ریدینگ آزمون سلپیپ

سلپیپ CELPIP که مخفف (Canadian English Language Proficiency Index Program)  می باشد سنجش سطح زبان آموزانی است که قصد زندگی و یا کار و یا ادامه تحصیل در کانادا را دارند. در آزمون سلپیپ هر چهار مهارت زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار میدهد و ما در این مقاله سعی داریم به طور کامل در مورد ریدینگ آزمون سلپیپ (CELPIP) برای شما عزیزان توضیح دهیم.

ریدینگ آزمون سلپیپ celpip

ریدینگ آزمون سلپیپ

قسمت ریدینگ آزمون سلپیپ دارای چهار تسک میباشد. در هر یک از این تسک ها، از متقاضیان میخواهند که یک متن کوتاه تا اندازه متوسط را بخوانند سپس به سوالات چند گزینه ای که مربوط به متنی که خواندن است پاسخ دهند. سوالات به صورت لیستی در یک کادر قرار دارند. شما با موس سیستمی که در اختیار دارید بر روی گزینه ای که فکر میکنید درست است کلیک  میکنید.

  1. تسک اول: خواندن مراسلات

این تسک دارای دو بخش است و برای هر دو بخش آن به طور کلی ۱۱ دقیقه اختصاص داده شد است. در بخش اول ابتدا یک نامه میخوانید و بعد از خواندن باید به شش سوال آن پاسخ دهید. در ادامه باید بخش دوم را شروع کنید. در بخش دوم این تسک باید پاسخی در جواب به نامه را بخوانید و سپس جاهای خالی را با بهترین گزینه پر کنید.

موضوع این نامه میتواند هر چیزی که مردم در غالب نامه درباره آن بحث میکنند باشد از جمله یک رویداد خانوادگی مثل سالگرد ازدواج، یک وعده غذایی و تعطیلات.

توجه:

  • نامه را یک بار برای درک کلی به سرعت بخوانید.
  • مطمئن شوید که سوال را به خوبی متوجه شده اید واینکه شما در پاسخ به آن سوال چه چیزهایی را میدانید.
  • گزینه ها را با توجه به اطلاعاتی که از متن دارید مقایسه کنید آیا میتوانید به راحتی به پاسخ درست دسترسی پیدا کنید و اگر این طور نیست می توانید گزینه های غلط را حذف کنید.
  • نامه را برای یافتن کلمات کلیدی برسی کنید.

دومین بخش این تسک خواندن پاسخ نامه ای در جواب شخصی که نامه اصلی را در بخش اول نوشته است می باشد. در این بخش باید جای خالی را با کلمات مناسب پر کنید. پنج جای خالی وجود دارد که برای هر یک این جای خالی ها چهار گزینه به شما داده شده است. در پاسخ دادن به این بخش پاسخ نامه را جمله به جمله و با دقت بخوانید. بر روی جاهای خالی کلیک کنید تا گزینه های پاسخ موجود آن را ببینید.

تسک دوم : خواندن یک نمودار

در این تسک شما با هشت سوال رو به رو هستید و ۹ دقیقه زمان دارید. در این بخش باید یک ایمیل با یک نمودار و یک سری اطلاعات کوتاه را بخوانید. محتوای این ایمیل می تواند یک در خواست کاری باشد یا اینکه شخصی باشد. برای اینکه بتوانید این ۵ جای خای را پر کنید لازم است شما اطلاعات داده شده در نمودار را به خوبی متوجه شده و آن را به پیام ایمیل مورد نظر مرتبط سازید.

توجه:

  • نگاهی به نمودار بیندازید تا درکی کلی از اطلاعات کوتاه آن در ذهن خود نگهدارید.
  • به گزینه های داده شده نگاه کنید و مطمئن شوید که میدانید برای پر کردن جای خالی دقیقا به چه کلمه ای احتیاج دارید.
  • گزینه های انتخابی را در ذهن خود بسپارید و دوباره نمودار را برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر بررسی کنید.

ریدینگ آزمون سلپیپ celpip

تسک سوم : خواندن برای دریافت اطلاعات

در این تسک متنی با چهار پاراگراف به شما داده می شود این بخش ۹ سوال دارد و برای پاسخ دادن به سوالات ۹ دقیقه زمان به شما داده میشود. در اینجا باید تصمیم بگیرید کدام پاراگراف به کدام یک از جمله ها مربوط می شود.

متن این بخش شامل دامنه وسیع و گسترده ای از موضوعاتی مرتبط با رفتار و خلاقیت انسان ها تا موضوعات جغرافیایی و….

این متن نوشته شده است تا دانش مردم را از آنچه که نمیدانند بالا ببرند.

توجه:

  • شما باید عبارتهای مناسب را با متن مورد نظر, متصل و یا مربوط سازید.
  • پاراگراف ها را بررسی کنید تا ببینید که میتوانید آن خطی از پاراگراف را که شامل پاسخ مورد نظر میباشد پیدا کنید.
  • در پاراگراف ها به دنبال کلمات کلیدی و عبارت هایی که معانی یکسان دارند مانند مترادف ها بگردید.

تسک چهارم : خواندن برای دیدگاه نظر

در این تسک ابتدا یک گزارش را میخوانید در این قسمت ۵ سوال موجود است که بعد از خواندن گزارش به ۵ سوال آن پاسخ میدهید. سپس یک پاسخ را در جواب به گزارش بخوانید و ۵ جای خالی را با انتخاب بهترین گزینه مناسب پر کنید..

این تسک دارای ۲ بخش است و ۱۰ سوال به این بخش اختصاص داده شده است و برای پاسخ به سوالات ۱۳ دقیقه زمان دارید.  در بخش اول شما مقاله ای از موضوعاتی که تنها شامل حوزه هایی که مرتبط با مشاغل, اقتصاد, سیاست, اجتماع و یا آموزش نیست, از دو دیدگاه مختلف و متفاوت توضیح میدهد, خواهید خواند.

تسک پنجم : * تسکی که نمره ای به آن تعلق نخواهد گرفت*

این گونه از تسک ها ممکن است در هر بخش از آزمون ریدینگ سلپیپ وجود داشته باشند. شما متوجه نخواهید شد که کدام یک از تسک ها از این دست هستند زیرا این سوالات هیچ گونه تفاوتی با دیگر تسک های آزمون ریدینگ ندارند و همچنین هیچ تاثیری در نمره ی رسمی شما در آزمون نخواهند داشت. بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین خود را در آزمون ارائه دهید و برای تمامی تسک های آن به اندازه کافی وقت بگذارید و تلاش کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *