تدریس خصوصی pte

تدریس خصوصی PTE یکی دیگر از دوره های تدریس خصوصی زبان انگلیسی گروه آموزشی شانژاد است که اخیرا بدلیل روی آوردن زبان آموزانی که علاقمند به  تحصیل در کشور های مختلف و یا مهاجرت به کشور استرالیا می باشند علاوه بر دوره های تدریس خصوصی آیلتس، تدریس خصوصی تافل و… محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

هدف ما در این مقاله آشنایی کامل شما با آزمون PTE و معرفی تدریس خصوصی pte (پی تی ای) در گروه آموزشی شانژاد است پس تا انتها با ما همراه باشید.

آزمون PTE که مثل آزمون های IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. این آزمون توسط سازمانPEARSON   برگزار میشود و علاقمندانی که به دنبال تحصیل در کشور های مختلف و یا مهاجرت به کشور استرالیا می باشند می توانند از این آزمون استفاده کنند.

این آزمون همانند تافل با استفاده از کامپیوتر و اینترنت انجام می شود و چهار مهارت اصلی  زبان از جمله  Speaking, Writing, Reading, Listeningرا ارزیابی نموده و نمره آن از ۹۰ محاسبه می شود.

مهم ترین مزیت آزمون General PTE در این است که بر خلاف آزمون هایی که همچون آیلتس و تافل که دارای تاریخ انقضا هستند این آزمون هیچ گاه منقضی نخواهد شد.

آزمون pte

یکی از دلایل محبوبیت آزمون PTE در بین زبان آموزان این است که از چند سال گذشته اداره مهاجرت استرالیا این آزمون را برای مهاجرت به جای آیلتس هم  قبول می کند و علت اینکه افراد زیادی تمایل به شرکت در این آزمون را دارند این است که این آزمون ساده تر از آزمون آیلتس و تافل می باشد. ولی این نکته شایان ذکر است که کشور کانادا این آزمون را برای مهاجرت قبول نمی کند و برای این کشور فقط آیلتس مورد قبول می باشد.

چنانچه شما تمایل دارید که به استرالیا مهاجرت کنید و نیازمند کسب نمره ۷ در هر چهار مهارت می باشید می توانید به جای آیلتس در آزمون PTE شرکت کنید. معادل نمره ۷ در چهار مهارت آیلتس نمره ۶۵ در آزمون PTE میباشد که بنابر گفته خیلی از افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند کسب نمره ۶۵ در این آزمون راحت تر از کسب نمره ۷ در آیلتس می باشد.

بخش های آزمون PTE

بخش اول Speaking & Writing

۷۷ تا ۹۳ دقیقه زمان برای این قسمت لازم است و شامل موارد زیر است:
معرفی شخصی
خواندن بلند read Aloud
تکرار جمله
توصیف تصویر
تکرار یک lecture
جواب به سوالات کوتاه
خلاصه کردن متن ( یک جمله )
خلاصه کردن متن ( یک پاراگراف )
مقاله ( ۲۰ دقیقه )

بخش دوم Reading

۳۱ تا ۴۰ دقیقه زمان
سوالات چند گزینه ای
چیدن پاراگراف ها
پر کردن جاهای خالی
( ۱۰ دقیقه برای استراحت به صورت اختیاری )

بخش سوم Listening

۴۵ تا ۵۷ دقیقه برای:
خلاصه کردن یک بخش Speaking
سوالات چند گزینه ای
پر کردن جای خالی
علامت گذاری خلاصه صحیح

انتخاب کلمات جا افتاده

نگارش دیکته
مشخص کردن کلمات نادرست

یکی دیگر از ویژگیهای این آزمون این است که نمره شما ۵ روز بعد از انجام آزمون در وب سایت Pearson قابل مشاهده است و شما می توانید بعد از آن بلافاصله در صورت نیاز مجددا ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کنید.همچنین درباره بخش های مختلف این آزمون جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا در کلاس های تدریس خصوصی PTE تمامی این موارد به صورت کامل توضیح داده می شود و شما آمادگی لازم را پیدا خواهید کرد.

تدریس خصوصی pte

انواع آزمون pte

آزمون پی تی ای در هر هفته در سه نوع کودک و نوجوان، آکادمیک و عمومی برگزار می شود که هر کدام از آن ها بنا بر اهداف خاص و طبق نیاز داوطلب می باشد؛ در ادامه هر کدام را به طور دقیق تر بررسی می کنیم.

آکادمیک (Academic PTE)

قسمت اول: در این بخش شما بین ۷۷ تا ۹۳ دقیقه زمان دارید که شامل نوشتن و صحبت کردن است. شما باید در این قسمت به معرفی شخصی، خواندن با صدای بلند، توصیف تصویر، تکرار جمله و خلاصه کردن متن (در حد یک جمله) بپردازید.

قسمت دوم: زمان شما بین ۳۱ تا ۴۰ دقیقه است که شامل سوالات چند گزینه‌ای، پر کردن جاهای خالی و چیدن پاراگراف است.

قسمت سوم: این قسمت مربوط به شنیدن است که شامل سوالات چند گزینه‌ای، پر کردن جای خالی، مشخص کردن کلمات نادرست و خلاصه کردن یک بخش Listening است.

عمومی (General PTE)

قسمت اول: در این قسمت که مربوط به نگارش است مهارت های  Listening , Reading, Comprehension Writing, شما مورد ارزیابی قرار می گیرد.

قسمت دوم: در این جا صحبت کردن شما توسط یک ممتحن بررسی می شود.

کودکان و نوجوانان (Young Learners PTE)

این آزمون در ۴ سطح بسیار جذاب برای کودکان بین ۶ تا ۱۳ سال طراحی شده است؛ در این آزمون آن ها به بررسی ماجراهای پیرامون یک خانواده انگلیسی می پردازند، تنوع شخصیت ها باعث می شود تا کودک با اشتیاق بهتری آزمون را دنبال کند. در این آزمون ممتحن تنها بر روی توانایی کودک در استفاده از زبان برای موقعیت های مختلف تمرکز می کند.

شما در هر یک از آزمون های بالا که قصد شرکت در آن ها را داشته باشد در کلاس های تدریس خصوصی PTE آموزش خواهید دید.

آزمون pte برای کودک و نوجوان

هزینه تدریس خصوصی PTE

هزینه کلاس های تدریس خصوصی PTE به عوامل مختلفی بستگی دارد، برای شرکت در کلاس های تدریس خصوصی در ابتدا شما تعیین سطح می شوید و سپس کلاس PTE مطابق با سطح شما پیش خواهد رفت.

دلیل محبوبیت pte

از جمله دلایلی که می توان برای محبوبیت این آزمون اشاره کرد این است که حتی اگر از آخرین تاریخ آزمون شما دو سال گذشته باشد اداره مهاجرت استرالیا مدرک آزمون را به جای آیلتس قبول خواهد کرد. همچنین به دلیل سادگی این آزمون نسبت به آیلتس و تافل دارای طرفدارن بیتشری است.

اما اگر قصد مهاجرت به کشور دیگری به جز استرالیا را دارید به شما توصه می کنیم که زمان خود را بر روی دیگر آزمون ها بگذارید زیرا بسیاری از کشور ها مدرک pte را نمیپذیرند. البته برای اینکه متوجه شوید که دانشگاه مقصد شما مدرک پی تی ای را قبول می کند یا خیر می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

http://pearsonpte.com/test-takers/accepts/

معرفی کتاب های مناسب آزمون پی تی ای

کتاب هایی که در ادامه معرفی می کنیم دارای ویژگی های خاصی هستند این کتاب ها دارای نمونه سوال و همچنین تکنیک هایی برای آزمون می باشند که پیشنهاد می کنیم قبل از شرکت در آزمون آن ها را مطالعه کنید.البته در کلاس های تدریس خصوصی PTE تمامی منابع به طور کامل به شما معرفی می شود.

منابع آزمون PTE

کتاب The official guide to PTE academic

از ویژگی های این کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جزو منابع اصلی برای آزمون است.
  • دارای دو سی دی آموزشی می باشد.
  • تشکیل شده از ۴ تست پی تی ای است.

کتاب Practice tests with plus key

  • این کتاب تشکیل شده از ۴ تست واقعی پی تی ای می باشد.
  • تکنیک های آموزشی مهمی در این کتاب قرار داده شده است.
  • تفایل های صوتی بسیاری نیز همراه کتاب وجود دارد.

مزایا آزمون pte

  • سرعت آماده شدن نتایج این آزمون بالا است و حداکثر طی مدت یک هفته کارنامه شما آماده می شود.
  • در هر روز سال این آزمون برگزار می شود.
  • این امکان را دارید که بدون پرداخت هزینه نمرات خود به هر دانشگاهی که خواستید بفرستید.
  • مدت زمان آزمون ۳ساعت است.
  • آزمون مبتنی بر کامپیوتراست و توسط فرد انجام نمی پذیرد، تمام تست ها به صورت تصادفی و دقیق به دست می آیند.

مزایا شرکت در آزمون پی تی ای

نمره دهی آزمون PTE

یکی از تفاوت هایی که بین آزمون pte و آیلتس وجود دارد مربوط به بخش نمره دهی است؛ در آزمون آیلتس نمره نهایی از ۱ تا ۹ است اما در پی تی ای از ۱۰ تا ۹۰ محاسبه می شود. به طور دقیق تر یعنی نمره ۷ آیلتس معادل نمره ۶۵ در آزمون پی تی است، این در حالی است که کسب نمره ۶۵ در پی تی ای بسیار آسان تر از کسب نمره ۷ در آیلتس است.

ریز نمرات آزمون

نمره PTE میزان مهارت شما را در بخش های مختلف آزمون می سنجد که چهار مهارت اصلی شما : speaking,reading,writing.listening است و شما می توانید میزان مهارت خود در زمینه های زیر نیز مورد سنجش قرار دهید.

  • نمره متن نوشتاری یا همان Written Discourse
  • نمره کلی یا همان Overall score
  • نمره توانایی شمادر لغات یا همان Vocabulary
  • نمره مکالمه
  • نمره روان صحبت کردن
  • نمره شنیداری
  • نمره نوشتار صحیح
  • نمره دستور زبان انگلیسی

هزینه آزمون پی تی ای

متاسفانه آزمون pte در ایران برگزار نمی شود و شما برای شرکت در آن باید از کشور های دیگر اقدام کنید در لیست زیر برخی از این کشور ها که به ما نزدیک هستند همراه با هزیته های لازم را آورده ایم.

کشور لبنان: این آزمون در شهر بیروت برگزار می شود و تقیربا ۲۱۰ هزار دلار هزینه دارد.

کشور ترکیه: در شهر های استانبول، آنکارا و آدانا آزمون PTE برگزار می گردد که هزینه آن حدود ۴۷۰ لیر می باشد.

کشور عراق: در سه شهر اربیل ،سلیمانیه و کردستان آزمون برگزار می شود که هزینه آن ۱۸۵ دلار است.

کشور آذربایجان: آزمون pte در شهر باکو با هزینه ۷۰ دلار برگزار می شود.

کشور عمان: در شهر مسقط و با هزینه ۲۱۵ دلار برگزار می شود.

کشور امارت: دو دو شهر دبی و ابوظبی با هزینه ۹۸۰ درهم این آزمون برگزار می شود.

هزینه آزمون پی تی ای

ثبت نام در آزمون

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این آزمون در ایران برگزار نمی شود بنابراین برای ثبت نام در آن باید به کشور های دیگر مراجعه نمایید..

در صورتی که دارای مستر کارت فیزیکی هستید و میتوانید مراحل پرداخت را انجا دهید از طریق سایت pearsonpte اقدام نمایید. اما اگر این امکان را ندارید پس ساخت حساب کاربری مراحل پرداخت و ثبت نام آزمون PTE در تاریخ و مرکز مورد نظر خود را از طریق سایت tehranpayment.com دنبال کنید.

توجه کنید که بهترین زمان برای ثبت نام در آزمون یک هفته تا ۳ روز قبل از آزمون است.

مشاهده نتایج آزمون

پس از آماده شدن نتایج برای شما ایمیلی مبنی بر اینکه نتایج آزمون در دسترس است ارسال می شود که پس آن می توانید با مراجعه به حساب کاربری آنلاین خود نمره تان را مشاهده نمایید.

تفاوت آیلتس و پی تی ای

در ابتدا باید بگوییم که این دو آزمون شباهت های بسیاری به یکدیگر دارنند و تنها در چند مورد از هم متمایز هستند بنابراین شما برای انتخاب تنها باید به هدف خود از گرفتن مدرک فکر کنید تا آزمون را متناسب با آن انتخاب کنید.

تفاوت ielts و pte از نظر ساختار و محتوا

  • یکی از تفاوت های آن ها در بخش گفتار است به این صورت که در آزمون آیلس ممتحن مکالمه شما را به صورت زنده گوش میدهد و ارزیابی می شود اما در پی تی ای مکالمه زنده ای انجام نمی شود و شما باید برای یک سیستم کامپیوتری صحبت کنید و توسط همان نمره شما ارزیابی می شود.
  • دیگر تفاوت آن ها در این است که ایلتس به طور کامل مبتنی بر کاغذ است اما پی تی ای به صورت کامل بر روی کامپیوتر انجام می شود.
  • آخرین تفاوت آن ها در این است که در آیلتس با اینکه برای هر بخش زمان خاصی معین شده است اما داوطلب این امکان را دارد که به عقب بار گردد اما در PTE چنین امکانی وجود ندارد.

تفاوت ielts و pte از نظر نمره دهی و نتایج

  • در آزمون پی تی ای نمره دهی به صورت خودکار از ۱۰ تا ۹۰ است اما در آزمون آیلتس نمرات به صورت دستی و از ۰ تا ۹ هستند.
  • نتایح آزمون آیلتس پس از گذشت ۱۳ روز آماده می شود اما در آزمون پی تی ای طی مدت ۵ روز.

تفاوت آیلتس و پی تی ای در تاریخ و محل آزمون

هر­ ساله، آزمون علمی آیلتس در ۴۸ تاریخ در بیش از ۹۰۰ مرکز در ۱۳۰ کشور جهان اجرا می‌­شود. آزمون آیلتس عمومی در ۲۴ روز از پیش تعیین شده در هر سال برگزار می‌­شود. مراکز آزمون علمی PTE در بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان وجود دارند و افراد می‌­توانند در هر تاریخ سال، در صورت وجود نوبت در مرکز مورد نظر، آزمون دهند. در هند مراکز آزمون PTE در بیش از ۱۵ شهر وجود دارد.

اگر تمایل دارید تا درباره آیلتس بیشتر بدانید میتوانید به مقاله آزمون آیلتس مراجعه نمایید.

تدریس خصوصی PTE

کلاس تدریس خصوصی PTE

  • محیط یادگیری انعطاف پذیر و آرام است.
  • دوره های تدریس خصوصی PTE (پی تی ای)  شامل تمام دروسی است که شما برای آزمون PTE به آن نیاز دارید.
  • در تدریس خصوصی PTE (پی تی ای) سرعت یادگیری شما بالاست و شما در وقت صرفه جویی خواهید کرد.
  • در تدریس خصوصی PTE (پی تی ای) یک جدول زمانی انعطاف پذیر وجود دارد که به این معنا است که درسها را می توان بر اساس برنامه شخصی خود تنظیم کرد.
  • دوره های تدریس خصوص PTE (پی تی ای) گروه آموزشی شانژاد نه تنها به شما در آمادگی برای آزمون PTE کمک خواهد کرد، بلکه زبان عمومی و دستور زبان شما را نیز بهبود خواهد بخشید.

جهت شرکت در دوره های تدریس خصوصی pte استاد شانژاد همراه با جلسه رایگان مشاوره و تعیین سطح با شماره های زیر تماس بگیرید.
تلفن تماس: ۲۲۹۰۲۱۳۳ و ۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

5/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *