تافل آی بی تی

یکی از مهم ترین قسمت ها در راه سفر به یکی از کشور های انگلیسی زبان و ادامه تحصیل در آنها داشتن درک تافل آی بی تی می باشد. تافل آی بی تی یا تافل اینترنتی به تافلی گفته می شود که با رابط کاربری کامپیوتری و از طریق اینترنت برگزار می شود.

تافل ای بی تی

تافل آی بی تی چیست؟

TOEFL Internet Based جدید ترین و به روز ترین سیستم سنجش زبان انگلیسی است که توسط سازمان ETS برگزار می شود. این آزمون استاندارد است. و تقریبا در همه کشور های جهان به عنوان منبعی معتبر شناخته می شود.

ETS کجاست؟

ETS مرکز برگزاری آزمون تافل آی بی تی است. این مرکز سازمانی است همانند سازمان سنجش ایران که در آمریکا مسئول برگزاری آزمون های هماهنگ و ارزشیابی افراد مختلف است.

منابع آزمون تافل آی بی تی چیست؟

منابع تافل آی بی تی بسیار گسترده هستند. شاید بهترین ها همان هایی هستند که در وب سایت ETS معرفی شده اند. بسیاری از آنها رایگان هستند و شما می توانید به راحتی از سایت دانلود کنید. برای این کار می تواند به آدرس زیر بروید.

مراکز آزمون تافل ای بی تی

در ایران چندین مرکز به عنوان برگزار کننده آزمون معرفی شده اند. برای شناختن این مراکز می توانید به سایت سازمان سنجش ایران بروید و یا مستقیم در سایت ETS به دنبال مراکز معرفی شده در شهر و یا کشور خود بگردید.

هزینه امتحان تافل آی بی تی

این امتحان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار هزینه دارد. که ممکن است در کشور های مختلف متفاوت باشد. برای ثبت نام باید به کارت های پرداخت بین المللی همانند Master Card و یا Visa Card دارید و یا می توانید از ووچر های تافل استفاده کنید.

آمادگی آزمون

بهترین گزینه برای آمادگی آزمون تافل دوره هایی است که به صورت خصوصی توسط ما برگزار می شود.

برای مطالعه بیشتر در مورد ساختار آزمون تافل اینترنتی TOEFL-iBT می توانید به مقاله آزمون تافل اینترنتی مراجعه نمایید.