یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن

یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن

فرقی نمی کند که زبان انگلیسی را به طور مبتدی می آموزید یا حرفه ای ; رسیدن به موفقیت با پشتکار و تمرین زیاد صورت میگیرد. مهارت گوش دادن در یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است. راهکار های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن وجود دارد؛مانند گوش دادن به موسیقی،تماشای فیلم به زبان انگلیسی و یا شرکت در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی . اوّل از همه به این نکته توجه کنید که افزایش سطح در مهارت گوش دادن تنها برای شما سخت نیست. این مهارت شنیداری معمولا سخت ترین مهارت برای کسانی است که زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی یاد می گیرند برای تقویت مهارت شنیداری روش هایی وجود دارد که شما را میتواند یادگیری بهتر و سریعتر کمک کند. (برای مطالعه بیشتر به مقاله تقویت مهارت لیسنینگ (Listening) مراجعه نمایید.)

راه حل یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن چیست؟

شما باید این حقیقت را بپذیرید که قرار نیست در هنگام گوش دادن همه چیز را بفهمید. خونسرد باشید و به پشتکار خود ادامه دهید ؛ممکن است تا مدّت زمان زیادی درک کمی از مکالمات داشته باشید و شنیدن ودرک واژه ها برایتان دشوار باشد. وقتی به یک مکالمه زبان انگلیسی گوش می دهید تمایل زیادی دارید که کلمات و عباراتی را که از مکالمه می شنوید به زبان مادری ترجمه کنید،این تمایل در هنگام شنیدن کلمات نا آشنا بیشتر می شود.این عملکرد طبیعی است. ما هر چه را می شنویم می خواهیم معنی آن را هم بفهمیم.ولی تجربه ثابت کرده است که این کار به دلیل اینکه توجه ذهن را از تمرکز بر صحبت های گوینده باز می دارد ؛از این لحاظ مانعی بین شما و شخصی که صحبت می کند محسوب می شود. سعی کنید مطلب اصلی مکالمه را بفهمید و از تمرکز بر جزئیات خودداری کنید؛اگر کلیات یک مکالمه را بفهمید حدس زدن جزئیات کار دشواری نخواهد بود.

 

راهکارهای یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن

  • فیلم و برنامه های تلویزیونی به زبان انگلیسی تماشا کنید. فایده این تمرین این است که با فرهنگ ،آدلب و رسوم،اصطلاحات،تعابیر عامیانه ،ضرب المثل و لهجه مردم کشورهای انگلیسی زبان آشنا می شوید.
  • اگر مبتدی هستید فیلم های انگلیسی را با زیر نویس تماشا کنید ،و اگر سطحتان بالاتر است فیلم را بدون زیر نویس تماشا کنید.بهتر است از فیلم هایی استفاده کنید که در آنها مکالمات رایج و روزمره بیشتر است ؛مانند سریال های خانوادگی ویا فیلم های کمدی و از تماشای فیلم هایی که در آن گفت و گو ها در مورد موضوعی خاص و پیچیده است اجتناب کنید.
  • موزیک به زبان انگلیسی گوش کنید،این یک راه لذّت بخش برای تقویت مهارت گوش دادن خواهد بود.متن آهنگ ها را پیدا کنید و همراه با گوش دادن موزیک متن را بخوانید.
  • به مکالمه ی (اخبار انگلیسی،فیلم،تلویزیون …) گوش دهید و آن مکالمه را (یا حداقل آنچه را که می شنوید)روی کاغذ بنویسید .

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *