هزینه آزمون آیلتس

داوطلبان آیلتس پس آمادگی در این آزمون به دنبال ثبت نام و اطلاع از جدید ترین هزینه آزمون آیلتس هستند . آنها صرفا هزینه ثبت نام آزمون آیلتس را جست و جو میکنند و گاهی از هزینه هایی که ممکن است در این مسیر سر راهشان سبز شود اطلاعی ندارند . باید بدانید که هزینه آیلتس فقط به هزینه ثبت نام ختم نمیشود و ممکن است شما در بین راه نیاز داشته باشید که هزینه های دیگری را پرداخت کنید. اما چه موقع این هزینه های احتمالی سر راه ما سبز میشود؟؟؟ ما در این مطلب همه چیز در مورد هزینه آزمون آیلتس را به شما خواهیم گفت تا شما با آن آشنا باشید و دچار مشکل نشوید.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس

قیمت آیلتس در همه کشور ها یکسان نیست و شما باید با توجه به کشوری که میخواهید در آن امتحان دهید این هزینه ها را بررسی کنید.

قیمت آیلتس در ایران

در حال حاضر قیمت آزمون آیلتس در ایران شش میلیون و صد و پنجاه و یک هزار تومان است . این هزینه با توجه به افزایش و کاهش قیمت دلار تغییر میکند.

هزینه آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز متفاوت است ، قیمت این آزمون در حال حاضر پنج میلیون و صد و سی و هشت هزار تومان است . همچنین قیمت آیلتس UKVI شش میلیون و هفتصد و نود پنج هزار تومان است . شما باید با توجه به هدفی که دارید در یکی از این آزمون ها شرکت کنید.

 قیمت آیلتس سال در ۱۴۰۰

با ورود به سال جدید و تعیین هزینه آزمون آیلتس ، ما در سریع ترین زمان قیمت آیلتس را در این مطلب در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

قیمت آیلتس در ترکیه

بعضی از ایرانیان به دلایل مختلف تصمیم میگیرند که در خارج از ایران در آزمون آیلتس شرکت کنند . یکی از این کشور ها نزدیک به ایران که افراد در آن آزمون میدهند ترکیه است . هزینه آزمون آیلتس در ترکیه کمی ارزان تر از ایران است و حدود شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است . اگر شما خواهان شرکت در آزمون آیلتس در کشور ترکیه هستید باید هزینه های جانبی همچون بلیط هواپیما ، هتل و … را در نظر بگیرید.

آیا آزمون آیلتس در کشور ترکیه آسان تر است؟

یکی از رایج ترین سوال هایی که زبان آموزان از ما میپرسند این سوال است . باید بگویم که آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی است که طبق استاندارد هایی طراحی شده و در همه کشور ها به یک میزان سختی دارد .

هزینه آیلتس در دبی (امارات متحده عربی)

اگر قصد دارید که در دبی در این آزمون شرکت کنید باید بدانید  هزینه آزمون آیلتس در این کشور هفت میلیون و پانصد و هشتاد پنج هزار تومان است .

قیمت آیلتس به دلار سال ۲۰۲۱

اگر نخواهیم هزینه آزمون آیلتس را به تومان در نظر بگیریم و از نوسانات ارز چشم پوشی کنیم باید بگویم که هزینه ای آزمون در کشور های مختلف از ۲۱۵ تا ۲۴۰ دلار است .

توضیح سنجش در مورد افزایش نرخ آیلتس

وجه واریزی از سوی داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون آیلتس، به صورت علی الحساب بوده و این بدان معناست که چنانچه قبل از برگزاری آزمون تغییر قابل اعتنایی (افزایش یا کاهش) در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و سایر شاخص های اقتصادی اعلام شود، مابه التفاوت نرخ قطعی ثبت نام از داوطلبان اخذ و یا به آنان عودت داده خواهد شد.

 

هزینه آزمون آیلتس

دیگر هزینه های آیلتس (کنسل کردن و تغییر روز)

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم آیلتس علاوه بر هزینه ی ثبت نام ممکن است شامل هزینه های دیگری هم شود . این ها جزو هزینه های پیش بینی نشده هستند که اگر در همان ابتدا در نظر نگیرید ممکن است برایتان گران تمام شود.

هزینه کنسل کردن امتحان آیلتس

ممکن است شما به هردلیل نتوانید در آزمون آیلتس شرکت کنید و مجبور باشید که آن را کنسل کنید. شرایط کنسل کردن این آزمون کمی سخت است . برای مثال شما فقط ۵ هفته قبل از آزمون میتوانید آن را کنسل کنید ، در غیر این صورت این کار امکان پذیر نخواهد نبود و تنها زمانی میتوانید آزمون خود را کمتر از ۵ هفته قبل کنسل کنید که مشکل جدی داشته باشید که آن هم باید با مدرک ثابت کنید تا بتوانید هزینه خود را دریافت کنید.

مرکز های آیلتس شرایط بسیار سختی را برای کنسل کردن آزمون در نظر می گیرند. به همه این شرایط دقت داشته باشید تا متحمل ضررهای متفاوت نشوید.

***هزینه کنسل کردن آزمون آیلتس ۲۵٪ هزینه آزمون اصلی می باشد. ( حدود ۵۵ الی ۷۵ دلار آمریکا برای Admintrative Fee)***

 هزینه تغییر تاریخ آزمون آیلتس

شرایط تغییر تاریخ آزمون آیلتس نیز همانند کنسل کردن آن است و شما باید ۵ هفته قبل اقدام کنید. توجه داشته باشید که تاریخ جدید باید نهایتا تا ۳ ماه با تاریخ آزمون قبلی متفاوت باشد و شما فقط یکبار میتوانید این کار را انجام دهید.

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس

مراکز مختلفی اقدام به برگزاری آزمون ماک آیلتس میکنند .هر یک از این مراکز با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند هزینه ای متفاوت را در نظر گرفته اند که برای اطلاع از هزینه ها باید با آن ها تماس بگیرید.

هزینه شرکت در کلاس های آموزشی آیلتس

قبل از شرکت در آزمون آیلتس از میزان مهارت های خود اطمینان حاصل کنید زیرا همان طور که گفتیم هزینه شرکت در این آزمون بسیار بالا است و شما در صورتی که نتوانید نمره مورد نظرتان را کسب کنید باید بار ها در این آزمون شرکت کنید . پس با آمادگی کامل تصمیم به شرکت در آزمون آیلتس را بگیرید.یکی از سریع ترین و مطمئن ترین راه های آمادگی در آیلتس شرکت در کلاس تدریس خصوصی آیلتس است که میتواند همه مهارت های شما را به یک میزان تقویت کند.استاد شانژاد با چندین سال سابقه تدریس در حوزه آزمون های بین المللی ، در این راه به شما کمک میکند.

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *