ساختار آزمون پی تی ای

قبل از شرکت و ثبت نام در آزمون پی تی ای  ، باید با ساختار آزمون pte  و بخش های مختلف آن آشنا باشید تا بتوانید با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنید و نمره ی مورد نظرتان را کسب کنید. باید بگویم به طور کلی در این آزمون هر چهار مهارت زبان انگلیسی شما در سه ساعت مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد. پس باید بر روی هر چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی ریدینگ ، لیسنینگ ، اسپیکینگ و رایتینگ تمرکز کنید و آن ها را تقویت کنید. اما برویم سراغ جزئیات هر بخش و زمان بندی که شما باید حتما به آن توجه داشته باشید.

ساختار آزمون پی تی ای

ساختار آزمون پی تی ای

 

بخش گفتاری و نوشتاری آزمون PTE

بخش اول (۷۷ تا ۹۳ دقیقه) Part 1 (77 to 93 minutes)
گفتاری و نوشتاری Speaking and Writing
معرفی شخصی Personal Introduction
روخوانی با صدای بلند Read aloud
تکرار جملات Repeat sentence
توصیف عکس Describe image
دوباره گویی سخنرانی Re-tell lecture
پاسخ گوتاه Answer short question
خلاصه کردن متن Summarize written text
مقاله (۲۰ دقیقه) Essay (20mins)
  • معرفی شخصی

شما باید در این قسمت اطلاعاتی از خودتان را به موسسه بدهید. شما ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا سوال را در کامپیوتر بخوانید . سپس ۳۰ ثانیه زمان دارید به آن پاسخ دهید تا صدای شما ضبط شود.این مساله را بدانید این بخش هیچ امتیازی نخواهد داشت اما همراه با نمره بقیه بخش ها برای موسسات مورد نظر شما ارسال خواهد شد. فقط یک بار میتوانید پاسخ خود را ضبط کنید پس کاملا دقت کنید.

  • روخوانی با صدای بلند

در این قسمت شما باید یک متن را با صدای بلند بخوانید. با توجه به این که طول متن چه قدر است ، ۳۰ تا ۴۰ ثانیه زمان دارید تا خود را آماده کنید.شما  بعد از شنیدن صدای “بیب”، باید شروع به صحبت کنید. حواستان باشد زود تر صحبت نکنید چرا که صدای شما ضبط نخواهد شد. همچنین اگر بیش از سه ثانیه مکث کنید و صحبت نکنید ، ضبط متوقف خواهد شد.

دقت کنید که فقط یکبار میتوانید پاسختان را ضبط کنید  ، پس با دقت بخوانید.

  • تکرار جمله

 در این قسمت یک صدای ضبط شما برای شما گذاشته میشود ، سپس باید آن را تکرار کنید. شما ۳ الی ۹ ثانیه زمان دارید که به متن گوش دهید و سپس۱۵ ثانیه زمان دارید تا پاسخ دهید . برخلاف قسمت قبلی در این قسمت هیچ صدای “بیب” ی پخش نمیشود و شما باید بدون مکث و بلافاصله پس از باز شدن میکروفون، جمله ای را که شنیدید، دقیقا تکرار کنید.

  • توصیف عکس

یک تصویر بر روی نمایشگر ظاهر میشود و شما باید آن را شرح دهید. شما ۲۵ ثانیه فرصت دارید تا عکس را ببینید و سپس ۴۰ ثانیه فرصت دارید تا آن را شرح دهید.

  • دوباره گویی سخنرانی

یک سخنرانی برای شما گذاشته میشود . پس از پایان آن شما باید همان سخنرانی را با زبان و بیان خود تکرار کنید . لازم نیست عینا جملات گفته شده را تکرار کنید. برای مشاهده و گوش دادن به سخنرانی بیش از ۹۰ ثانیه و برای پاسخ دهی ۴۰ ثانیه زمان دارید. بعد از تمام شدن فایل صوتی سخنرانی، ۱۰ ثانیه زمان دارید تا آماده شوید. حتی ممکن است تصویری مرتبط با فایل صوتی نیز نمایش داده شود. در زمان پخش فایل صوتی، اجازه یادداشت برداری دارید.

  • پاسخ کوتاه

شما در این قسمت ۳ الی ۹ ثانیه فرصت دارید تا به سوال گوش دهید و سپس ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا پاسخ دهید. این بخش به گونه ای است که شما ابتدا به سوال گوش میدهید. سپس باید با یک یا دوکلمه به سوال پاسخ دهید.

  • خلاصه کردن متن

در این قسمت یک متن ۳۰۰ کلمه ای در اختیار شما قرار میگیرد و شما ۱۰ دقیقه فرصت دارید به آن پاسخ دهید.پاسخ شما باید یک جمله باشد که حداکثر ۷۵ کلمه دارد.

  • مقاله

یک موضوع به شما داده میشود و شما باید یک متن که حاوی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه است را بنویسید.

ساختار آزمون PTE

بخش خواندن آزمون PTE

بخش دوم (۳۲ تا ۴۱ دقیقه) Part 2 (32 to 41 minutes)
خواندن – ریدینگ Reading
چند گزینه ای با انتخاب یک گزینه Multiple-choice, choose single answer
چند گزینه ای با انتخاب چند گزینه Multiple-choice, choose multiple answers
به ترتیب کردن پاراگراف ها Re-order paragraphs
پر کردن جاهای خالی (تکمیل کردن) Reading: Fill in the blanks
خواندن و نوشتن: پر کردن جاهای خالی Reading and writing: Fill in the blanks
  • پاسخ به سوالات چند گزینه ای با یک گزینه صحیح

به شما یک متن حاوی ۱۱۰ کلمه داده میشود.  از شما یک سوال پرسیده میشود و چندین گزینه پیش روی شما خواهد بود .شما بر روی یک گزینه کلیک میکنید و گزینه مورد نظر شما انتخاب میشود.

  • پاسخ به سوالات چند گزینه ای با چندین گزینه صحیح

بعد از خواندن متنی (با ۳۰۰ کلمه) که نمایش داده میشود، با انتخاب چندین گزینه که به نظرتان صحیح است به سوال چند گزینه ای که از شما پرسیده میشود، پاسخ دهید. تمامی نکات دیگر مانند قسمت قبل است.

  • مرتبط کردن پاراگراف ها

چندین باکس حاوی متن به صورت نامرتبط و تصادفی در نمایش ظاهر میشوند. باید این text box ها را به ترتیب صحیح کنار هم قرار دهید تا که یک پاراگراف معنی دار بسازید.

  • پر کردن جاهای خالی

یک متن ۸۰ کلمه ای به شما داده میشود که دارای جاهای خالی است .در یک باکس زیر متن چندین کلمه وجود دارد که بیشتر از جاهای خالی است و شما باید با استفاده از این کلمات ، جاهای خالی را پر کنید.

۵-پر کردن جاهای خالی با خواندن و نوشتن

این قسمت تقریبا مشابه قسمت قبلی است با این تفاوت که در کنار هر جای خالی، دکمه ای وجود دارد که با کلیک بر آن، لیستی از گزینه هایی که ممکن است مناسب جای خالی باشند، نمایش داده میشود. شما باید گزینه ای را که مناسب تر از بقیه گزینه ها است انتخاب کنید.

در اینجا، متقاضیان می توانند اگر دوست داشتند ده دقیقه استراحت کنند.

ساختار آزمون پی تی ای

بخش شنیداری آزمون PTE

بخش سوم (۴۵ تا ۵۷ دقیقه) Part 3 (45 to 57 minutes)
شنیداری – لیسنینگ Listening
خلاصه کردن متن صوتی Summarize spoken text
چند گزینه ای Multiple choice questions
پر کردن جاهای خالی (تکمیل کردن) Fill the blanks
علامت گذاری خلاصه صحیح Highlight the correct summary
چند گزینه ای Multiple choice questions
انتخاب کلمات جا افتاده Select missing word
علامت گذاری کلمات غلط Highlight incorrect words
نگارش دیکته Write from dictation
  • خلاصه کردن متن صوتی

شما ۶۰ الی ۹۰ ثانیه فرصت دارید تا تا به یک متن صوتی گوش دهید. سپس ۱۰ دقیقه زمان دارید تا تا متنی را که شنیده اید به صورت خلاصه بنویسید . سعی کنید خوب به فایل صوتی گوش دهید چون فقط یکبار پخش میشود.

  • پاسخ به سوالات چند گزینه ای با چندین گزینه صحیح

بعد از گوش دادن به یک فایل صوتی (۴۰ الی ۹۰ ثانیه)، با انتخاب چند گزینه صحیح به سوال چند گزینه ای پاسخ دهید. شما اجازه یادداشت برداری نیز دارید.

  • پر کردن جاهای خالی

یک فایل صوتی برای شما گذاشته میشود و یک متن در صفحه ظاهر میشود که حاوی چندین جای خالی است . بعد از گوش دادن به فایل صوتی، شما باید در جاهای خالی ، کلمات مناسب را تایپ کنید

  • علامت گذاری خلاصه صحیح

یک فایل صوتی به مدت ۳۰ الی ۹۰ ثانیه برای شما گذاشته میشود .شما باید به خوبی آن را گوش کنید سپس از بین چندین گزینه ، آن گزینه ای را انتخاب کنید که بهترین خلاصه از فایل صوتی است.

  • سوالات چند گزینه ای

بعد از گوش دادن به فایل صوتی (۳۰ الی ۶۰ ثانیه) با انتخاب یک گزینه صحیح به سوال پاسخ دهید. برای انتخاب یک گزینه، روی آن کلیک کنید

  • انتخاب کلمه جا افتاده (select missing word):

در این بخش، کلمه یا گروهی از کلمات در انتهای فایل صوتی حذف شده اند. بعد از گوش دادن به فایل صوتی (۲۰ الی ۷۰ ثانیه)، کلمه یا عبارت مورد نظر را انتخاب و فایل صوتی را کامل کنید.

  • علامت گذاری کلمات غلط

یک فایل صوتی پخش میشود و متن آن در صفحه نمایش ظاهر میشود . هر کجا که فایل صوتی با متن نوشته شده تفاوت داشت باید آن را علامت بزنید.

  • نگارش دیکته

یک جمله کوتاه (۳ الی ۵ ثانیه) به صورت فایل صوتی پخش میشود. شما باید به دقت گوش کنید و سپس آن جمله را با املا صحیح کلمات بنویسید. فقط یک بار میتوانید فایل را گوش دهید. خوشبختانه اجازه یادداشت برداری دارید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد . شما میتوانید برای آمادگی بیشتر برای آزمون پی تی ای در کلاس های تدریس خصوصی پی تی ای شرکت کنید . برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید.

۲۲۹۰۲۱۳۳
۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

 

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *