امتحان به مقدار زیادی آب نیاز دارد . حتی شما میتوانید در روز امتحان یک بطری اب با خود همراه داشته باشید. کم آبی میتواند باعث حواس پرتی و خستگی شما در امتحان شود و از انرژی شما کم کند.

ـغذیه روز آزمون ایلتس

  • از نوشیدن کافئین و نوشابه ها اجتناب کنید

مصرف زیاد کافئین و نوشابه قبل از امتحان آیلتس میتواند شما را دچار استرس کند و باعث عصبانیتتان شود . با این حال، اگر به نوشیدن مرتب قهوه عادت دارید، یک یا دو فنجان کوچک فقط بنوشید. سعی کنید یک چیز سالم همراه با قهوه خود بخورید. اگر شما قهوه را ناگهان و به طور کامل حذف کنید، ممکن است که سردرد بگیرید.

  • به مقدار کافی غذا بخورید.

قبل از امتحان آیلتس آن قدر پرخوری نکنید که دچار سیری شوید و سر جلسه امتحان احساس خواب آلودگی و خستگی کنید و  همچنین نباید آن قدر هم کم بخورید که دچار ضعف شوید. آن قدر غذا بخورید که احساس رضایت کنید.

  • از مصرف میوه ها غافل نشوید.

سیب یکی از بهترین میان وعده هاست که در عین خوشمزه بودن ، مغذی نیز می باشد. سیب حاوی کربوهیدرات ، فیبر و کمی قند طبیعی است.

تغذیه روز آزمون ایلتس

  • دور مکمل ها خط قرمز بکشید.

از مصرف هر گونه غذاها، نوشیدنی ها و یا مکمل هایی که قبلا استفاده نکردید ، قبل از امتحان خودداری کنید، حتی اگر توسط دوستان یا خانواده تان به شدت توصیه شود.شما نمی دانید که بدن شما چگونه به آن ها پاسخ می دهد. غذا و نوشیدنی که بدن تان به آن عادت دارد را مصرف کنید.

  • مولتی ویتامین مصرف کنید.

برای جبران کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مولتی ویتامین ها می توانند به شما کمک کنند.ویتامین های B به ویژه عملکرد مغز را تقویت می کنند ؛ آهن، کلسیم و روی می توانند توانایی بدن شما را برای کنترل استرس را افزایش دهند.

 

بیشتر بخوانید : ۲۲ باور غلط در مورد آیلتس

 

  • شکلات تلخ با خود ببرید.

در تحقیقات بالینی ثابت شده که انواع شکلات تلخ باعث افزایش جریان خون به مغز، کاهش فشار خون، هشیارتر شدن قوای ذهنی (به دلیل مقدار کم کافئین)، کاهش خطر سکته و افزایش میزان آنتی‌اکسیدان در بدن می‌شود. شکلات تلخ با کمک به ترشح هورمون‌هایی که موجب شادی می‌شوند و با مزه‌ی خوشایندی که دارد شما را سر حال می‌آورد.

  • کره‌ی بادام‌زمینی

وقتی همه به خاطر آماده شدن برای امتحان خسته و فرسوده می‌شوند، آماده کردن صبحانه شاید کار سختی باشد. در روزر آزمون آیلتس، می‌توانید لقمه‌های کره‌ی بادام‌زمینی درست کنید. کره‌ی بادام‌زمینی با پروتئین و چربی خوبی که دارد می‌توانند شما را برای زمان طولانی‌تری در روز امتحان سیر نگه دارد.

تغذیه روز آزمون آیلتس

 

  • بیش از حد کربوهیدرات استفاده نکنید.

در روز های نزدیک آزمون برنج قهوه‌ای، آرد کامل گندم و غلات کامل را در لیست غذاهای جادویی مغز برای خودتان قرار دهید. کربوهیدرات‌های کامل انرژی را با سرعت آرام‌تری به نسبت سایر کربوهیدرات‌ها آزاد می‌کنند. این یعنی شما مدت طولانی‌تری را بدون اینکه خیلی خسته شود می‌توانید درس بخوانید.کربوهیدرات هایی مثل برنج یا سیب زمینی، که به مقدار زیادی خورده می شوند، می توانند باعث شوند که شما احساس سنگینی و خواب آلودگی داشته باشید.

  • صبحانه را فراموش نکنید.

مهم ترین وعده غذایی صبحانه است . چرا که مصرف یک صبحانه خوب و کامل می‌تواند ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز بدن را در روز تامین کند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد . به شما پیشتهاد میکنیم قبل از شرکت در آزمون در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید .

تماس با ما

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
۲۲۹۰۲۱۳۳-۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *