مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس چقدر است؟

برای آزمون آیلتس باید روزانه چند ساعت مطالعه کنیم؟

این سوالات بسیار کلی هستند و پاسخ آن‌ها در رابطه با هر فرد متفاوت است زیرا مدت زمان آمادگی برای مدرک آیلتس به عوامل زیادی مانند عوامل زیر بستگی دارد.

  • سطح زبان متقاضی

    طبیعتاً افرادی که دارای سطح بالاتری هستند در مدت‌زمان کمتری قادرند برای آزمون آیلتس آماده شوند. زبان آموزان برای اطلاع از سطح زبان انگلیسی خود می‌توانند در آزمون‌های تعیین سطح ( آزمون تعیین سطح رایگان شانژاد ) و یا آزمون‌های آزمایشی آیلتس ( آزمون ماک ) شرکت کنند. به‌ طور مثال افرادی که سطح زبان بالایی دارند ممکن است در مدت یک ماه آماده‌ی آزمون و در نهایت مدرک آیلتس شوند و تنها باید برروی مهارت‌های خود تمرکز کرده و به تمرین سوالات آزمون آیلتس بپردازند. اما اگر شما مثلاً نمی‌توانید متن‌های ریدینگ آیلتس را به‌ خوبی متوجه شوید و یا در اسپیکینگ آیلتس هنوز مشکل دارید طبیعتاً به زمان بیشتری برای گرفتن مدرک آیلتس نیاز دارید و زمان بیشتری را صرف مطالعه و شرکت در کلاس‌های آموزشی کنید. اما به‌طور کلی موفقیت سریع و کسب نمره‌ی بالا در آزمون آیلتس می‌تواند نتیجه‌ مطالعه‌ هفتگی به مدت ۱۰-۱۵ ساعت و داشتن دو یا سه جلسه‌ آموزشی در هفته زمان ایده‌آلی است زیرا فاصله‌ی زیاد بین جلسات و یا بین روز‌‌های تمرین و مطالعه پیشنهاد نمی‌شود. در هر سطحی از زبان که هستید مطالعه، تمرین و مرور روزانه بسیار اهمیت دارد.

  • هدف زبان‌آموز

اهدافی مانند گرفتن مدرک آیلتس به‌ صورت فشرده یا در بلندمدت، با نمره‌ی بالا یا حداقل نمره‌ی مورد نیاز و اهمیت کسب نمره‌ی بالا در برخی مهارت‌ها نیز در مدت زمان     مورد نیاز برای گرفتن مدرک آیلتس تاثیرگذار هستند.

  • وقت آزاد برای مطالعه
    زمانی که می‌توانید صرف شرکت در کلاسها و مطالعه‌ و تمرین شخصی کنید را نیز باید در تخمین مدت‌زمان گرفتن مدرک آیلتس در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که موفقیت در آزمون آیلتس یک‌ شبه حاصل نمی‌شود و تمام موارد فوق باید در تخمین مدت‌زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس درنظر گرفته شوند.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *