آیلتس life skills لایف اسکیلز

آزمون آیلتس Life Skills  لایف اسکیلز برای افرادی است که نیاز دارند توانایی های خود را برای دو مهارت گفتار (Speaking) و شنیدار (Listening) در یکی از سه سطح A1 , A2 یا B1 مورد ارزیابی قرار دهند و مخاطبان آن، متقاضیان دریافت ویزای غیر تحصیلی کشور انگلیس می‌باشند. سازمان ویزا و مهاجرت انگلیس UKVI این آزمون را از آوریل سال ۲۰۱۵ برای خانواده افرادی که در انگلیس زندگی می کنند طراحی کرده است. آزمون آیلتس Life Skills  لایف اسکیلز در حال حاضر در سراسر دنیا به راحتی قابل دسترس است و شما می توانید در آن شرکت کنید.

چرا آیلتس Life Skills  لایف اسکیلز؟

آزمون آیلتس Life Skills لایف اسکیلز پس از معرفی در آوریل سال ۲۰۱۵، به سرعت مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. چرا که پیش از معرفی این آزمون، متقاضیان دریافت ویزای غیر تحصیلی کشور انگلیس میبایست در آزمون آیلتس جنرال که شامل هر چهار مهارت اصلی است، شرکت می‌کردند که این برای بسیاری از متقاضیان، بسیار سخت و دشوار بود. در آزمون آیلتس Life Skills  لایف اسکیلز، مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ شما در زمینه های مختلف مانند خانواده و دوستان، خرید، اوقات فراغت، شغل، سلامت و ورزش، سفر، تفریح، آب و هوا، آموزش و تحصیل، مشکلات جامعه، حمل و نقل و … سنجیده و مهارت‌های ارتباطی و تعاملی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین موضوعات مطرح شده و نحوه برگزاری آزمون آیلتس Life Skills لایف اسکیلز، رویکردی کاملا ارتباطی دارند و هدف اصلی آزمون بیشتر ارزیابی میزان توانایی متقاضیان در برقراری ارتباطات روزمره و تعاملات جاری میباشد.

سطوح آیلتس لایف اسکیلز

آزمون آیلتس لایف اسکیلز سه سطح دارد و با توجه به ویزایی که می خواهید بگیرید، باید در یکی از این سطوح شرکت کنید.

  • سطح A1
    • اگر در انگلستان بستگانی دارید یا همسر شما ساکن انگلستان است و شما قصد دارید به انگلستان بروید تا با او زندگی کنید، باید در سطح A1 آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید. آزمون A1 بین ۱۶ تا ۱۸ دقیقه طول می کشد.
  • سطح A2
    • اگر ویزای انگلستان دارید و می خواهید ویزای خودتان را تمدید کنید، باید در سطح A2 آزمون آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید. این سطح از آزمون از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار می شود. سطح A2 کمتر از ۲۰ دقیقه خواهد بود و فقط در خود انگلستان برگزار می شود.
  • سطح B1
    • اگر همین حالا هم در انگلستان ساکن هستید و می خواهید آنجا را به محل سکونت دائمی خود تبدیل کنید یا شهروندی انگلستان را به دست بیاورید، باید در آزمون آیلتس لایف اسکیلز سطح B1 شرکت کنید. این سطح از آزمون Life Skills هم ۲۲ دقیقه طول می کشد.

آیلتس life skills لایف اسکیلز

فرمت آزمون آیلتس Life Skills 

همانند آزمون های دیگر لایف اسکیلز تنها مهارت های Listening , Speaking مورد امتحان قرار می گیرند. مدت آزمون Life Skills A1 حدود ۱۶ تا ۱۸ دقیقه، Life Skills A2 حدود ۲۰ دقیقه و Life Skills B1 حدود ۲۲ دقیقه میباشد. هیچ وقت استراحتی بین دو بخش آزمون وجود ندارد. آزمون شامل مکالمات عمومی زبان می باشد. در این تست برای سطح A1 دو بخش و برای سطح B1 سه بخش وجود دارد. دو قسمت اول در هر دو آزمون مشترک هستند:

در قسمت اول شما باید بتوانید در مورد موضوعی آشنا سوال بپرسید و به سوالات جواب بدهید.
در قسمت دوم یک آزمون وجود دارد که هم Listening و هم Speaking را با هم ادغام می کند. داوطلب باید به یک CD گوش دهد و جواب هایشان را بلند بیان کنند. (داوطلبین می توانند در حین پخش CD یادداشت بردارند). بعد بحث پیرامون موضوع انجام می شود.
در قسمت سوم که فقط برای سطح B1 می باشد دو داوطلب باید با هم فعالیتی را کامل کنند.

آیلتس Life Skills A2

ما اولین مرکز تخصصی برگزاری دوره های آموزش آیلتس لایف اسکیلز در ایران می باشیم. در مطالب گذشته بیان شد که آزمون آیلتس Life Skills A1 , B1 در سال گذشته معرفی شدند و  متقاضیان کسب ویزای کشور انگلیس نیاز به این مدرک دارند. اما از ۱۸ ژانویه سال ۲۰۱۶ بر اساس اعلام دولت انگلیس آزمون جدیدی نیز معرفی شد که به آزمون آیلتس Life Skills A2 معروف شد.

آزمون آیلتس Life Skills A2 برای چه کسانی است؟

افرادی که در کشور انگلیس اقامت دارند و به دنبال تمدید ویزای خود  می باشند باید در این آزمون شرکت کنند. بعد از حدود ۲٫۵ سال زندگی در کشور انگلیس ، افراد متقاضی برای اقامت طولانی تر باید در آزمون آیلتس Life skills A2 شرکت کنند تا بتوانند مدت اقامت خود را تا ۵ سال افزایش دهند.

هدف از این کار همانطور که توسط دولت بریتانیا اعلام شده است ترغیب افراد برای یادگیری زبان انگلیسی و شرکت هر چه بیشتر افراد در فعالیت های اجتماعی می باشد.

سنجش و نمره دهی

 در آزمون آیلتس Life Skills  لایف اسکیلز همانطور که گفته شد، دو مهارت اصلی مورد سنجیده میشود و متقاضیان بر اساس چهار معیارهای استاندارد موجود زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند:

درک و دریافت درست اطلاعات (فهم سوال مطرح شده)

انتقال درست اطلاعات (پاسخ درست به سوال)

توانایی صحبت و ایجاد ارتباط

توانایی شرکت در بحث ها

برخلاف ورژن های قبلی آزمون آیلتس، در این آزمون نمره دهی به صورت کیفی است و عددی به عنوان نمره در نظر گرفته نمی‌شود. چرا که آزمون کاملا تعاملی بوده و شرط اصلی قبولی نظر ممتحن است ولی بر اساس معیارهای استاندارد موجود. بنابراین فرد متقاضی “قبول”  یا  “رد” می‌شود دقیقا مثل آزمون عملی رانندگی و نتیجه آزمون نهایتا در مدت زمان ۶ روز اعلام می‌گردد. در صورت عدم قبولی، فرد می‌تواند بلافاصله در آزمون بعدی شرکت کند و در صورت قبولی، فرد تا ۲ سال دیگر حق شرکت در همان سطح را ندارد.

اعتراض به نتیجه آیلتس لایف اسکیلز

در صورتی که از نتیجه آزمون خود رضایت ندارید میتوانید نسبت به آن اعتراض کنید تا آزمون شما توسط یک ممتحن ارشد مورد ارزیابی قرار گیرد . توجه داشته باشید این فرایند ممکن است ۶ تا ۸ هفته طول بکشد و اگر شامل هزینه ای میشود.

برگزاری آزمون آیلتس Life Skills لایف اسکیلز در ایران

امکان برگزاری آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills در ایران از ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۴ بوجود آمده و برای شرکت در این آزمون دیگر نیازی به سفر به کشور های همسایه مثل ترکیه نیست. در حال حاضر موسسه ایرسافام برگزار کننده آزمون آیلتس Life Skills لایف اسکیلز است.

برای شرکت در دوره های تدریس خصوصی آیلتس Life Skills لایف اسکیلز با گروه آموزشی استاد شانژاد تماس بگیرید.