تقویت writing در زبان انگلیسی

تقویت writing در زبان انگلیسی

از بین چهار مهارت زبان انگلیسی، مهارت نوشتن مهارتی است که نه تنها در کشور ما به اندازه دیگر مهارت‎ها به آن توجه نمی‎شود بلکه بیشتر افرادی که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند نیز تخصص لازم را چه در مبحث راهنمایی فراگیران و چه آموزش آن‌ها ندارند. در مقاله زیر می خواهیم به معرفی نکات تقویت writing در زبان انگلیسی بپردازیم.

تقویت writing در زبان انگلیسی

۱- به علائم نقطه گذاری توجه کنید، به خصوص به «ویرگول» و «نقطه» چرا که این دو علامت جریان فکری شما را تنظیم و به آن جهت می‎دهند؛ کابرد نا بجای آنها حتی با وجود کلمات صحیح و مشخص، متن‎تان را از حالت استاندارد خارج می‎کند.

۲- از وب‌سایت‎های کمک آموزشی مانند NaNoWriMo استفاده کنید. این وب‌سایت شما را مجبور به نوشتن داستان‎های بلند در حد ۵۰۰۰۰ واژه در ماه می‎کند.

۳- سعی کنید هنگام نوشتن از ویرایش و تصحیح خود دست بکشید. نوشتن و ویرایش متن، دو فرایند مجزا هستند که هر کدام از نیمکره‌ی مخصوص بخود در مغز استفاده می‌کند، و سعی در انجام همزمان هر دو نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. برای این کار کمی زمان کنار بگذارید.

۴- حداقل روزی ۳۰ دقیقه را به نوشتن بپردازید. در کوتاه مدت موجه تغییرات سبک نوشتاری خود خواهید شد. ایده های جدید هنگام نوشتن متن به سراغ شما می‌آیند نه هنگامی که گوشه‌ای نشسته و تنها به فکر نوشتن باشید.

۵- قوانین صحیح نوشتن را اول از همه فرا بگیرید، سپس به دنبال راه‌های شکستن این قوانین باشید. در این صورت با نحوه نوشتن متون مختلف آشنا می‌شوید.

۶- اگر به سبک نویسندگی خاصی علاقه دارید، مثلاً رمان‌نویس یا روزنامه‌نگار محبوب‌تان، آثار آن‌ها را عیناً کپی برداری کرده و بنویسید. با این کار به تدریج سبک نوشتاری دلخواه‌تان را به دست می‌آورید.

۷- قبل از نویسندگی، خواننده خوبی باشید. با دقت کافی هنگام خواندن می‌توانید بعضی تکنیک‌های نوشتن را متوجه شوید.

۸- برنامه‌هایی که خطاهای هجی کلمات را تصحیح می‌کنند، ابزار مفیدی برای کار هستند اما نباید برای همه اشتباهات موجود به آن‌ها تکیه کرد. بدون توجه به میزان متنی که می‌نویسید، همیشه آن را بخوانید و خودتان هم به دنبال اشتباهات احتمالی باشید.

۹- هیچ‌گاه از این‌که متن شما مورد انتقاد خواننده قرار بگیرد نترسید و در هر فرصتی آن را در اختیار افراد قرار دهید. حتی اگر نقدی که به نوشته شما می‌شود سخت‌گیرانه یا فکر می‌کنید اشتباه است، ناراحت نشوید بلکه از فرد یا افرادی که وقت‌شان را صرف خواندن و نظر دادن در مورد آن کرده‌اند تشکر کنید.

۱۰- از فرهنگ واژه Thesaurus همیشه استفاده کنید. بهتر است نسخه نرم‌افزاری آن را فراهم کنید تا با کلیک روی کلمه خود بهترین گزینه را انتخاب و جایگزین کنید.

۱۱- پس از ویرایش متن خود، آن را با صدای بلند بخوانید. ساختارهای عجیب و غریب و خطاهایی که از قلم افتاده‌اند هنگام بلند خواندن خود را نشان می دهند.

۱۲- از پرگوی بپرهیزید؛ هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید. جمله را می‌توان بدون کلمات غیر ضروری هم نوشت مانند پاراگرافی بدون جملات غیر ضروری یا تابلویی بدون ترسیم خطوط اضافی و یا حتی دستگاهی بدون قطعات بلِا استفاده.

۱۳- از کلمات جدیدی که یاد می‌گیرید استفاده کنید و گوگل را هم فراموش نکنید.

۱۴- اگر نوشته‌های خود را تایپ می‌کنید، سایز متن را تا حد لازم، مثلا ۲۶ یا ۲۵، بزرگ کنید. هرچه نوشته کوچک‌تر باشد درصد خطای دید بیشتر می‌شود.
۱۵- همواره نوشته‌ی خود را با محدودیت همراه کنید. به طور مثال پس از انتخاب موضوع، سعی کنید تنها از ۵۰۰ واژه برای انتقال مفهوم متن خود استفاده کنید. این کار دامنه فکری شما را هنگام نوشتن محدودتر کرده و به شما امکان تمرکز بر نکات مهم‌تر در متن می‌کند. در عین حال در بیشتر آزمون‌ها با محدودیت واژه مواجه می‌شوید و این خود می‌تواند برایتان تمرین مفیدی باشد.

۱۶- هر چند وقت نوشته‌های قبلی خود را مرور کنید و ببینید آیا می‌توانید از ساختار‌های دیگری برای رساندن مفهوم مشابه استفاده کنید.

۱۷- تا آنجا که امکان دارد صفات را از نوشته خود حذف کنید. این کار به شما کمک می‌کند توانایی خود را در کاربرد واقعی واژه‌ها بسنجید. به یاد داشته باشید صفات نقش ادویه را برای آشپز ایفا می کنند، پس زمانی از آنها استفاده کنید که می‌خواهید به متن خود رنگ و بو دهید.

۱۸- اگر عجله ندارید ویرایش متن را حداقل یک یا دو روز به تعویق بیاندازید؛ در ساعات اولیه پس از نوشتن مغز شما هنوز شکل متن و واژه‌های بکار رفته را به شکل تصویر در خود ذخیره دارد.

۱۹- متون خود را با جملات کوتاه آغاز کنید چرا که نیازی به داشتن مقدمه سنگین ندارید. این وظیفه جملات حامی (supportive sentences) می‌باشد. پس نگران نباشید

۲۰- هنگام نوشتن متون طولانی مانند رمان یا داستان بلند، اگر از نرم افزار ویراستار استفاده می کنید آن را غیرفعال کنید و فقط بنویسید. به چک‌نویس اولیه خود به دید قالبی پیچیده برای تصحیح نگاه کنید که می‌خواهید مدتی بعد گسترش دهید؛ پس به واژه‌ها فرصت جریان دهید.

(برای مطالعه بیشتر به مقاله نکات کاربردی در رایتینگ آزمون جنرال آیلتس مراجعه نمایید. )

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *