لیسنینگ آزمون سلپیپ

در لیسنینگ آزمون سلپیپ (CELPIP)، مهارت شنیداری شما و درک شما از زبان انگلیسی در مکالمات روزمره، مورد سنجش قرار می گیرد. هرکدام از تسک های آزمون لیسنینگ بخشی از مهارت های اصلی شنیداری شما را ارزیابی میکند. بنابراین پاسخ های شما, نشان دهنده ی درک و فهم شما از شنیدن و گوش کردن زبان انگلیسی صحبت شده در موقعیت های روزمره است.

در بخش لیسنینگ هشت تسک وجود دارد و زمان اختصاص داده شده به این بخش از آزمون ۴۷ دقیقه است.

تمام سوالات در بخش لیسنینگ به صورت تستی است و پاسخ های شما توسط کامپیوتر علامت گذاری میشود به همین دلیل است که آزمون دهندگان باید با دقت بالایی به سوالات پاسخ دهند و دقت داشته باشید که درست گزینه مورد نظر شما توسط سیستم علامت گذاری میشود.

بیشتر بخوانید : آزمون سلپیپ (CELPIP) چیست ؟

بخش های مختلف لیسنینگ آزمون سلپیپ (CELPIP)

تسک اول : شناسایی کردن مترادف ها

در تسک اول شما به هشت کلیپ صوتی از یک اظهاریه (بیان وضعیت) کوتاه و مختصر گوش میکنید. پس از آن چهار گزینه خواهید دید که شما باید آن گزینه از پاسخ را انتخاب کنید که معنای نزدیکتری به آنچه که شنیدید داشته باشد. این بخش از آزمون, دارای هشت تسک این چنینی برای انجام دادن دارد که ۲۵ ثانیه زمان برای گوش کردن به فایل های صوتی و ۴ دقیقه زمان برای پاسخ دهی به سوالات آن فرصت دارید.

تسک دوم : پاسخ به سوالات کوتاه

در این تسک شما یکبار به سوال کوتاه گوش می کنید و سپس به چهار گزینه ممکن آن گوش می دهید تا گزینه ای را که بهتر پاسخ سوال مورد نظر را داده است انتخاب کنید. این تسک دارای هشت کلیپ صوتی و هشت سوال این چنینی می باشد که شما ۲۷ ثانیه زمان برای گوش کردن فایل های صوتی و ۴ دقیقه برای پاسخ دهی به سوالات آن فرصت دارید.

لیسنینگ آزمون سلپیپ

تسک سوم : گوش دادن به راه حل یک مشکل

۱۱ کلیپ صوتی که دیالوگ یک مرد و یک زن است در این تسک می باشد. موضوع این دیالوگ این است که  یکی از آنها دچار یک مشکل شده و دیگری که در یک سازمان دولتی کار میکند, به مشکل او رسیدگی میکند. این مکالمه به سه بخش تقسیم شده است که پس از اتمام هر بخش, شما به دو یا سه سوال گزینه ای, از ۸ سوال کلی پاسخ خواهید داد که ۸ دقیقه زمان برای گوش کردن به هر سه بخش از مکالمه و پاسخ دهی به سوالات آن فرصت دارید.

تسک چهارم : گوش دادن به یک مکالمه روزمره

این تسک شامل ۶ کلیپ صوتی از یک دیالوگ و یا مکالمه ای رایج در یک موقعیت عادی و روزمره میان دو فرد است که پس از گوش کردن به هر یک از آنها باید به سوالاتی در رابطه با مکالمه ای که شنیدید پاسخ دهید. موضوع این مکالمه میتواند در مورد یک فعالیت روزمره مثل خرید کردن و یا صحبت کردن با یک همکار در محل کار و یا موقعیت های این چنینی باشد. زمان شما برای گوش کردن به کلیپ صوتی و پاسخ دادن به ۵ سوال آن ۵ دقیقه می باشد.

تسک پنجم : گوش دادن برای دریافت اطلاعات گوش

این تسک دارای هفت کلیپ صوتی از یک دیالوگ و مکالمه ای طولانی بین دو فرد است. موضوع کلی مکالمه ای که میان آن دو فرد انجام میشود ممکن است کمی تخصصی تر و ویژه باشد که شما ۶ دقیقه زمان برای گوش کردن به دیالوگ و پاسخ دهی به شش سوال آن فرصت خواهید داشت.

تسک ششم : گوش دادن به بخشی از یک خبر

در این تسک یک کلیپ صوتی از بخشی از یک گزارش خبری برای شما پخش می شود و بیشتر موضوعات اجتماعی و جامعه تمرکز دارد. شما ۵ دقیقه زمان برای گوش کردن به بخشی از آن اخبار و پاسخ دهی به پنج سوال این تسک فرصت دارید.

تسک هفتم : گوش دادن به یک مذاکره

این تسک شامل یک کلیپ صوتی از یک مذاکره میان سه شخص است که نمیتوانند برای راه حل مشکلی با یکدیگر به توافق برسند. این افراد ممکن است همکارانی در یک موقعیت و محل کاری باشند و یا داوطلبانی که در یک سازمان با هم کار میکنند باشند. شما ۶ دقیقه زمان برای گوش کردن به کلیپ صوتی دارید و پس از آن باید به هشت سوال آن پاسخ دهید.

تسک هشتم :گوش دادن به دیدگاه ها و یا اظهار نظرات

در هشتمین و آخرین تسک از آزمون لیسنینگ سلپیپ شما به یک کلیپ صوتی از یک گزارش گوش خواهید کرد. در این تسک شما ۸ دقیقه زمان برای گوش کردن به گزارش و پاسخ دهی به شش سوال آن فرصت خواهید داشت. محتوای کلی این گزارش، بیشتر از فایل های صوتی قبلی شما را به چالش خواهد کشاند، زیرا اغلب راجع به یک موضوع اجتماعی از دو دیدگاه نظر و یا پرسپکتیو متفاوت صحبت میشود. به احتمال بسیار بالایی شما با کلمات و واژه های پیشرفته تری روبرو خواهید شد که درک برخی از آنها ممکن است برای شما دشوار و پیچیده باشد.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *