بخش intergrade تافل

اگر شما هم جزو داوطلبان آزمون تافل برای مهاجرت و ادامه تحصیل هستید ، حتما با بخش های مختلف این آزمون آشنا هستید و خود را برای آن ها آماده کرده اید . یکی از بخش های آزمون تافل ، بخش رایتینگ است که خود شامل چند بخش مختلف است. در این مطلب میخواهیم به شما در مورد بخش Integrated تافل اطلاعاتی مفید دهیم تا بتوانید به راحتی بالاترین نمره را کسب کنید.

بخش Integrated تافل چیست؟

در بخش رایتینگ آزمون تافل به شما فرصت داده میشود که در بیست دقیقه یک متن را بنویسید اما این متن با چه شرایطی نوشته میشود؟ شما برای نوشتن این رایتینگ باید ابتدا یک متن سه یا چهار پاراگرافی که از قبل تعیین شده را در ۳ دقیقه بخوانید و به یک پادکست کوتاه گوش دهید. پس از گوش دادن به این پادکست و خواندن متن شما باید نظرتان را در مورد این دو بنویسید و بگویید که باهم چه ارتباطی دارند .

برای مثال

۱- هم متن و هم پادکست در مورد یک موضوع خاص هم عقیده هستند و Lecture توضیحات بیشتری در مورد مطالب Reading  میدهد.

۲- متن و پادکست باهم تناقض دارند و مطالب Reading و عملا فردی که داره صحبت می‌کنه، با آوردن چند تا دلیل موضوعات مختلفی رو که توی Reading گفته شده بود نقض می‌کنه.

میتوان گفت که این بخش از رایتینگ آزمون تافل مهارت های مختلف شما همچون ریدینگ ، رایتینگ و لیسنینگ را همزمان میسنجد.

 بخش intergrade تافل

نکاتی برای موفقیت در بخش integrated تافل

۱- شما میتوانید در سمت چپ نکات مربوط به ریدینگ تافل و در سمت راست نکات مربوط به پادکست را یادداشت کنید. با این کار شما میتوانید به راحتی رابطه میان این دو بخش را تشخیص دهید.

۲- اگر نتوانستید متن را خلاصه کنید نگران نباشید چون متن دوباره بر صفحه مانیتور نمایش داده میشود و شما میتوانید آن را دوباره بخوانید .

۳- حتما حتما به فایل صوتی خوب گوش دهید و خلاصه نویسی کنید چرا که این فایل فقط یکبار پخش خواهد شد و شما فرصتی برای دوباره گوش دادن نخواهید داشت.

۴- هنگام گوش دادن به فایل صوتی حتما به این نکته توجه کنید که سخنران دارد متن را تایید و یا نقض میکند.

۵- نبایددر رایتینگ خود از متنی که مبینید عینا کپی کنید چرا که امتیازی به شما تعلق نمیگیرد .

۶- اگر متن شما شامل هیچ اطلاعاتی از سخنرانی یا اسپیکینگ نباشد امتیاز ۱ خواهید گرفت. پس برای اینکه در بخش integrated تافل (TOEFL) نمره از دست ندهید، به این نکته بسیار دقت کنید.

۷-  از عبارات خاص نقل قول استفاده کنید مانند : بنابر متن (according to the reading) یا پروفسور درباره … بحث می‌کند (professor discusses) تا از اطلاعات هر دو منبع نقل قول نمایید.

۸-  تعداد کلمات خود را درنظر بگیرید. حداقل از ۱۵۰-۲۲۵ واژه استفاده کنید تا رایتینگ خود را به‌طور تمام و کمال بسط دهید.

 

منابع بخش Integrated رایتینگ تافل

TOEFL Online Practice (TPO) Tests

TOEFL iBT Interactive Sampler

TOEFL iBT Quick Prep

Official TOEFL Prep Books

The Official Guide to the TOEFL Test

 

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر هنوز برای شرکت در آزمون تافل آمادگی ندارید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی تافل شرکت کنید تا به کمک استاد شانژاد همه مهارت های خود را تقویت کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *