مقاله نویسی در آیلتس

مقاله نویسی در آیلتس

در این مقاله، میخواهیم به نکات کاربردی در آمادگی برای مقاله نویسی در آیلتس بپردازیم. مانند هر کار دیگری، برای حرفه‌ای شدن در نوشتن مقالات آیلتس باید با پشتکار زیاد و به طور پیاپی تمرین کنید. اما این تمرین باید در چارچوب قوانین و قاعده های مخصوص مقاله‌ی آزمون آیلتس صورت بگیرد.
ایده پردازی و طرح ریزی قدم های اول نوشتن مقالات آیلتس است.  ابتدا باید در ذهنتان درباره‌ی موضوع مقاله‌ مطلب جمع کرده و سپس آن‌ها را سازماندهی کنید. پس از نوشتن مقاله آیلتس، باید متن خود را باز بخوانید. بسیار پیش می آید ایرادهای ساده‌ی دستوری نمره شما را پایین آورند.

نکات راهبردی برای مقاله نویسی در آیلتس

کمتر شاید بهتر باشد!

منظور من را در این سه بخش بهتر پیدا خواهید کرد.

 

– جمله های خیلی طولانی ننویسید. جملات بلند احتمال اشتباه شما را در دستورات نگارشی بالا میبرد. اگر جمله‌تان به سه خط رسید، حتما با دقت ساختار آن را بررسی کنید.

– باید بدانید که محدودیت کلمات در اصل راهنمای شما هستند. وقتی نتیجه‌گیری مقاله‌تان را نوشتید و حس کردید در مجموع از مقاله خود راضی هستید، دیگر چیزی به آن اضافه نکنید.  کلمات بیش‌تر فقط به صرف اینکه مقاله‌تان را طولانی‌تر کرده‌اند، نمره‌ی بالاتری برای شما نخواهند آورد.  در واقع نوشتن زیاد علاوه بر اینکه احتمال خطا کردنتان را بالا می‌برد، ممکن است به انسجام و پیوستگی مقاله‌تان آسیب برساند.  بهترین مقاله‌ های آیلتس در قالب (۲۵۰ تا ۲۸۰) در بخش دوم و (۱۵۰ تا ۱۸۰) در بخش اول رایتینگ آیلتس هستند.

– هنگام تمرین، یک مقاله، یک مقاله جلو بروید. اگر چندین مقاله را پشت سر هم بنویسید، احتمالا در همه‌شان خطاهای خود را تکرار می‌کنید. ابتدا صبر کنید متن‌تان کامل بررسی و تصحیح شود و بعد سراغ تمرین بعدی روید.

 

ایرادات خود را  تحلیل کنید.

باید از اشتباهات خود برای یادگیری استفاده کنید، شکل صحیح آن‌ها را بیاموزید و  در آخر نکات مهم را برای خود یادداشت کنید. شاید این موضوع ساده به نظر برسد اما گاهی داوطلبان پس از اینکه مقاله‌ای را  نوشتند، آن را کامل کنار گذاشته و دیگر به توضیحات و نظرات تصحیح کننده توجهی نمیکنند. این روش پیشرفتی حاصل نمی‌آورد. امکان ندارد کاری را چندیدن بار به یک شکل تکرار کنید و نتیجه های مختلف بگیرید، پس تمرین خود را هدفمند انجام داده تا مقاله هایتان در طی زمان بهتر شوند.

 

لیستی از کلمات هم‌معنی تهیه کنید.

ممکن است هنگام نوشتن، تعداد محدودی از واژه‌ها به ذهن‌تان بیایند و یا معادل های بهتری برای مفهوم مورد نظرتان وجود داشته باشد و شما آن را به یاد نیاورید. کلماتی که مدام به‌کار می‌برید را در نظر بگیرید و هم‌معنی‌ها و کلمات نزدیک به‌ آن‌ها را پیدا کنید. پیشنهاد میکنم این کلمات مرتبط را درکنار هم یادداشت کرده و ازشان استفاده کنید. اینگونه دایره واژگانی که در مقاله‌تان به‌کار می‌برید بیش‌تر شده و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

برای نمونه می‌توانید با تهیه مجموعه هایی مانند کلمات زیر، نوشته‌ی خود را زیباتر کنید:
*عبارات آغازین: some people, although, on the other hand

*عبارات پایانی: finally, in conclusion, in my opinion

*حروف ربط: in spite of, moreover, nevertheless

*واژگان توصیفی: beautiful, pretty, glorious

برای رایتینگ آیلتس تنها واژه های گوناگون کافی نیستند. باید بدانید بیش‌تر متون آکادمیک آیلتس قالب نگارشی مشابه هم دارند، به این معنی که ساختارهای یکسانی از جملات در مقاله های مختلف به کار می‌رود. و یادگیری این ساختارها بسیار نگارش شما را قوی می‌سازد. برای نوشتن بهتر، فهرستی از عبارات مختلف که در متون آکادمیک نوشته می‌شوند، تهیه کنید و از آن‌ها هنگام مقاله نویسی آیلتس استفاده کنید. زیبایی جملات تاثیر زیادی بر کیفیت متن می‌گذارند. اما تکرار یک ساختار خوب مقاله را خراب کرده و اثر گذاریش را پایین می‌آورد. به بیان دیگر، ترکیبات مناسب باعث زیبایی متن می‌شوند در صورتی که یکبار استفاده شوند. برای  جلوگیری از تکرار، باید فهرستی از ساختارهای متنوع زبانی تهیه کنید.

 

برای نمونه موارد زیر را در نظر بگیرید:

شروع جملات به وجه های وصفی

Having weighed all the pros and cons, it is vital that ….

 

برای تاکید و عوض کردن تمرکز میتوانید از این روش‌ها استفاده کنید:
ساختار مجهول

All the fruit in the pantry is covered by mold.

Country music is sometimes hated.

 

واژگان استفهامی

The place where

What I enjoyed most in

The reason why

 

وارونگی

Never do I

Only at night can I study

 

از نمونه‌ها بهره بگیرید:

هنگام تمرین رایتینگ آیلتس، به راحتی با جست‌وجویی در اینترنت و موتور جست‌وجوگر گوگل، نمونه‌ هایی از موضوعی که برای نوشتن انتخاب کرده‌اید، پیدا می‌شوند. به گزارش‌ها و متن‌های روزنامه‌ها دقت کنید و طرز نوشنشان را بررسی کنید. عنوان مقاله‌تان را نوشته و ببینید چه چیزی نمایان می‌شود. هدف شما رونویسی از آن‌ها نیست. تنها باید نوشته را تجزیه تحلیل کرده و برخی از عبارات را یادداشت کنید.

 

درکنار استفاده از نمونه‌ها، خلاقیت به خرج دهید!

این تمرین بیش‌تر در زمان آمادگی آزمون آیلتس مناسب است.  تلاش کنید علاوه بر نمونه‌های یادگرفته شده، از عبارات جدید استفاده کنید. این‌گونه تنوع جملات‌تان بیش‌تر می‌شود.

 

زیاد بخوانید، متنوع بخوانید.

خواندن بیش‌ترین کمک را به نگارشتان می‌کند. اگر متن های گوناگونی مطالعه کنید، با سبک‌ها و نمونه های مخلف آشنا می‌شوید، عبارات و واژگان بیش‌تری در ذهن شما نقش می‌بندند و نیز ساختار های پیچیده زبانی برایتان معمول‌تر خواهند بود.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *