نکات مهم آزمون تافل

شرکت در آزمون تافل همیشه استرس زا بوده است. زیرا باید در این آزمون یک نمره دقیق و مشخص کسب کنید. برای شرکت در این امتحان هزینه میکنید و ماه ها برای موفقیت در آن تلاش میکنید و زمان میگذارید. ممکن است جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشد یا اینکه شب قبل امتحان به اندازه کافی نخوابیده باشید و یا هزاران دلیل دیگر. در مورد این مسائل هیچکاری نمیشود کرد اما داشتن اطلاعات کافی در مورد نکات مهم آزمون تافل میتواند تاثیر بسزایی در کاهش استرس و موفقیت شما داشته باشد.

۱- یادداشت برداری خوب : در حین آزمون تافل شما فقط یک بار میتوانید به فایل های صوتی گوش بدهید. سپس باید به سوالات جواب دهید یا راجعبشان بنویسید یا حرف بزنید. به خاطر اینکه یک بار میشنوید باید خوب یادداشت برداری کنید. سعی کنید از فایل های مختلف با مدت زمان ها و درجه سختی های مختلفی استفاده کنید. بعد دوباره به آنها گوش دهید و ببینید چقدر نوشته هایتان دقیق هستند. به چیز هایی که به نظر ابتدایی میرسند هم توجه کنید، مثلا مرتب بودن نوشته ها و خوانا بودن دست خطتان. سعی کنید با اعتماد به نفس و در زمان واقعی که برای خودتان تعیین میکنید یادداشت بردارید.

۲- شرکت در آزمون های آزمایشی : وقتی برای تافل میخوانید به دنبال یک نمره خاص هستید. برای مطمئن شدن از اینکه به هدفی که میخواهید میرسید یا خیر، باید در دوره  آماده شدن برای TOEFL آزمونهای آزمایشی را بگذرانید. شرکت در آزمون آزمایشی تافل باعث میشود تا با جو آزمون تافل ، شکل سوالات و محدودیت های موجود آشنا بشوید.

۳- مطالعه روزانه: حتی انگلیسی زبانان هم با مطالعه کردن دایره لغاتشان را گسترش میدهند. هر چه بیشتر مطالعه کنید بیشتر در معرض کلمه ها و ایده های جدید قرار میگیرید. هرچه دقیق تر مطالعه کنید درک مطلب ریدینگتان را افزایش میدهید. زیاد و دقیق مطالعه کنید تا راجع به موضوعاتی که راحتید ایده های بیشتری داشته باشید. شما نمیدانید قرار است در امتحان چه موضوعاتی بیاید اما هرچه موضوعات بیشتری بدانید سر جلسه راحت تر هستید.

۴- پادکست گوش بدهید: شما میتوانید تعداد زیادی پادکست انگلیسی زبان در اینترنت پیدا کنید. فرقی نمیکند BBC دوست دارید یا NPR، به کمدی علاقه دارید یا اخبار. گوش دادن به صحبتهای کسانی که انگلیسی زبان مادری آنهاست و آن را شمرده و صریح صحبت میکنند، باعث میشود که به فهم لیسنینگ بهتری برسید. همچنین برای تقویت اسپیکینگ تافل میتوانید فایل را به عقب برگردانید و جملات را مثل گوینده تکرار کنید. فهمیدن فایل های صوتی سخت تر از فایل های تصویری است. چون بر خلاف فایلهای تصویری، در فایلهای صوتی شواهد زیادی برای فهمیدن موضوع وجود ندارد. به همین دلیل پادکست ها بهتر از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی هستند.

۵- سریع تایپ کردن را تمرین کنید: قسمت رایتینگ آزمون تافل از شما میخواهد تا جوابتان را با یک کامپیوتر نا آشنا که کیبورد QWERTY دارد، تایپ کنید. اگر کل وقتتان را صرف درگیری با کیبورد کنید وقت برای نوشتن یک رایتینگ خوب تافل نخواهید داشت. پس قبل از آزمون تافل مطمئن شوید که میتوانید با کیبورد QWERTY کار کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *