منابع آزمون تافل

منابع آزمون تافل علاوه بر کتاب های رسمی، شامل کتابهای دیگری نیز میشوند که در مقاله زیر سعی در معرفی آنها داریم.

کتاب های official تافل را در اولویت اول قرار دهید.

کتاب های تمرینی رسمی TOEFL که توسط ETS منتشر می شود، دارای مزایا و معایبی هستند. لوکاس در کتاب خود که مروریست بر کتاب های ‹the Official Guide to the TOEFL›، ‹Official TOEFL iBT Tests›، و ‹Official TOEFL iBT Tests, Volume 2›، به این نکات اشاره کرده است.
اما صرف نظر از معایبی که این کتاب ها دارند ، اعم از کیفیت پایین توضیح پاسخ ها برای بخش های درک مطلب و Listening تافل، اما کتاب های بسیار مهمی هستند. اگر قصد دارید کتاب های TOEFL را خریداری کنید، حتما این کتاب ها را لحاظ کنید.

بین این کتاب های تافل، شما ۱۴ تست تمرینی کامل تافل و همچنین تعداد کمی منابع تکمیلی در خصوص استراتژی تست و ساختار تست نیز دریافت خواهید کرد. اگر هر سه کتابِ سرویس سنجش تحصیلی را دارید، احتمالا از خود می پرسید که «به چه کتاب های دیگری ممکن است نیاز داشته باشم؟».

برای برخی از شرکت کنندگان، پاسخ به این سؤال «هیچ کتاب دیگری» است. برخی می توانند صرفا با مطالعه این سه کتاب، سطح خود را به حد نیاز رسانند. اما بسیاری دیگر ازشرکت کنندگان احساس می کنند که هنوز به تمرین بیشتر و توصیه های بیشتری، فراتر از آنچه در این سه کتاب ارائه شده، نیاز دارند.

به چه کتاب های تافلی نیاز دارید؟

کتاب های رسمی ETS ، از جمله کتاب هایی اند که باید حتما در فهرست کتابهای تافلی که باید خوانده شود، قرار گیرند. زیرا تنها کتابهایی هستند که سؤالات تمرینی آنها قطعا ۱۰۰ درصد مشابه سؤالاتی است که در آزمون واقعی TOEFL خواهند آمد. ETS تنها سؤالاتی تمرینی را ارائه می دهد که توسط تعداد کثیری از طراحان تست تافل، طراحی شده اند. این سؤالات، تنها سؤالات واقعی TOEFL هستند که می توانند کاملا شما را برای انواع مختلف سؤال هایی که در تافل با آنها روبرو خواهید شد، آماده کنند.

بنابراین، اگر ETS برای شما کفایت نمی کند، به چه کتاب های تافل دیگری نیاز دارید؟ مادامی که به دنبال پاسخ این سؤال هستید، جانب احتیاط را رعایت کنید، زیرا برخی از کتاب های غیر رسمی ارائه شده توسط دیگر شرکت ها، کیفیت پایینی دارند. حتی بهترین آنها نیز سؤالاتی تمرینی را ارائه می کنند که تماما مشابه سؤالات تافل نیست (در مقایسه با سؤالات تمرینی ارائه شده توسط سرویس سنجش تحصیلی). همچنان، اگر به کتاب های بیشتری مازاد بر کتابهای ETS ، نیاز دارید، کتاب های راهنمای غیر رسمی تافل که حقیقتا مفید باشند، بسیار اندک اند. مثلا کتاب‹Complete Guide to the TOEFL›، سؤالات تمرینی با ارزشی دارد که کیفیتی نزدیک به کتاب های ETS دارد. کتاب ‹Cambridge Preparation for the TOEFL Test› نیز مفید است. البته باید اذعان داشت که برخی از سؤالات تمرینی این کتاب در مقایسه با محتوای آزمون TOEFL ، کمی نادرست و دشوارتر بوده و به درستی طرح نشده اند. اما این کتاب همچنان بسیار سودمند است، زیرا سرشار از تمرین های استراتژی ساز و توصیه هایی برای شرکت کنندگان تافل است که دانستن آنها پیش از روز آزمون برای شرکت کنندگان مفید است.

فراتر از این منابع عمومی، می توانید از کتاب های تافل برای دانش و مهارت های ویژه آزمون، نظیر کتاب ‹Collins’ Vocabulary and Grammar for theTOEFLTest›، نیز بهره ببرید. همچنین کتاب هایی وجود دارند مربوط به مهارت های زبان انگلیسی که مشخصا برای شرکت کنندگان تافل طراحی نشده اند، اما برای آزمون بسیار مفید هستند. کتاب ‹ English Grammar Reference› نوشتۀ :سی. نیل لینتون نیز از جمله کتاب های زبان انگلیسی است که برای آمادگی برای TOEFL به آن نیاز خواهید داشت.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *