انگیزه نامه

نوشتن انگیزه نامه یا همان sop می تواند به شما کمک بسیاری کند ، شما با این کار می توانید مهارت های نوشتاری خود را به کارفرما و یا مسئول پذیرش دانشگاه نشان دهید. در مقاله زیر به معرفی نکات مهم در برای نگارش بهترین انگیزه نامه یا sop می پردازیم.

انگیزه نامه یا sop چیست؟

برای فعالیت در زمینه های بین المللی و یا پذیرش در دانشگاه های معتبر شما نیاز به یک بیانیه دارید. با توجه به این که انگیزه نامه برای چه هدفی نوشته می شود می توان نام های مختلفی برایش به کار برد. مانند : بیانیه هدف یا همان انگیزه نامه که بر گرفته از کلمه انگلیسی sop که خلاصه شده statment of purpose  است می باشد.

 

نکات مهم برای نگارش انگیزه نامه

مثبت بنویسید.

همان طور که از نامش پیداست زبان کلی انگیزه نامه باید مثبت باشد. هرچقدر از افعال و جملات مثبت بیشتر استفاد کنید تاثیر بهتری می تواند داشته باشد.

پاراگراف هایتان را به هم لینک بدهید.

از کلمات گذار برای پیوند زدن پاراگراف هایتان استفاده کنید.

ساختار جمله را تغییر دهید.

ذهن انسان زود خسته و بی حس می شود و تنها فعل ، مفعول و موضوع توجه می کند از همین رو استفاده مناسب از جملات ساده و ترکیبی و پیچیده در ساختار متن می تواند کمک کند بتوانید ذهن خواننده را معطوف خود کنید.

 قبل از شروع بدانید چه می خواهید بنویسید.

قبل از شروع به نوشتن باید درکی از آنچه می خواهید بنویسید داشته باشید. چون قرار نیست یک آگهی تبلیغاتی با استفاده از واژه های قلمبه سلمبه نگارش کنید بلکه شما دارید از نوشتن برای انتقال ایده و افکارتان استفاده می کنید.

از اصطلاحات استفاده کنید.

استفاده مناسب از اصطلاحات و جایگزین کردن اصطلاحات به جای کلمات تکراری کمک میکند.

مختصر و خلاصه بنویسید.

سعی کنید ان چیزی که می خواهید عنوان کنید را به صورت خلاصه و مختصر بیان کنید.

جملات و کلمات را بشمارید.

در انگیزه نامه یا هدف نامه جملات و کلماتتان را بشمارید تا خودتان و مفاهیمی که  میخواهید منتقل کنید را تکرار کنید. هرجمله ای که می نویسید باید بیانگر مطلب جدیدی باشد.

با اعتماد به نفس بنویسید.

هدف شما باید گونه ای باشد که اعتماد به نفس شما را منتقل کند حذف این صفت های نسبی کمک می کند تا متن قوی تری داشته باشید.

رعایت قوانین دستوری زبان انگلیسی

رعایت قوانین گرامر یا همان دستور زبان انگلیسی ،نشانه گذاری درست،ترکیب و انتخاب سبک نگارش نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

1/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *