بایدها و نبایدهای رایتینگ

بخش رایتینگ آزمون آیلتس مخصوصا آیلتس آکادمیک، یکی از چالش برانگیزترین بخش های این آزمون میباشد. افراد بسیاری حتی انگلیسی زبانان بومی (Native) بوده‌اند که با دایره واژگان بسیار گسترده و تسلط کامل بر گرامر این زبان توانسته‌اند در بخش‌های دیگر آزمون نمره‌های بالای ۸ بگیرند اما در بخش Writing آزمون به آنچه می‌خواستند نرسیدند.ما در این مطلب میخواهیم شما را با بایدها و نبایدهای بخش رایتینگ آیلتس آشنا کنیم تا با رعایت این موارد بتوانید نمره قابل قبولی را از این بخش دریافت کنید پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بایدها و نبایدهای رایتینگ (writing) در آزمون آیلتس ( IELTS ) و تسک یک جنرال و آکادمیک به صورت زیر می باشد:

بایدهای بخش رایتینگ در آیلتس آکادمیک و جنرال

  1. کل اطلاعات داده شده مربوط به هر دو تسک رایتینگ را به دقت مطالعه کنید و تمام دستورالعمل‌ها از جمله حداقل تعداد کلمات را در نظر گرفته و رعایت کنید.
  2. تمام سعی خود را بکنید تا در ۲۰ دقیقه‌ تسک اول را انجام دهید تا زمان کافی برای تسک دوم که باید برای آن تعداد کلمات بیشتری نسبت به تسک اول بنویسید، داشته باشید.
  3. به یاد داشته باشید که تسک دوم رایتینگ، وزن دو برابری در نمره‌ی کل دارد؛ بنابراین برای نوشتن آن به زمان بیشتری نیز احتیاج دارید.
  4. برای تسک اول رایتینگ اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات و آمار و ارقام داده شده در جدول، شکل، تصویر و یا نمودار داده شده استفاده کنید و پاسخ خود را برا اساس آن‌ها بنویسید.
  5. در تسک دوم رایتینگ حتما از مثال و یا تجارب شخصی خود برای ساپورت کردن ادعای مطرحی‌تان استفاده کنید و بدین صورت به ایده و ادعای خود قوت بخشید.
  6. طوری زمان خود را مدیریت کنید که در پایان حتما یکی دو دقیقه را بتوانید به چک کردن و اصلاح اشتباهات املایی و گرامری از جمله مطابقت فعل و فاعل، مفرد و جمع بودن اسامی و … اختصاص دهید.
  7. از مرتبط بودن پاسخ خود برای سؤالات داده شده اطمینان حاصل کنید. در صورتی که رایتینگ شما ،هر چند خوب، مرتبط با تسک داده شده نباشد، نمره‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.
  8. سعی کنید از تکرار کلمات بپرهیزید و به جای کلمات تکراری، از مترادف‌ها و یا بیان همان مطلب در ساختاری متفاوت استفاده کنید. به عبارت دیگر، برای کسب نمره‌ بالا در رایتینگ باید سعی در استفاده از دامنه‌ی متنوعی از لغات کنید.
  9.  سعی کنید از یک ایده بیش از حد استفاده ننمایید و آن را با لغات و جملات متفاوت تکرار نکنید، بلکه سعی کنید از دو یا چند ایده و استدلال بهره ببرید.
  10. واضح و شفاف بنویسید.
  11. در رایتینگ خود سبک نوشتاری آکادمیک داشته باشید و سعی کنید پاراگراف‌های مرتبط و منسجم تولید کنید.

نباید های بخش رایتینگ آیلتس

  1. کمتر از حداقل تعداد کلمات مشخص شده ننویسید؛ بنابراین، برای تسک اول حداقل ۱۵۰ کلمه و برای تسک دوم حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید.
  2. رایتینگ خود را به صورت پاراگراف‌های منسجم و مرتبط بنویسید و از ارائه‌‌ی لیست- مانند مطالب پرهیز کنید.
  3. جهت آمادگی برای بخش رایتینگ آزمون آیلتس، سعی در بهبود مهارت‌های نوشتاری خود به صورت قاعده‌مند و اصولی نمایید و هیچ‌گاه سعی نکنید که یکسری مطالب و الگوها و تمپلیت‌های از قبل نوشته شده را حفظ و در رایتینگ خود استفاده نمایید. چرا که ممتحنین در زمینه شناسایی این موارد مهارت زیادی دارند و در صورت تشخیص، نمره‌ی پایینی به شما خواهند داد.
  4. هیچ‌گاه عین عبارات داده شده در صورت سؤال را استفاده نکنید بلکه آن‌ها را بازنویسی و در رایتینگ خود استفاده کنید. در واقع، مطالبی که در صورت سؤال به شما داده شده است را نباید در رایتینگ خود عینا کپی و تکرار کنید. در صورتی که لازم است بخشی از صورت سؤال را در رایتینگ خود استفاده نمایید حتما آن را با استفاده از کلمات و ساختار جدید بازنویسی نمایید.

نکته‌ها

  • در بخش رایتینگ مجموعا یک ساعت زمان برای نوشتن هر دو تسک داده می‌شود.
  • در تسک ۱ شما می‌بایست در ۲۰ دقیقه یک رایتینگ بنویسید. حداقل تعداد کلمات در این بخش ۱۵۰ کلمه است.
  • در تسک ۲ از شما انتظار می‌رود تا در مدت زمان حداکثر ۴۰ دقیقه یک مقاله با حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید.
  • از اونجایی که سهم رایتینگ تسک ۲ در نمره رایتینگ آیلتس شما دو برابر تسک ۱ میباشد، ابتدا تسک ۲ را بنویسید.
  • رنگ نوار انسرشیت رایتینگ تسک ۱ و ۲ متفاوت میباشد.
  • در صورت نیاز می‌توانید برگه اضافه در خواست کنید.
  • نوشتن topic sentence در ابتدای هر پاراگراف بسیار مهم میباشد.
  • اعمال فرمت و ساختار صحیح در هر کدام از رایتینگ‌‌ها ضروری میباشد.
  • تمام کلمات کلیدی در تاپیک برای ما مهم هستند و باید در طول رایتینگ توضیح داده شوند.
  • خط خوردگی و باز کردن ابرو برای اضافه کردن کلمه و یا جمله هیچ ایرادی ندارد.
  • زمان برای پاکنویس کردن ندارید.
  • پاراگراف‌ها باید کاملا مجزا و به راحتی قابل تشخیص باشند.
  • ک جمله استاندارد حدود ۲۷ کلمه را شامل میشود.
  • استفاده از جملات کوتاه، طولانی و complex مخصوصا در تسک ۲ بسیار مهم میباشد.

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *