اعلام نتایج آزمون پی تی ای

پس از شرکت در آزمون پی تی ای شما منتظر اعلام نتایج این آزمون خواهید ماند تا نتیجه تلاش های خود برای کسب نمره بالا را مشاهده کنید. اگر برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت در این آزمون شرکت کرده باشید حتما میخواهید هر چه زود تر کارنامه خود را دریافت و ارسال کنید. اعلام نتایج آزمون پی تی ای فرایند زمان گیری نیست اما چه میشود که برخی از کارنامه ها ، مدت زمان بیشتری طول میکشد که ارسال شوند؟ برای ارسال زودتر نتایج چه کاری باید انجام دهم؟

مدت زمان اعلام نتایج آزمون پی تی ای

آزمون پی تی ای جزو آزمون هایی است که شما میتوانید نمره خود را به زودی دریافت کنید . طبق تجربیات ما از آزمون های قبلی ، مشاهده شده که نتایج ۸۵ درصد از داوطلبان این آزمون در طی دو روز اعلام میشود اما در این بین دیده شده که برخی افراد میگویند ۵ روز از آزمون گذشته و خبری از کارنامه نیست! علت چیه؟

علت دیرکرد نتایج آزمون PTE

کارنامه آزمون پی تی ای برای تصمیم گیری های مهمی همچون مهاجرت و ادامه تحصیل مورد استفاده قرار میگیرد ،به همین دلیل اگر در آن اشتباهی رخ دهد ممکن است سرنوشت و آینده داوطلب تغییر کند.به همین دلیل در بعضی موارد برای جلوگیری از اشتباه ، کارنامه را بازررسی میکنند و زمان بیشتری طول خواهد کشید.

مورد دوم که ممکن است کارنامه شما دیر ارسال شود ، بازرسی های امنیتی است . به این صورت که گاهی سازمان به صحت اطلاعات داوطلبی که ثبت نام کرده شک میکند و باید مواردی را چک کند. به همین دلیل در اعلام نتایج آزمون PTE  وقفه ایجاد میشود.

نتایج آزمون PTE به چه مواردی بستگی دارد؟

نتایج آزمون پی تی ای به چندین مورد بستگی دارد و یکی از این موارد کیفیت پاسخ گویی شما به سوالات است. برای مثال این که چه قدر روان ،واضح و بدون مکث صحبت میکنید.معمولا این مورد با دو المان امتیاز دهی میشود که در زیر بیشتر توضیح میدهیم.

۱- صحیح یا غلط : در این قسمت اگر شما سوال را درست جواب دهید امتیاز ۱ و در غیر این صورت ۰ خواهید گرفت و کاملا واضح است .

۲- نمره دهی جز به جز : در این قسمت با توجه به کامل ترین بودن جواب شما امتیاز دریافت میکنید و قسمت های مختلف جوابتان امتیاز های خاص خودش را دارد.

اعلام نتایج آزمون پی تی ای

 

راه هایی برای تسریع روند اعلام نتایج آزمون پی تی ای 

قبل از ثبت در آزمون پی تی ای موارد زیر را رعایت کنید تا در فرایند اعلام نتیجه دچار مشکلی نشوید و کارنامه شما در زمان مقرر به شما تحویل داده شود.

  • هرگز یک حساب تکراری (Pearson VUE) ایجاد نکنید زیرا بازدهی نتایج شما را کند می­کند.
  • حتما کتابچه راهنمای آزمون (Taker) را که شامل تمام خط مشی­ها و روش­ها است را مطالعه کنید.
  • هنگام ایجاد حساب کاربری خود و رزرو تست خود، تمام دستورالعمل­ ها را به دقت دنبال کنید.
  • حساب خود را با استفاده از یک ایمیل شخصی ایجاد کنید که به طور منظم بررسی می­ کنید، بنابراین به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار می­ کنند.

 ارسال نتیجه آزمون پی تی ای برای موسسات

برای ارسال نتیجه خود به سایر موسسات باید مراحلی را طی کنید که ما به زبان ساده به شما میگوییم .ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت پیرسون شوید و دنبال گزینه “گزارش نمرات آزمون پی تی ای” باشید و سپس روی آن کلیک کنید. در صفحه جدید بر روی “ارسال نمرات” کلیک کنید. سپس نام موسسه انتخابی خود را در قسمت مشخص شده به صورت موسسه/ سازمان/ گروه/ دانشکده تایپ کنید و گزینه جستجو را کلیک کنید. زمانی که نام موسسه مشخص شد روی کادر کنار آن تیک بزنید.

در نهایت  اطلاعات را بررسی کنید و در پایین صفحه روی گزینه «بعدی» کلیک و بازهم در صفحه بعد روی گزینه «بعدی» کلیک کنید. برای هر موسسه این مراحل را تکرار کنید.

در صورتی که اعلام نتیجه آزمون PTE با تاخیر انجام شد چیکار کنیم ؟

    ۵ روز کمتر از آزمون شما: شما می­توانید در هر زمان به حساب خود وارد شوید. مطمئن باشید که روش درستی را برای اطلاح از نمره خود در پیش دارید.

    بیش از ۵ روز از آزمون شما: اگر  ۵ روز گذشت و شما هنوز نمره خود را دریافت نکردید باید با تیم خدمات مرکز اصلی برگزار کننده آزمون PTE تماس بگیرید.

 

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد .اگر هنوز در آزمون پی تی ای شرکت نکردید و یا از نمره خود راضی نیستید میتوانید برای آمادگی بیشتر در کلاس های تدریس خصوصی پی تی ای استاد شانژاد شرکت کنید.

3.4/5 - (10 امتیاز)
2 پاسخ
  1. ملیحه
    ملیحه گفته:

    سلام و خسته نباشید… من ی سوال داشتم…می خواستم بدونم در موسسه شما دبیر بصورت آنلاین هم تدریس می کنه یا فقط حضوریه؟ بعد در منزل شاگرد هست یا در منزل استاد یا جای دیگه ای؟ بعدم هزینه هاش ب چه صورت هست و اینکه هر جلسه چند ساعت هست؟

    پاسخ
    • گروه آموزشی شانژاد
      گروه آموزشی شانژاد گفته:

      سلام وقت بخیر
      دوره ها هم به صورت آنلاین برگزار میشه و هم به صورت حضوری.
      کلاس های برون سازمانی در منزل یا محل کار زبان آموز تشکیل میشه.
      هزینه بر اساس سطح فعلی و دوره مد نظرتون مشخص میشه.
      مدت زمان هر جلسه بر اساس نوع دوره ای که در آن شرکت میکنید می باشد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *