ساختار آزمون آیلتس

همان طور که میدانید آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی است که از چندین بخش تشکیل شده تا مهارت های زبان انگلیسی شما را بسنجد . این بخش ها شامل اسپیکینگ ، ریدینگ ، رایتینگ و لیسنینگ است . شما باید با این ساختار آزمون آیلتس آشنایی کامل داشته باشید و بدانید که برای هر یک از انواع آزمون آیلتس مانند جنرال و آکادمیک چه سوالاتی قرار است مورد استفاده قرار بگیرید . ما در این مطلب به دلیل سهولت دسترسی داوطلبان به مطالب مربوط به ساختار آزمون آیلتس همه مواردی که فکر کردیم به آن نیاز دارید را جمع آوری کردیم و در اختیار شما قرار میدهیم ، پس همراه ما باشید.

ساختار Listening  آیلتس

یکی از مهارت هایی که در آزمون آیلتس مورد سنجش قرار میگیرد مهارت لیسنینگ است . این بخش از آزمون برای بسیاری از داوطلبان سخت به نظر می آید به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شرکت در آزمون به تقویت مهارت لیسنینگ خود بپردازید. برای بخش شنیداری آزمون آیلتس ۳۰ دقیقه زمان به شما داده میشود و در نهایت شما ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا جواب هایتان را وارد پاسخ نامه کنید . در این حین شما باید به ۴ فایل صوتی گوش دهید . این فایل از قبل آماده و توسط افراد بومی ضبط شده است تا مهارت شما در  ارزیابی توانایی درک دیدگاه های اصلی ، نگرش و اهداف سخنور و درک جزئیات و… بررسی شود .دقت داشته باشید که هر بخش فقط یکبار پخش میشود و شما فرصت دوباره ای نخواهید داشت .

در زیر به محتوای قسمت های مختلف امتحان لیسنینگ آزمون آیلتس می پردازیم:

بخش اول:  مکالمه بین دو نفر

بخش دوم: یک سخنرانی در ارتباط با موضوعی اجتماعی

بخش سوم:  مکالمه بین افراد در ارتباط با مسائل آموزشی یا پرورشی

بخش  چهارم: سخنرانی در ارتباط با موضوعی دانشگاهی (آکادمیک)

ساختار لیسنینگ آزمون آیلتس

محاسبه نمره Listening آیلتس (آکادمیک و جنرال)

نمره نهایی مهارت پاسخهای صحیح
۹ ۳۹ – ۴۰
۸٫۵ ۳۷ – ۳۸
۸ ۳۵ – ۳۶
۷٫۵ ۳۲ – ۳۴
۷ ۳۰ – ۳۱
۶٫۵ ۲۶ – ۲۹
۶ ۲۳ – ۲۵
۵٫۵ ۱۸ – ۲۲
۵ ۱۶ – ۱۷
۴٫۵ ۱۳ – ۱۵
۴ ۱۲ – ۱۱

 

ساختار Reading آیلتس

ریدینگ آکادمیک

دومین بخش از آزمون آیلتس بخش ریدینگ است که برای ارزیابی درک مطلب شما است . زمانی که شما برای این بخش دارید ۶۰ دقیقه است و شما در این زمان باید  ۳ متن را مطالعه کنید و سپس به ۴۰ سوال پاسخ دهید . موضوعاتی که معمولا در این سه بخش مشاهده میشود شامل موضوعات دانشگاهی است و از مجلات و ژورنال ها و روزنامه ها استفاده میشود.  از آن جایی که در این بخش قرار است قسمت زیادی از مهارت های شما ارزیابی شود ، شما انواع سوالات را مشاهده میکنید .

چگونگی محاسبه نمره Reading آیلتس آکادمیک

نمره نهایی مهارت پاسخهای صحیح
۹ ۳۹ – ۴۰
۸٫۵ ۳۷ – ۳۸
۸ ۳۵ – ۳۶
۷٫۵ ۳۳ – ۳۴
۷ ۳۰ – ۳۲
۶٫۵ ۲۷ – ۲۹
۶ ۲۳ – ۲۶
۵٫۵ ۱۹ – ۲۲
۵ ۱۵ – ۱۸
۴٫۵ ۱۳ – ۱۴
۴ ۱۰ – ۱۲
۳٫۵ ۸ – ۹
۳ ۶ – ۷
۲٫۵ ۴ – ۵

ساختار آزمون آیلتس بخش ریدینگ

ریدینگ جنرال

این بخش همانند بخش ریدینگ آکادمیک ۶۰ دقیقه طول میکشد و ۴۰ سوال دارد . تفاوت این بخش با ریدینگ آکادمیک در این است که سوالات این بخش مربوط مسائلی است که در روزمره اتفاق می افتد و خبری از موضوعات دانشگاهی نیست .

چگونگی محاسبه نمره Reading جنرال

نمره نهایی مهارت پاسخهای صحیح
۹ ۴۰
۸٫۵ ۳۹
۸ ۳۷-۳۸
۷٫۵ ۳۶
۷ ۳۴-۳۵
۶٫۵ ۳۲-۳۳
۶ ۳۰-۳۱
۵٫۵ ۲۷-۲۹
۵ ۲۳-۲۶
۴٫۵ ۱۹-۲۲
۴ ۱۵-۱۸
۳٫۵ ۱۲-۱۴
۳ ۹-۱۱
۲٫۵ ۶-۸

 

 

بیشتر بخوانید : نکات مهم برای ریدینگ آیلتس

 

ساختار  Writing آیلتس

رایتینگ آکادمیک (Academic Writing)

بخش سوم در آزمون آیلتس رایتینگ است شامل ۲ بخش است و شما به طور کلی ۶۰ دقیقه زمان دارید. از آن جایی که این آزمون آکادمیک است موضوع سوال ها به گونه ای است که برای دانشجویان کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا متخصصینی که در پی شروع اشتغال خود در کشوری انگلیسی زبان هستند، مرتبط و آشنا است.

بخش اول :این بخش شامل یک نمودار یا جدول است که شما باید آن را توصیف کنید و بخش های مختلف را به زبان خودتان توضیح دهید.

بخش دوم :در این بخش شما باید مقاله در مورد یک دیگاه ، بحث و یا مشکل را به صورت رسمی بنویسید.

ساختار آزمون آیلتس بخش رایتینگ

رایتینگ جنرال (General Writing)

این قسمت هم مانند رایتینگ آکادمیک شامل ۲ بخش است که در ۶۰ دقیقه باید آن را تکمیل کنید ولی موضوعاتی که در این بخش مورد سوال قرار میگیرد موضوعات عمومی هستند.

بخش  اول :در این قسمت شما باید یک نامه بنویسید و چیزهایی که از شما خواسته شده است را به کار ببرید. سبک نوشتار در این نامه می تواند به صورت شخصی، نیمه رسمی و یا رسمی باشد.

بخش دوم : در این بخش شما باید در ارتباط با یک دیدگاه، بحث یا مشکلی، یک مقاله بنویسید. دقت کنید که سبک نوشتن در این مقاله می تواند شخصی تر نسبت به مقاله نویسی در بخش Task 2 در رایتینگ آکادمیک باشد.

 

بیشتر بخوانید : نکات و مهم و کاربردی در رایتینگ آیلتس ۷

 

ساختار Speaking آیلتس

امتحان مکالمه آزمون آیلتس در روز کتبی آن برگزار نمیشود و معمولا یه هفته قبل و یا یک هفته بعد از آزمون میتوانید در امتحان اسپیکینگ شرکت کنید . مدت زمانی که برای این مهارت در نظر گرفته شده است ۱۱ الی ۱۴ دقیقه است و نکته قابل توجه این است که تمام مکالمات شما ضبط خواهد شد تا در صورت اعتراض به مکالمات شما گوش داده شود. در این بخش از شما چند سوال پرسیده میشود که در زیر بررسی میکنیم .

بخش اول :این بخش شامل سوالات عمومی و شخصی میشود و ۵ دقیقه فرصت دارید جواب دهید .

بخش دوم :در این بخش به شما یک کارت داده میشود که موضوعی بر روی آن نوشته شده و شما باید ۲ دقیقه در مورد آن صحبت کنید.

بخش  سوم : ممتحن جلسه مکالمه در این قسمت سوال هایی از آزمون دهندگان می پرسد که مرتبط با موضوع قسمت قبل (Part 2) است. پرسش این سوال ها توسط ممتحنین فرصت مناسبی را برای آزمون دهندگان فراهم می کند تا بتوانند درباره ایده های انتزاعی و مسائل بیشتری بحث کنند. بخش سوم بین ۴ الی ۵ دقیقه زمان می برد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما توانسته باشد با ساختار آزمون آیلتس آشنا شوید . اگر شما از آن دسته افرادی هستید که میخواهید برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت در آزمون آیلتس شرکت کنید ولی هنوز آمادگی لازم را ندارید میتوانید در کلاس خصوصی آیلتس شرکت کنید و به کمک استاد شانژاد نمره دلخواهتان را کسب کنید .

تماس با ما

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

۲۲۹۰۲۱۳۳- ۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *