آمادگی در آزمون آیلتس

مدت زمان آماده سازی خود برای آمادگی در آزمون آیلتس

برای آمادگی در آزمون آیلتس چه مدت زمانی نیاز است؟

سطح کنونی زبان انگلیسی شما مشخص میکند که چه مدت زمانی لازم به مطالعه آیلتس بپردازید تا در آزمون آیلتس به موفقیت برسید .اگر از مهارت زبانی خود راضی هستید و فقط باید با فرم آزمون آیلتس آشنا شوید، یک ماه یا کمتر کافی است. داوطلبانی که در حد نمره‌ی آیلتس مد نظرخود با زبان انگلیسی آشنا هستند، تنها لازم است روی مهارت ها و راهبرد های آزمون آیلتس تمرکز کنند و این آشنایی و تمرین مدت طولانی  نخواهد گرفت.

در کنار مهارت های مربوط به آزمون آیلتس، مهارت زبانی وجود دارد که زمان بیشتری برای تقویتش لازم است. اگر هنگام خواندن متن های یا شنیدن فایل های صوتی انگلیسی با مشکل مواجهید، باید به فکر چاره ای برای دانش زبانی و مهارت درک مطلب باشید و اگر فکر میکنید به راحتی از عهده ی گفت‌وگویی عادی در زبان انگلیسی بر نمی آیید یا نوشتن به این زبان برایتان دشوار است، باید زمان بیشتری برای آمادگی آزمون آیلتس در نظر بگیرید چرا که این مهارت ها با چند روز و چند هفته بهبود نمی یابند. به طور کلی یادگیری زبانی دیگر و افزایش مهارت های آن کار ماه ها و شاید سال ها باشد.

زمان یادگیری زبان خارجه برای افراد مختلف متفاوت است. با این حال راه هایی وجود دارد تا مشخص کرد چه مدتی برایمان لازم است. اولین قدم این است که در آزمونی شبیه سازی شده شرکت کنید تا نمره ی فعلی خود را دریابید. اگر در آزمون اولیه نمره ی شما یکی کمتر از نمره مورد نظرتان است، حداقل یک ماه به خود فرصت دهید. مثلا اگر اکنون به نمره ی ۷٫۵ میرسید اما هدفتان ۸٫۵ است، باید ۱ ماه یا بیشتر روی مهارت انگلیسی خود کار کنید.

اگر هم  بیشتر از ۱ نمره با هدفتان فاصله دارید، به ازای هر نمره، یک ماه دیگر به خود فرصت یادگیری دهید. یعنی اگر میخواهید از نمره ۶ به نمره ۸ برسید، حداقل به مدت دو ماه نیاز به یادگیری و مطالعه دارید.

چه مدتی را صرف آمادگی در آزمون آیلتس کنم؟

تعداد ساعت هایی که هر هفته به آمادگی آزمون آیلتس اختصاص میدهید تعیین کننده هستند. علاوه بر سطح زبانی شما، میزان مشغله ی روزمره و وقت آزادی که در برنامه دارید مهم هستند. شاید سرکار یا به دانشگاه میروید، شاید سرتان به کارهای روزمره و خانگی بند است یا مسئولیت های دیگری دارید که وقت خالی برایتان باقی نمیگذارد. شاید هم برعکس، روزهای آزاد زیادی در هفته دارید و میتوانید با خیال راحت خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید. این دو شرایط به طول زمانی که باید به آیلتس و آمادگی آن بپردازید تاثیر میگذارد. اگر در هفته تنها حدود ۵ ساعت برای آزمون آیلتس فرصت دارید، شاید برای اضافه شدن هر نمره، دو یا سه ماه طول بکشد. خواندن ۱۰ الی ۱۵ ساعت در هفته همچنان برای پیش بینی قبلی کافی نیست، اما اندکی بیشتر (حدود ۲۰ ساعت در طول هفته) شما را به ادعای “هر نمره، یک ماه” نزدیکتر میکند. البته باید اضافه کنم که به ندرت قادر میشوید در کمتر از یک ماه نمره ی خود را بیش از یک نمره بالا ببرید (حتی اگر ساعات زیادی در روز را صرف آماده سازی خود کنید)،  چرا که فرایند یادگیری زبان در طول زمان صورت میگیرد و به طور کاملا فشرده نمیتوان پیشرفت ناگهانی داشت.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *