همان طور که می دانید یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین گام های یادگیری زبان انگلیسی، انتخاب کتاب های آموزشی مناسب است. به همین خاطر در این گزارش قصد داریم، کتاب های مناسب برای شروع زبان انگلیسی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

لازم به ذکر است که این که دقیقا چه کتابی را می توان به عنوان بهترین کتاب معرفی کرد، پاسخ قاطعی برای آن وجود ندارد و این موضوع بستگی به پارامترهای بسیاری همچون سطح زبان شما، سن یادگیری، میزان تسلط شما، نوع یادگیری و هدفتان دارد.

بنابراین ما فرض را بر این می گذاریم که شما می خواهید زبان را به صورت عمومی یاد بگیرید و قصد دارید آن را از مقدماتی تا متوسط بیاموزید و خود را برای آزمون های تافل و آیلتس آماده کنید؛ پس شروع می کنیم:

بیشتر بخوانید: روش های یادگیری لغات انگلیسی

کتاب های مناسب برای شروع زبان

۱- کتاب های Oxford Word Skills (سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته)

سری کتاب های Oxford Word Skills یکی از بهترین کتاب های مورد نیاز برای آموزش لغات و تقویت دایره واژگان است. این سری از کتاب ها شامل سه کتاب پایه، متوسطه و پیشرفته است و اخیرا نیز دو کتاب Idioms & Phrasal Verbs در دو سطح متوسط و پیشرفته هم به آن اضافه شده که بتوانید هر واژه‌ای که در مکالمه انگلیسی به آن نیاز دارید را بدانید.

جالب است بدانید که در این سری از کتاب ها از تصاویر واقعی و تمرین های کاربردی برای آموزش زبان آموزان استفاده شده است که یادگیری را برای آنان آسان تر می کند.

کتاب های مناسب برای شروع زبان

۲- کتاب English Grammar in use (سطح مقدماتی تا پیشرفته)

اگر می خواهید به لحاظ گرامر خود را برای آزمون های همچون کنکور، تافل، آیلتس و از این دست موارد آماده کنید به طور حتم می بایستی از سری کتاب های English Grammar in Use استفاده کنید. این کتاب یکی از پرفروش ترین و معتبرترین کتاب هایی است که توسط دانشگاه کمبریج تهیه و چاپ شده است و می توان به عنوان منبع اصلی یادگیری گرامر زبان روی آن حساب کنید.

همچنین لازم به ذکر است که گرچه این کتاب برای افراد مبتدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد اما بیشترین استفاده را افراد سطح متوسط به بالا از این کتاب دارند. یکی از نکات مثبت این کتاب این است که در انتهای آن کلید حل سوالات قرار داده شده که بتوانید به خوبی تمرینات خود را حل کنید.

کتاب های مناسب برای شروع زبان

۳- کتاب های تاپ ناچ (سطح مقدماتی تا پیشرفته)

یکی از بهترین و معروف ترین کتاب های آموزش زبان چه گرامر چه لغات، کتاب تاپ ناچ است و می توان یک گزینه عالی برای یادگیری عمومی زبان انگلیسی باشد. این سری از کتاب ها ضمن تقویت مکالمه زبان آموزان، بر ابعاد دیگر مهارت های مورد نیاز آنان همچون واژگان، مهارت های خواندن و نوشتن و درک مطلب نیز بسیار مفید است.

کتاب های مناسب برای شروع زبان

این سری از کتاب ها به انگلیش فایل معروف هستند که مهارت های چهارگانه زبان آموزان را تقویت می کند، همچنین لازم به ذکر است که این کتاب ها دارای دو نسخه بریتیش و امریکن بوده که در بازار موجود است. یادگیری زبان انگلیسی با کتاب‌ های Top Notch و English File معمولا به اطلاعات عمومی بالا، زمان زیاد و تمرین فراوان زبان آموز نیاز دارد.

کتاب های مناسب برای شروع زبان

۵- کتاب های فور کورنرز (Four corners) و Passages از دانشگاه کمبریج

کتاب های فور کورنرز یکی دیگر از کتاب های معتبر دانشگاه کمبریج برای تقویت زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته است. کار با این سری از کتاب ها بسیار آسان بوده و تمرکز آن بیشتر بر مهارت های برقراری ارتباط با زبان انگلیسی است. بعد از اتمام این سری کتاب ها که هم راستا با سری کتاب های اینترچنج است، کتاب های پسیج می تواند باعث ارتقا زبان آموز از سطح متوسط به سطحی بالا تر شود.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *