معلم خوب آیلتس

معلم خوب آیلتس

تا به حال به زمانی که مدرسه می رفتید فکر کرده اید؟ معلم محبوب شما چه کسی بود؟ معلمی که آرزو داشتید به شما درس بدهد چه کسی بود؟ تقریبا همه می توانند به این دو سوال پاسخ دهند. همه ما معلمان خوبی داشته ایم اما متاسفانه بسیاری از ما معلمانی داشتیم که مجرب نبوده اند. با توجه به پذیرش شیوه تدریس خصوصی آیلتس به عنوان کوتاه ترین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به مدرک آیلتس در میان زبان آموزان, به کار گیری معلم خوب آیلتس مهمترین گام در راه رسیدن به نمره مورد نظر در آزمون آیلتس یا تافل است. اشتباه در این زمینه میتواند به معنی شکست کامل در آزمون آیلتس و از دست دادن زمان و منابع مالی قابل توجه باشد. به نظر شما معلم خوب آیلتس چه ویژگی هایی میتواند داشته باشد؟ پیش از این درباره بهترین استاد ها و مدرسان آیلتس صحبت کردیم با ما همراه باشید تا در مقاله زیر به بررسی ۱۰ ویژگی معلم خوب آیلتس بپردازیم.

۱- یک استاد خوب باید عاشق تدریس باشد.

مهمترین ویژگی که یک معلم خوب آیلتس باید داشته باشد این است که عشق تدریس داشته باشد. متاسفانه معلمانی هستند که عاشق کارشان نیستند. این فاکتور، سریعتر از دیگر عوامل می‌تواند بر کارآیی استاد تاثیر بگذارد. معلمانی که از شغلشان لذت نمی‌بردند، نمی‌توانند در این روزمرگی، موثر باشند. بسیاری عوامل مایوس کننده دیگری مرتبط با یادگیری و تدریس هستند که دانش آموزان در مواجهه با استادی که به تدریس عشق می‌ورزد کمتر با آنها روبرو می شوند. علاوه بر این، کودکان باهوش تر از آن هستند که ما تصور می کنیم. آنها زودتر از همه ظاهرسازی معلم را درک کرده و در نتیجه اعتبار معلم خیلی زود نزد انها از بین می رود.

۲- یک استاد مجرب باید در زمینه عاطفی هم بر روی دانش آموزان متمرکز شود.

حتی معلمانی که عاشق شغلشان هستند نیز ممکن است در این زمینه نقص داشته باشند نه بدین دلیل که بی توجه اند بلکه به این دلیل که آنها بقدری درگیر روزمرگی تدریس هستند که ممکن است فراموش کنند که دانش آموزان جایی خارج از مدرسه زندگی می کنند. درک زندگی فردی دانش آموزان نیاز به زمان و از خودگذشتگی دارد. همچنین خط و مرزی وجود دارد که هیچ معلمی نمی خواهد از آن عبور کند. بهترین معلمان می دانند چگونه در این خصوص به خوبی توازن برقرار کنند؛ به گونه ای که دانش آموز درک کند که براستی برای او ارزش قائل است و در این صورت است که برای قدرت یادگیری دانش آموز هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

۳- یک استاد خوب می تواند دانش آموزانش را درک کند.

معلم خوب آیلتس با جدیت تلاش می کنند تا هریک از دانش آموزان خود را درک کنند. کشف علایق مشترک (میان دانش آموز و معلم) کار دشواری است اما برخی مدرسان استثنایی راهی را برای برقراری ارتباط با دانش آموزان می یابند حتی اگر مجبور به ظاهرسازی باشند. برای مثال اگر شما دانش آموزی دارید که علاقه زیادی به یکی از مهارت های آیلتس دارد ، می توانید یک کتاب ویژه در این زمینه سفارش دهید و با او در خصوص آن بحث کنید. حتی اگر شما علاقه ای به این تمرین اضافی ندارید، زبان آموز گمان می کند شما علاقه مندید و همین یک ارتباط واقعی میان شما ایجاد می کند.

۴- یک استاد خوب با روش های منحصر به فرد تدریس می کند.

هیچکس بدنبال روش تدریس ساده وعادی نیست. این روش برای معلمان و دانش آموزان کسل کننده است. آنچه تدریس را مهیج می کند، این است که دانش آموزان به روشی متفاوت آموزش ببینند و ما باید روش های جدید و آموزشهای متفاوتی را بیابیم و بکار گیریم تا برای هر دانش آموزی کار آمد باشد. روش آموزشی که برای یک زبان آموز مفید است، برای زبان آموز دیگر الزامأ مفید نخواهد بود. معلم خوب آیلتس باید در درسهای خود خلاق باشند و پیوسته خارج از چارچوب ثابت تدریس فکر کنند. اگر شما سعی کنید هر مفهومی را در وضعیت مشابهی آموزش دهید، دانش آموزان فاکتورهای اساسی درس را از دست خواهند داد زیرا آنها بدین روش کسل خواهند شد.

۵- یک استاد مجرب و حرفه ای باید با والدین ارتباط داشته باشد.

برای اینکه بهترین استاد باشید، ارتباط خوبی باید(با والدین) زبان آموز داشته باشید. دراین زمینه شما تنها به اینکه یک ارتباط دهنده با تجربه باشید محدود نیستید، بلکه این امر یک الزام است. شما باید یک ارتباط قوی با والدین زبان آموزان و اگر در آموزشگاه تدریس میکنیم با مدیریت داشته باشید. اگر در داشتن ارتباط با هر یک از این دو مشکل داشته باشید، کارآیی خود را بعنوان استاد از دست خواهید داد.

۶- یک استاد باید همواره رویکرد پیشیگرانه نسبت به مسائل دارد تا اینکه برخورد واکنشی داشته باشد.

این فاکتور می تواند یکی از مشکل ترین فاکتورهای یک استاد مجرب باشد. برنامه ریزی فشرده و سازماندهی می تواند در نهایت کار شما را در حد امکان از دشواری خارج کند. استاد انی که پیشاپیش برنامه ریزی می کنند، شرایطی را که ممکن است در آینده در آن گرفتار شوند، پیش بینی کرده و بدنبال راه حل این مشکلات هستند، کمتر از استاد انی که منتظر مشکلات می مانند تا فرا برسند و سپس به حل آن می پردازند، دچار استرس می شوند. کنش پذیر بودن به معنای سازگارپذیری نیست. مسئله ای نیست که شما با برنامه ریزی خوب خود شگفتی ساز شوید . کنش پذیر بودن می تواند این شگفتی ها را کاهش دهد و در نتیجه شما را بطور کلی کارآمد کند.

۷- یک استاد مجرب همیشه تلاش می کند بهتر شود.

استادی که در مورد آنچه انجام می دهد به خود مغرور شود، غیرمجرب ترین استاد است. استادی که بدنبال استراتژیهای تدریس جدید و بهتر نیست، استاد خوبی نخواهد بود. مهم نیست که چند سال است که تدریس می کنید، شما همواره باید بعنوان یک استاد برای رشد بیشتر تلاش کنید. هر ساله تحقیقات ، فناوری و ابزار آموزشی جدیدی ارائه می شود که می تواند شما را به استاد بهتری تبدیل کند.بدنبال فرصت های توسعه سطح حرفه خود باشید و تلاش کنید هر سال چیز جدیدی به کلاس درستان ببرید.

۸- یک استاد خوب از رسانه های متعدد در تدریس بهره می برد.

بخواهید یا نخواهید ما در قرن ۲۱ام هستیم و این دانش آموزان در عصر دیجیتال بزرگ شده اند. این دانش اموزان این دانش آموزان بر خلاف نسل های دیگر با پیشرفت های فنی بسیاری مواجه شده اند. آنها از این پیشرفتها استقبال کرده اند و اگر ما بعنوان استاد از آن استقبال نکنیم، از قافله عقب می مانیم. این بدین معنا نیست که دفترچه ها و کتابهای تمرین را کاملا کنار بگذاریم، اما استاد ان مجرب از استفاده از دیگر ابزار در دروس خود ترسی ندارند.

۹- یک استاد خوب دانش آموزان خود را به چالش می کشد.

مجرب ترین استاد آن اغلب آنهایی هستند که دانش آموزان گمان می کنند محکم هستند. این بدین دلیل است که آنها دانش آموزان را به چالش طلبیده و آنها را بیش از یک استاد متوسط به تحرک وا می دارند. اینها استاد انی هستند که در آن زمان دانش آموزان آنها را کمتر دلچسب و محبوب می دانند ولی به مرور زمان و در زندگی آتی، آنها را همواره به یاد آورده و قدردان آنها هستند چرا که این گونه استاد ان ما را برای زندگی آینده آماده کرده اند. برای اینکه استاد مجربی باشید لازم نیست سختگیر نباشید. این بدین معناست که شما هر دانش آموز را به چالش می طلبید و زمان بودن در کنار آنها را به حداکثر می رسانید بگونه ای که آنها بیش از حد توانشان می آموزند.

۱۰- یک استاد مجرب متنی را که درس می دهد می فهمد و می داند که چگونه آنرا به شکلی توضیح دهد که دانش آموز هم آن را درک کند.

استادانی هستند که آنچه را که تدریس می کنند بدرستی نمی دانند. استادانی هم هستند که در متنی که می خواهند تدریس کنند خبره هستند امام برای توضیح و انتقال آن به دانش آموز دچار مشکل هستند. استاد مجرب بخوبی درس را فهمیده و درک خود را به دانش آموز بخوبی منتقل می کند. این مهارت سختی برای استاد است اما استاد انی که این مهارت را داشته باشند، کارآیی خود را به حداکثر می رسانند.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *