نکات مهم برای آمادگی آزمون CELPIP

آزمون CELPIP یا Canadian English Language Proficiency Index Program یک آزمون تست زبان انگلیسی میباشد که توسط “اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا” (به اصطلاح IRCC) برگزار میگردد. این آزمون جایگزین آزمون آیلتس برای مهاجران به کشور کانادا است. آزمون سلپیپ به نسبت آزمون آیلتس ساده تر است. به همین جهت گاها متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به دلیل آسانی نسبی آزمون CELPIP نسبت به آزمون IELTS این آزمون را انتخاب میکنند. برای پناهندگی و یا مهاجرت در کشور کانادا شما باید یک از دو آزمون مورد پذیرش این کشور را بگذارنید و در یکی از این دوآزمون موفقیت کسب کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با نکات مهم برای آمادگی آزمون CELPIP آشنا کنیم.

 نکات مهم برای آمادگی آزمون CELPIP

 نکات مهم برای آمادگی آزمون CELPIP

  1. هرچه سریعتر برای آزمون خود آماده شوید.

هنگامی که شما تصمیم گرفتید که اقامت دائم کانادا و یا شهروندی در این کشور بگیرید اولین قدم شما برای این تصمیم لازمه مهارت زبان است. برای دستیابی به الزامات مهارت زبان توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا, شما باید مهارت زبانی خوبی داشته باشد تا بتوانید در این آزمون موفق شوید.

 نکات مهم برای آمادگی آزمون CELPIP

  1. کامپیوتری بودن آزمون سلپیپ

آزمون سلپیپ آزمونی است کامپیوتری این آزمون کاملا به صورت الکترونیکی انجام می شود. شما در اینجا باید تلاش کنید که با کامپیوتر راحت باشید.

  1. در بخش ریدینگ سعی کنید به انگلیسی بخوانید.

سعی کنید تا آنجا که ممکن است به زبان انگلیسی بخوانید. مجلات انگلیسی، مقالات آنلاین، و یا رمان، یا هر متن انگلیسی دیگری به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید راحت تر و سریع تر بخوانید.

  1. از استراتژی های مختلف خواندن در بخش ریدینگ استفاده کنید.

نیازی نیست که شما معنای تک تک کلمات در مقاله را بدانید تا موفق با پاسخ دادن به سوالات شوید. شما در هر بخش از استراژدی های skim  و scan استفاده کنید. شما در ابتدا یک بار نگاهی کلی به متن بیندازید تا موضوع کلی متن را دریابید سپس سوالات را بخوانید و کلمات کلیدی که می تواند به شما در اسکن متن کمک کند، در نظر داشته باشید. این استراژدی ها در سوالات ساده تر میتواند شما را کمک کند در این حالت شما برای پاسخ به سوال های پیچیده تر می توانید وقت بیشتری بگذارید.

  1. نیازی به حفظ کردن اطلاعات نیست.

سعی نکنید اطلاعات را حفظ کنید! آزمون CELPIP تست حافظه نیست. شما نیازی به استفاده از اطلاعات یک بخش بعدا در قسمت دیگری از آزمون نخواهید داشت. به جای تلاش برای حفظ کردن، مطالب را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید اطلاعات را با شناسایی ایده های کلیدی و جزئیات مهم استخراج کنید.

  1. آزمون سلپیپ آکادمیک نیست.

آزمون سلپیپ درباره ی زبان انگلیسی محاوره ای و روز به روز است و هیچ ربطی به انگلیسی آکادمیک و یا مفاهیم پیچیده در زبان ندارد. برای به دست آوردن امتیاز بالا در آزمون سلپیپ , در زبان انگلیسی روزانه که در مکالمه های میان دوستان, خانواده و همکارها و همچنین زبان انگلیسی که از طریق رسانه ها منتشر میشود مانند رادیو , تلویزیون و روزنامه استفاده میشود تمرکز کنید.

 نکات مهم برای آمادگی آزمون CELPIP

دسترسی به آزمونهای تمرینی رایگان از طریق وبسایت سلپیپ, اطلاعات ویدیویی از طریق کانال یوتیوب سلپیپ و آزمونهای تمرینی قابل دسترس از طریق وبسایت سلپیپ. یک آزمون تمرینی انجام دهید تا با یک نمونه فرم آزمون آشنایی داشته باشید و همچنین از سرعت اطلاعات داده شده در آزمون و زمانی که برای پاسخ دادن سوالات به شما داده میشود آشنا باشید.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *