محاسبه نمره رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس

محاسبه نمره رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس

نحوه محاسبه و نمره دهی بخش های گوناگون آزمون آیلتس برای زبان آموزان از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که با اطلاع دقیق از این فرایند می توانند برنامه ریزی دقیق تر و زمانبندی بهترین برای آزمون داشته و بی گمان نمره بالاتری به دست آورند. این امر به ویژه در محاسبه نمره رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس از ارزش و اهمیت بالاتری برخوردار است. چرا که برخلاف دو مهارت لیسنینگ و ریدینگ، نمره خامی در دسترس زبان آموز نیست. محاسبه نمره رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس جنبه نظری دارد. تعیین دقیق نمره این دو بخش به تجربه بالا و البته نیاز به آموزش حرفه ای از سوی مراکز برگزاری آزمون دارد.

در اینجا سعی کردیم در این زمینه توضیحاتی را فراهم کنیم. این توضیحات از وب سایت ielts.org گرفته شده و ترجمه مقاله ای از این وب سایت است. همچنین می توانید در این زمینه تصویر زیر را که توضیح دهنده معیارها و نمره های گوناگون است مطالعه و جزئیات را بررسی نمایید.

محاسبه نمره رایتینگ و اسپیکینگ آیلتسمهارت های نوشتن و صحبت کردن

آزمون گیرنده ها برای نمره دهی آزمون مهارت های نوشتن و صحبت کردن از روش توصیف های عملی بهره می گیرند که عملکرد افراد را در ۹ سطح مختلف آیلتس توصیف می کنند.

مهارت نوشتن

آزمون گیرنده ها چهار معیار برای نمره دهی به این بخش در نظر می گیرند. انسجام متن، انتخاب درست گرامری واژگان، انتخاب معنایی درست و املای درست. و طبق این اصول قضاوت می کنند.

مهارت صحبت کردن

در این بخش نیز آزمون گیرنده ها چهار معیار برای نمره دهی در نظر می گیرند. روان صحبت کردن (Fluency)، منسجم صحبت کردن (Coherence)، انتخاب واژگان (Lexical Resource) و تلفظ و درستی واژگان (Accuracy and Pronunciation). این چهار معیار به طور یکسان نمره دهی می شود.

انتخاب شاخص های توصیفی برای مرزهای مختلف نمرات در رایتینگ و اسپیکینگ به این منظور است که مسئولین و اساتید آیلتس بتوانند قضاوت بهتری نسبت به عملکرد به دست آمده داشته باشند. آزمون گیرنده های آیلتس تحت آموزش های استاندارد و رو در رو قرار می گیرند. تا این اطمینان حاصل شود آنها توانایی لازم برای قضاوت درست بر طبق معیار ها ی توصیفی آیلتس را دارند.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *