تدریس خصوصی تافل (TOEFL)

تدریس خصوصی تافل (TOEFL)

TOEFL چیست؟

تافل (TOEFL)‏ که برگرفته از سرواژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجه است، آزمونی است که میزان توانایی افراد را در زمینه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح علمی ،دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی می‌سنجد. داشتن چنین مدرکی به عنوان یک اعتبار برای تحصیل در کالج، دانشگاه ها و موسسات آموزشی آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و …. ضروری است . این آزمون توسط موسسه ETS  مرکز طراحی سوالات در امریکا، در سه نوع کاغذی، کامپیوتری و اینترنتی برگزار می‌شود و در بیش از شش هزار موسسه از بیش از یکصد و سی کشور جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. تافل اولین بار در سال ۱۹۶۴برگزار شد و پس از آن تا کنون نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند. اما شرکت در کلاسهای گروهی تافل مفید است یا شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی تافل ؟

تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی تافل یکی از بهترین مسیرها برای آمادگی آزمون تافل است، داوطلبان آزمون تافل زیادی هستند که پس از چندین بار شرکت در کلاسهای گروهی تافل که خالی از ضعف نیستند روی به کلاس خصوصی تافل می آورند و در کوتاه ترین زمان با برنامه ریزی آموزشی مناسب آزمون تافل و همچنین آموزش تکنیک های تافل در تدریس خصوصی تافل به هدف خود میرسند.

آزمون تافل

آزمون تافل برای آن دسته از داوطلبانی طراحی شده که زبان مادری آنها انگلیسی نیست و می خواهند با شرکت در آزمون تافل دانش زبانی خود را بسنجند. برای موفقیت در آزمون تافل راه های مختلفی وجود دارد برای مثال شما می توانید با استفاده از کتاب ها و منابع آموزشی , شرکت در کلاس های تدریس خصوصی تافل در این آزمون موفق شوید.

آزمون تافل به سه صورت برگزار می شود.

آزمون تافل کتبی (TOEFL PBT) : تا قبل از سال ۱۹۹۸ این آزمون فقط به صورت کتبی برگزار می شد و تا به امروز مراحلش به این صورت بوده است :

بخش شنیداری ۵۰ پرسش ۳۵ دقیقه
بخش ساختار و نگارش ۴۰ پرسش ۲۵ دقیقه
بخش درک مطلب ۵۰ پرسش ۵۵ دقیقه

 

آزمون تافل کامپیوتری (TOEFL CBT) : نسخه کامپیوتری آزمون تافل از سال ۱۹۹۸ عرضه شده و از طریق اینترنت می توانید در آن شرکت نمایید این آزمون علاوه بر داشتن مراحل مشابه آزمون کتبی دارای بخش نوشتاری نیز می باشد که به صورت زیر است:

بخش شنیداری ۳۰-۵۰ پرسش ۴۰-۶۰ دقیقه
بخش ساختار ۲۰-۲۵ پرسش ۱۵-۲۰ دقیقه
درک مطلب ۴۴-۶۰ پرسش ۷۰-۹۰ دقیقه
بخش نوشتاری انشاء ۳۰ دقیقه

 

آزمون تافل اینترنتی (TOEFL iBT) : جدیدترین و به روزترین سیستم سنجش زبان انگلیسی است که به عنوان آزمون استاندارد شناخته شده است و تقریبا در همه کشورهای جهان دارای اعتبار است.

برای مطالعه درباره آزمون تافل iBT  می توانید به مقاله تافل ای بی تی مراجعه نمایید.

 

مدرک تافل

امروزه تافل مانند گذشته دارای محبوبیت و شهرت نیست و رقیب تازه نفس تری مانند آیلتس جای تافل را گرفته است اما این دلیل بر بی اعتباری این آزمون نیست ومدرک تافل هنوز دارای اعتبار بسیار بالایی است و معیار بسیاری از کشورها به حساب می آید. اعتبار مدرک تافل مانند مدرک آیلتس دوسال است. بهتر است بدانید دانشگاه های آمریکا از آزمون تافل بیشتر از آزمون آیلتس استقبال می کنند و به همین دلیل است که مدرک تافل اعتبار بیشتری نسبت به آیلتس دارد. اگر می خواهید بدانید که دانشگاه مورد نظر شما چه مدرک و نمره ای را برای قبولی می پذیرد می توانید از طریق قابلیتی که در سایت ETS قرار داده شده و به Toefl Destination Search  معروف است. با این قابلیت راه های تماس دانشگاه یا موسسه شما در اختیارتان قرار می گیرد و نمره مورد نظر تافل به شما ارائه می شود.

 

مراکز برگزار کننده آزمون تافل در ایران

ETS مرکز برگزاری آزمون تافل است. این مرکز سازمانی است همانند سازمان سنجش ایران که در آمریکا برگزارکننده آزمون های هماهنگ و ارزشیابی افراد مختلف است. متاسفانه برخلاف مراکز مجاز آزمون آیلتس که به صورت شفاف و مشخص در سایت سازمان سنجش معرفی شده اند مراکز مورد تایید و برگزار کننده آزمون تافل بسیار نامشخص هستند. اگر شما در سایت سازمان سنجش مراکز برگزار کننده آزمون تافل در ایران را جستجو کنید این سازمان شما را به سایت ETS که در واقع مرکز سنجش آموزش کشور آمریکا است راهنمایی خواهد کرد و اما طبق تحقیقات ما مراکز موجود در ایران شامل مراکز زیر می شوند.

  • سازمان سنجش آموزش کشور واقع در خیابان کریم خان تهران
  • موسسه فرهنگی علامه سخن واقع در محدوده میدان ونک تهران
  • مرکز آزمون تافل امیربهادر در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • دانشگاه اصفهان واقع در میدان آزادی شهر اصفهان
  • دانشگاه شیراز واقع در محدوده میدان ارم شیراز
  • دانشگاه تبریز واقع در محدوده خیابان دانشگاه این شهر

همچنین آزمون تافل در شهرهای آمل , جیرفت , ارومیه و زنجان برگزار می شود که شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید.

 

منابع آزمون تافل

منابع آزمون تافل علاوه بر کتاب های رسمی شامل کتابهای دیگری می شود که با مراجعه به مقاله منابع آزمون تافل می توانید از آنها آگاه باشید.

منابع آزمون تافل

تدریس خصوصی تافل در تهران

دوره های تدریس خصوصی تافل مختص افرادی است که می خواهند در مدت زمان کوتاهی در آزمون تافل شرکت کنند. از جمله مهمترین مزیت های دوره تدریس خصوصی تافل این است که تمام زمان کلاس و انرژی مدرس روی شما متمرکز است و خیلی سریعتر از کلاس های عمومی مهارت لازم برای کسب نمره دلخواه در آزمون تافل را بدست می آورید. ما در موسسه شانژاد اقدام به برگزاری کلاس نیمه خصوصی تافل کرده ایم که در این کلاس ها بین ۳ تا ۵ دانشجو شرکت می کنند. اگر از نظر زمانی تحت فشار نیستید و نمی خواهید خیلی سریع در آزمون تافل شرکت کنید ما به شما شرکت در کلاس های تدریس نیمه خصوصی تافل را پیشنهاد می کنیم.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله تدریس خصوصی TOEFL در تهران مراجعه نمایید.

 

تدریس خصوصی TOEFL iBT

کسانی که می خواهند در وقت و هزینه های رفت و آمدی خود صرفه جویی کنند شرکت در کلاس های تدریس خصوصی تافل iBT را انتخاب می کنند چرا که این روش محدود به صرفه جویی در زمان و هزینه تدریس خصوصی تافل نمی باشد ; بلکه مدت زمان یادگیری و شرکت آزمون بسیار کوتاه تر از شکست در دوره های ترمیک و آموزشگاهی و کلاس گروهی تافل است.

تدریس خصوصی Toefl-ibt

آیلتس یا تافل؟

از جمله سوال هایی که ذهن داوطلبان آزمون های بین المللی را به خود مشغول کرده است این است که مدرک تافل دارای اعتبار بیشتری است یا آیلتس؟ آزمون تافل راحتتر است یا آیلتس؟

آیلتس یا تافل
آزمون تافل توانایی شما را در درک و به کار گیری زبان انگلیسی با لهجه ی آمریکایی می سنجد اما آزمون آیلتس دانش زبانی شما در سطح بین المللی را می سنجد یعنی کسی که در آزمون آیلتس شرکت می کند باید به اندازه کافی با لهجه های مختلف زبان انگلیسی و اصطلاحاتی که در سراسر کشورهای انگلیسی زبان مورد استفاده قرار می گیرد آشنایی داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله مدرک TOEFL بهتر است یا آیلتس؟ مراجعه نمایید.

 

آیا مدرک تافل برای مهاجرت به انگلستان مورد قبول است؟

دولت انگلیس طی اطلاعیه ای اعلام کرده است افرادی که قصد دارند به انگلستان مهارجت کنند باید در آزمون آیلتس شرکت کنند و قبولی در آزمون تافل برای مهاجرت به انگلستان مورد قبول نیست. البته قابل ذکر است که این تغییرات تنها بر روی کسب ویزا تاثیر گذار است و ممکن است دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انگلیس این آزمون را همچنان برای پذیرش خود مورد استفاده قرار دهند.

 

شرکت در کلاس های تدریس خصوصی مناسب چه کسانی است؟

دوره های تدریس خصوصی تافل مختص افرادی است که می خواهند در مدت زمان کوتاهی در آزمون تافل شرکت کنند. از جمله مهمترین مزیت های دوره تدریس خصوصی تافل این است که تمام زمان کلاس و انرژی مدرس روی شما متمرکز است و خیلی سریعتر از کلاس های عمومی مهارت لازم برای کسب نمره دلخواه در آزمون تافل را بدست می آورید.

هزینه کلاس ها به چه صورت است؟

تعیین هزینه به عوامل مختلفی از جمله سطح زبان شما بستگی دارد و برای اطلاع دقیق در اولین قدم شما باید تعیین سطح شوید.

شرایط کلاس های نیمه گروهی چگونه است؟

در این کلاس ها بین ۳ تا ۵ دانشجو شرکت می کنند. اگر از نظر زمانی تحت فشار نیستید و نمی خواهید خیلی سریع در آزمون تافل شرکت کنید ما به شما شرکت در کلاس های تدریس نیمه خصوصی تافل را پیشنهاد می کنیم.