نکات مهم Listening آزمون سلپیپ

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید باید بدانید که آزمون سلپیپ یکی از آزمون های مورد پذیرش اداره مهاجرت کانادا است. بهتر است قبل از شرکت در آزمون سلپیپ و برای موفقیت در این آزمون نکاتی را مطالعه کنید تا بتوانید در این آزمون به نتیجه خوبی دست پیدا کنید. با ما همراه باشید تا به معرفی نکات مهم Listening آزمون سلپیپ بپردازیم. همچنین جهت آگاهی از نحوه برگزاری آزمون لیسنینگ سلپیپ میتوانید به مقاله مورد نظر مراجعه کنید.

 

نکات مهم Listening آزمون سلپیپ

  • دقت زیاد بر روی فایل صوتی

توجه داشته باشید که هر فایل صوتی تنها یک بار پخش میشود، بنابراین هنگام پخش شدن این فایل شما باید دقت زیادی داشته باشید. توجه داشته باشید هر آنچه که میشنوید را به خاطر بسپارید. یادآوری نکات کلیدی هنگام گوش دادن به ضبط ها به شما کمک خواهد کرد که اطلاعاتی را که ممکن است مفید باشد به یاد داشته باشید. از برخی از اختصارات یا نمادهایی استفاده کنید که فکر می کنید به یادگیری سریع تر شما کمک می کند.

  • یادداشت برداری کنید.

اگر با دقت بالا هم به فایل صوتی گوش دهید امکان دارد که نتوانید تمام مطالب فایل صوتی را بخاطر بسپارید بنابراین حتما هنگام پخش فایل صوتی یادداشت برداری کنید. یادداشت کردن نکات کلیدی هنگام گوش دادن به شما کمک خواهد کرد که اطلاعاتی را که ممکن است مفید باشد به یاد داشته باشید. برای تمرین می توانید در هنگام گوش دادن به رادیو و یا برنامه های خبری اقدام به یادداشت برداری همزمان کنید. این کار به آماده شدن شما برای آزمون لیسنینگ کمک می کند.

یادداشت برداری

  • با آرامش به فایل صوتی گوش کنید.

هنگامی که دارید فایل صوتی را گوش میدهید اگر کلمه ای را متوجه نشدید آرامش خود را حفظ کنید و به ادامه فایل صوتی دقت کنید و بر روی چیزی که میشنوید تمرکز کنید. چنانچه بخشی را از دست دادید و متوجه نشدید، دستپاچه نشوید و سعی کنید به ادامه یادداشت برداری بپردازید.  چرا که اگر بیش از حد بر روی قسمت های از دست رفته تمرکز کنید، ممکن است اطلاعات بیشتری را از دست بدهید.

  • اگر پاسخ یک سوال را نمیدانید از آن رد شوید.

شما در بعضی از بخش های آزمون مثل بخش لیسنینگ زمان مشخصی برای پاسخ به یک سوال در اختیار دارید. بنایراین سعی کنید آرام باشید تا بتوانید از حداکثر زمان استفاده کنید و بتوانید به تمام سوال ها پاسخ دهید شما باید بتوانید زمان خود را با دقت بسیار مدیریت کنید. در این قسمت، اگر نمی توانید به یک سوال پاسخ دهید، از آن سوال رد شوید . در آخر اگر زمان اضافی داشتید، این فرصت را دارید که به عقب برگردید تا اگر به سوالی پاسخ نداده و یا از جواب خود اطمینان ندارید، بتوانید روی آن فکر کنید.

  • وقتی چیزی خوب پیش نمیرود حدس بزنید.

به تمامی سوالات بخش لیسنینگ پاسخ بدهید نگران نباشید زیرا پاسخ اشتباه شما در آزمون سلپیپ نمره منفی نخواهد داشت. حتی اگر پاسخ سوال را نمیدانید سعی کنید پاسخ های اشتباه را حذف کنید و سپس یه جواب درست برسید. با این کار شانس شما برای پیدا کردن پاسخ صحیح بالا میرود.

  • پاسخ های خود را چک کنید.

قبل از اینکه سراغ بخش و یا سوال بعدی بخواهید بروید مطمئن شوید که برروی پاسخ صحیح کلیک کرده اید. این کار دربخش لیسنینگ که شما هیچ فرصتی برای بازگشت ندارید و باعث تغییر پاسخ شما می شود بسیار حائز اهمیت است.

  • مدیریت زمان

هر بخش از آزمون CELPIP دارای یک تایمر در گوشه صفحه نمایش است، بنابراین به ساعت توجه کنید! اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای تکمیل تمام سوالات در هر قسمت از آزمون لیسنینگ را دارید.

مدیریت زمان

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *