ویژگی های یک زبان آموز موفق

بسیاری از افرادی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند پس از اینکه با کسانی مواجه می شوند که در یادگیری این زبان موفق بوده اند غبطه می خورند و یادگیری آن ها را به عوامل دیگری همچون شرایط خوب،شیوه تدریس متفاوت و… ربط می دهند. البته که این موارد کاملا بی تاثیر نیست اما اگر یک نفر خودش نخواهد یاد بگیرد بهترین شرایط را هم که داشته باشد یاد نخواهید گرفت. بنابراین قطعا کسانی که در یادگیری این زبان موفق شده اند خودشان تلاش کرده اند. البته برای کمک به شما عزیزان ما تصمم گرفته ایم تا در این مقاله به برخی از ویژگی های یک زبان آموز موفق اشاره کنیم تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی های یک زبان آموز موفق

۱-داشتن برنامه ریزی درست و استراژی مناسب

یک زبان آموز موفق برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز است که یک برنامه ریزی درست و استراژی مناسب داشته باشد. کسی که می خواهد موفق شود باید بداند که در چه زمانی وقت یادگیری است و چه زمانی وقت استراحت، چه زمانی باید به سراغ یادگیری چه لغاتی برود و چه زمانی وقت گرامر است. دانستن و یه کار بردن تمامی این موارد باعث می شود تا شما با برنامه برای یادگیری خود تلاش کنید.

چگونه در یادگیری زبان انگلیسی موفق شویم؟

۲-افراد موفق از اشتباه کردن نمی ترسند

زبان آموزی موفق است که ترس از اشتباه کردن نداشته باشد زیرا ترس مساوی با ضعف است و ضعف مساوی است با عدم پیشرفت! به طور مثال اگر شما ترس از صحبت کردن به زبان انگلیسی را داشته باشید هرگز نخواهید توانست مکالمه خود را تقویت کنید!

۳-منظم بودن

منظم بودن نیز یکی از نکات ضروری است که افراد موفق آن را رعایت می کنند. به این صورت که شما زمانی که یک زمان خاص را برای یادگیری مشخص می کنید باید بتوانید دقیقا سر همان تایم شخص شده یادگیری خود را آغاز کنید.

۴-مسئولیت پذیری

یک زبان آموز موفق باید بتواند مسئولیت پذیر باشد یعنی باید بداند که مسئولیت یادگیری او تنها بر عهده خودش است، این افراد به دنبال روش هایی می گردند که برای یادگیری آن ها اثر بخش خواهد بود و همیشه در تلاش خواهند بود که مطالب جدید را یاد بگیرند. زبان آموزان موفق اگر که یک روش در یادگیری شان موثر نبود، نا امید نشده و روش‌های دیگر را امتحان می‌کنند.

یکی از روش هایی که زبان آموان موفق برای یادگیری لغات زبان انگلیسی استفاده می کنند استفاده از جعبه لایتنر است.

۵-استفاده از فنون محاوره

افرادی که در یادگیری زبان انگلیسی موفق هستند فنون لازم که برای انجام یک مکالمه انگلیسی نیاز است را می دانند. به طور مثال در مکالمات خود به صورت مکرر سوال می پرسند، علاقه خود را به وضوح نسبت به مکالمه نشان می دهند و یا می دانند اگر چیزی را متوجه نشدند چگونه باید مسیر یاد  گیری خود را فراهم کنند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با ویژگی های یک زبان آموز موفق آشنا کنیم.

 

2.8/5 - (21 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *