پرکاربردترین زبان های دنیا

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات بین قرهنگ های مختلف به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد و در این راه اساسی ترین راه برای داشتن ارتباط صحیح آَشنایی و یادگیری زبان است، اما در میان ۶۷۰۰ زبان مجزا که در جهان وجود دارد باید در پی یادگیری کدام یک باشیم؟ برای آشنایی بیشتر شما تصمیم داریم که در این مقاله شما را با پرکاربردترین زبان های دنیا آشنا کنیم تا انتها همراه ما باشید.

انگلیسی پرکاربردترین زبان دنیا

قطعا همه ما می دانیم که زبان انگلیسی جزو پرکاربردترین زبان دنیا است. انگلیسی حتی در کشور هایی که انگلیسی زبان نیستند نیز بسیار کاربرد دارد و زبان دوم بسیاری از کشور های دنیا به حساب می آِید، اگر شما قصد مسافرت به کشور های دیگر را داشته باشید و یا بخواهید کسب و کاری را در خارج از کشور راه اندازی کنید زبان انگلیسی بسیار برای شما مفید خواهد بود.

همچنین در بسیاری از کشور ها مانند: بریتانیا، نیوزلند، کانادا و … به طور رسمی و عمومی از این زبان استفاده میکنند. بنابراین اگر شما این زبان را بیاموزید می توان گفت که راه ارتباطی با تمام دنیا را پیدا کرده اید.

اگر به دنبال تقویت مکالمه زبان خود هستید پیشنهاد ما به شما این است که در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه شرکت نمایید.

پرکاربردترین زبان های دنیا

اسپانیایی

یکی دیگر از زبان های پرکاربرد دنیا که بسیار مورد استفاده قرار می گید زبان اسپانیایی است و میتوان گفت که زبان اسپانیایی زبانی برای تجارت در پیش از ۲۰ کشور دنیا است و با داشتن ۴۷۰ میلیون نفر گوینده به عنوان دومین زبان پر تکلم دنیا شناخته شده است و کشور های زیادی همچون: کلمبیا ، اسپانیا ، پرو ، کوبا و… به این زبان صحبت میکنند.

چینی

با توجه به جمعیت بالای کشور چین میتوان زبان چینی را به عنوان پر استفاده ترین زبان دنیا معرفی کرد. در حال حاضر چینی ماندارین به عنوان زبان اصلی حدود ۸۸۰ میلیون نفر در از مردم دنیا است و یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل محسوب می‌شود.

فرانسوی

چهارمین زبان پر کاربرد دنیا فرانسوی است که جزو مهم ترین زبان ها به حساب می آید. این زبان دارای لغات مشترک بسیاری با زبان انگلیسی است همچنین به این زبان، زبان هنر نیز گفته می شود و بسیاری از  اهالی شمال و غرب آفریقا به این زبان تکلم می‌کنند.  فرانسوی زبان دوم حدود ۱۹۰ میلیون نفر از مردم دنیاست و ۲۰۰ میلیون نفر دیگر هم آن را به عنوان یک زبان دوم اکتسابی استفاده می‌کنند.

پرکاربردترین زبان های دنیا

عربی

امروزه عربی زبان ۲۵۰میلیون از مردم دنیاست. عربی یکی از زبان‌های زنده دنیا و از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد است. این زبان امروز دارای لهجه‌ها و گویش‌های گوناگون است و نوع مدرن و استاندارد آن به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشور‌های عرب پذیرفته شده است.

روسی

در حال حاضر ۱۸۵ میلیون نفر از مردم دنیا به زبان روسی صحبت می کنند، روسی یکی از زبان‌های رسمی کشور‌های بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و همچنین یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل متحد است.

آلمانی

بیش از ۱۲۰ میلیون نفر از مردم دنیا به زبان آلمانی صحبت می کنند،  این زبان علاوه بر آلمان در کشور‌های اتریش و لیختن‌اشتاین نیز زبان رسمی محسوب می‌شود و در سوییس، بلژیک و لوکزامبورگ یکی از زبان‌های رسمی به شمار می‌رود.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با پرکاربردترین زبان های دنیا آشنا نماییم.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *