آخرین تغییرات آزمون آیلتس

همان طور که در جریان هستید آیلتس و آزمون های مربوط به آن در سطح بین المللی برگزار می شود و همه زبان آموزان و علاقه مندان به زبان انگلیسی که قصد مهاجرت، اشتغال در کشورهای خارجی و ادامه تحصیل را دارند، می بایستی آزمون آیلتس را با موفقیت پشت سر بگذارند.

در واقع شما می بایستی در زمانی حدودا ۳ ساعت، چهار مهارت نوشتن، خواندن، گوش دادن و مکالمه خود را در معرض سنجش قرار دهید. بنابراین نیاز است که از آخرین تغییرات آزمون آیلتس اطلاع پیدا کنید.

زمانی که شما همراهان عزیز در حال مطالعه آخرین تغییرات آزمون آیلتس در سال جدید هستید حتما قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید و در حال آمادگی برای این آزمون هستید. توجه داشته باشید که آخرین تغییرات آزمون آیلتس آنقدر گسترده نیست که شما را نگران کند اما اطلاع از آن و رعایت مواردی که گفته شده باعث می شود که ضمن از دست ندادن تمرکز، شما را در دستیابی به اهدافتان یاری کند.

آخرین تغییرات LISTENING آزمون آیلتس

یکی از تغییراتی که در این آزمون انجام شده کلمات به کار رفته در LISTENING است که در این بخش SECTION حذف شده و به PART تبدیل شده است. توجه داشته باشید که صدای ضبط شده یک بار تکرار می شود و ممکن است این تغییر در ابتدای قسمت LISTENING پخش شود، پس با دقت به صدا گوش دهید.

تغییر بعدی در آزمون آیلتس در شماره صفحه می باشد که شماره صفحات حذف شده است، شاید این موضوع برای کسانی که آزمون آیلتس را می دهند ترسناک باشد اما توجه کنید که اگر همراه با صدایی که پخش می شود پیش بروید برای شما مشکلی به وجود نخواهد آمد.

آخرین تغییرات آزمون آیلتس

آخرین تغییرات آزمون آیلتس در مکالمات LISTENING

همان طور که همه شما عزیزان در جریان هستید، قسمت LISTENING از چهار بخش تشکیل شده است،

مکالمات در بخش اول: صحبت هایی بین دو نفر صورت می گیرد و موضوع این صحبت ها مواردی همچون رزرو هتل، عضویت در یک باشگاه ورزشی و کارت ورزشی و یا موارد مشابه باشد.

مکالمات در بخش دوم: صحبت های یک نفره می باشد که مربوط به موضوعات اجتماعی مانند شغل، دانشگاه، تحصیلات ابتدایی و غیره می باشد.

مکالمات در بخش سوم و چهارم: در بخش های سوم و چهارم بر خلاف بخش های اول و دوم موضوع آکادمیک است، در بخش سوم صحبت های بین دو نفر صورت می گیرد که ممکن است صدای افراد دیگری هم همراه آن باشد. بخش چهارم هم سخنرانی فردی در رابطه با موضوع آکادمیک می باشد و فهم آن از بخش های قبلی سخت تر است.

بیشتر بخوانید: آخرین تغییرات هزینه آزمون آیلتس ۲۰۲۱

آخرین تغییرات در شرایط برگزاری آزمون آیلتس

در بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان ما در رابطه با آزمون آیلتس، می توان گفت تغییراتی که در شرایط کلی آزمون اتفاق افتاده است به صورت زیر می باشد:

  • استفاده از خودکار و اتود در آزمون آیلتس ممنوع است، مداد می بایستی پرنگ و نرم همانند مداد HB باشد.
  • همراه داشتن ساعت ممنوع بوده اما در تمامی راهروها و دیوار ها ساعت وجود دارد.
  • تمامی آزمون های مصاحبه SPEAKING باید در روزهای قبل از آزمون کتبی و یا بعد از ظهر روز آزمون کتبی انجام شده باشند.
  • همچنین از تغییرات جزئی می توان به تغییر فرم، طراحی و رنگ حاشیه های پاسخ نامه اشاره کرد، همچنین بارکدها نیز تغییر پیدا کرده است.

آخرین تغییرات لیسنینگ آزمون آیلتس

نکات مهم در مورد LISTENING آیلتس

با توجه به تغییراتی که در بالا بیان کردیم چند نکته اساسی را خدمت شما عزیزان در رابطه با تغییرات آزمون آیلتس عرض خواهیم کرد:

  • اول اینکه شما ۳۰ ثانبه زمان دارید برای پاسخ دادن به سوال خود بنابراین در این زمان، نگاه و تمرکز خود را صرف سوالات قبلی نکنید.
  • دوم اینکه در حین آزمون حتما دور کلمات مهم را خط بکشید و یا آنها را هایلایت کنید.
  • نکته سوم اینکه هیچ کدام از سوالات را بدون پاسخ نگذارید سعی کنید حدس بزنید و پاسخ دهید پاسخ خالی امتیاز صفر دارد.
  • سعی کنید آرامش و شادابی خود را به خصوصی در قسمت لیسنینگ حفظ کنید.

همان طور که خدمت شما زبان آموزان عزیز گفته شد آزمون آیلتس اخیرا تغییرات جزئی و کوچکی را به خود دیده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان آموزش ما تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *