تفاوت آزمون آیلتس و سلپیپ

اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید باید بدانید که از نظر وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، دو آزمون زبان سلپیپ Celpip و آیلتس IELTS برای برنامه های مهاجرتی کانادا مورد پذیرش هستند. ما در این مقاله سعی کرده ایم به تفاوت آزمون آیلتس و سلپیپ بپردازیم تا جایی که امکان دارد شما عزیزان را راهنمایی کنیم.

معرفی آزمون آیلتس(IELTS) و سلپیپ(CELPIP)

هر دوی این آزمو‌ن‌ها بر مبنای ۴ مهارت اصلی شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری طراحی شده‌اند و از نظر پذیرش و امتیاز برای مهاجرت به کانادا کاملا یکسان هستند. در هیچ کدام از این آزمون‌ها نمره‌ای به عنوان نمره‌ی قبولی وجود نخواهد داشت. آزمون آیلتس که تاکنون یکی از با ارزش‌ترین آزمون‌ها در زبان انگلیسی‌ بوده است دارای نمره‌ دهی از ۰ تا ۹ است اما اگر در مهارت شنیداری نمره‌ی کمتر از ۸ بگیرید امکان پذیرش شما در سیستم اکسپرس انتری کانادا بسیار کم خواهد بود. از نظر لهجه قسمت اصلی آزمون برمبنای لهجه‌ی انگلیسی و آمریکایی‌ست. این آزمون دارای بخش آکادمیک نیز میباشد که برای مقاصد تحصیلی مورد قبول قرار می‌گیرد. آزمون سلپیپ توسط کانادا و برای متقاضیان مهاجرت به کانادا که مقاصد تحصیلی ندارند، نیروی تحصیل‌کرده و متخصص هستند و یا سطح دانش انگلیسی از متوسط به بالا دارند طراحی شده‌است.

آزمون سلپیپ نیز مانند آیلتس دارای ۴ بخش شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری‌ ست اما برعکس آزمون آیلتس برای بخش گفتاری نیازی به یک جلسه ی حضوری نیست. تمامی این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود و توسط کامپیوتر برگزار میشود.

تفاوت آزمون آیلتس و سلپیپ در چیست؟

  1. سلپیپ بیشتر برای پی آر و سیتی زن شیپ است.
  2. آیلتس برای کار، مهاجرت و … است.
  3. آیلتس هفت تقریبا برابر سلپیپ ۹ است.
  4. آیلتس از ۱ تا ۹ و سلپیپ از۱ تا ۱۲ درجه بندی شده است.
  5. لیسنینگ سلپیپ ۴۷ دقیقه و آیلتس ۳۰ دقیقه است.
  6. ریدینگ سلپیپ ۵۵ دقیقه و آیلتس ۶۰ دقیقه است.
  7. اسپیکینگ سلپیپ با لهجه کانادایی و در ایلتس با لهجه انگلیسی-آمریکایی-استرالیایی است.
  8. درآیلتس شما مستقیم با یک فرد مصاحبه میکنید اما در سلپیپ شما صدایتان را ضبط می کنید.
  9. در رایتینگ سلپیپ شما زمان و اسپلینگ را میتوانید مدیریت کنید و تعداد لغات را باکامپیوتر میشمارید در آیلتس اینطور نیست.
  10. جواب سلپیپ طی ۱۰روز و آیلتس ۱۳روز آماده میشود.

مهمترین تفاوت این دو آزمون با یکدیگر در بخش گفتاری‌ و نوشتاری آزمون است.

  1. در امتحان آیلتس بخش گفتاری در حضور کارشناس انگلیسی زبان صورت بگیرد. اما در سلپیپ بخش گفتاری آزمون توسط کامپیوتر ضبط و بدون حضور شخص دیگری انجام خواهد شد..
  2. در بخش نوشتاری امتحان آیلتس، تمام پاسخ‌ها باید به صورت دستنویس باشند ( دستخط، غلط املایی و …) اما در امتحان آیلتس شما پاسخ‌هایتان را تایپ خواهید کرد. باتوجه به اینکه امروزه اغلب افراد مشغول به تایپ کردن در گوشی‌های همراه یا سیستم‌های کامپیوتری هستند، نوشتن بر روی کاغذ دشوار شده‌است. علاوه بر این در امتحان سلپیپ غلط‌های نوشتاری شما توسط کامپیوتر برای شما مشخص خواهند شد و شما به راحتی آن‌ها را تصحیح خواهید کرد در حالی که در امتحان آیلتس غلط‌های املایی و نگارشی شما باقی خواهند ماند.
امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *