مراحل ثبت نام آزمون تافل

شما پس از این که خود را برای آزمون تافل آماده کردید و هر چهار مهارت خود را قوی کردید میتوانید با اطمینان خاطر در آزمون تافل ثبت نام کنید ، اما یکی از چالش هایی که این روز ها متقاضیان آزمون تافل با آن رو به رو هستند و در کلاس های تدریس خصوصی تافل از ما میپرسند ،  نحوه ثبت نام در آزمون تافل است .  اگر برای اولین بار است که میخواهید در آزمون تافل ثبت نام کنید ، ممکن است مراحل کمی طولانی و سخت به نظر آید ولی نگران نباشد ، اگر طبق توضیحات ما در این صفحه ،  مراحل ثبت نام آزمون تافل را پیش ببرید ، این کار برای شما آسان خواهد شد.

ابتدا و قبل از هر کاری وارد سایت ets  شوید  و یک حساب کاربری برای خود بسازید . رمز و پسورد را گم نکنید و همیشه نزد خود داشته باشید.

مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل iBT

۱- پس از این که حساب کاربری خود را ساختید ، رمز و نام کاربری خود را همانند تصویر زیر وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۲- شروع ثبت نام : پس از این که وارد حساب کاربری خود شدید ، صفحه ای همانند تصویر زیر را مشاهده میکنید. در قسمت my test بر روی کلمه register for a test  کلیک کنید.
مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

مرتبط بخوانید : لغات مهم تافل

 

 

۳- انتخاب آزمون : پس از طی کردن مراحل قبل شما دو گزینه مشاهده میکنید . شما بر روی گزینه TOEFL Test کلیک کرده و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

در این قسمت شما باید تیک پایین صفحه را بزنید و دوباره بر بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۴- انتخاب محل و تاریخ آزمون : شما در این قسمت باید محل آزمون یعنی شهر و یا کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس مشخص کنید که در چه ساعت و تاریخی مایل به شرکت در آزمون هستید. در نهایت روی دکمه Search کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۵- انتخاب مرکز آزمون : هنگامی که روی دکمه سرچ کلیک کردید ، سیستم فهرستی از تمامی مراکز باز را در شهر انتخابی و همچنین بازه زمانی تعیین شده توسط شما، نمایش می‌دهد.شما از این فهرست میتوانید مرکز مورد نظر را انتخاب کنید و روی آن کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی شوید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۶- خلاصه وضعیت آزمون : در این صفحه شما میتوانید تمامی مشخصات آزمون اعم از ساعت و تاریخ و مکان را دوباره چک کنید. اگر اطلاعات وارد شده صحیح بود بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۷- تکمیل اطلاعات هویتی : در این صفحه شما ۴ بخش را مشاهده میکنید که از شما اطلاعاتی خواسته شده است. این اطلاعات شامل گذرنامه ، کارت ملی ، گواهینامه و سایر اسناد هویتی معتبر است . پر کردن یک گزینه کافیه ولی به شما پیشنهاد میکنیم دو مورد اول را حتما پر کنید . بعد از ورود این اطلاعات، بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

حواستان باشد در روز آزمون تاریخ پاسپورت و کارت ملی و گواهینامه شما چک میشود و باید حتما دارای اعتبار باشد.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

 

مرتبط بخوانید : رایتینگ تافل

 

 

۸- مشخص کردن نحوه Report نمره آزمون TOEFL : شما در این قسمت دو گزینه پیش رو دارید که مشخص میکند که نحوه ریپورت شما باید چگونه باشد.

اگر گزینه اول را انتخاب کنید ارسال نمره شما به صورت آنلاین خواهد بود  و ده روز بعد از آزمون با مراجعه به سایت ETS و ورود به حساب کاربری خود می‌توانید نمره آزمون را مشاهده نمایید.

اما اگر گزینه دوم را انتخاب کنید کارنامه شما هم به صورت کاغذی و هم به صورت آنلاین ارسال خواهد شد .

پس از انتخاب گزینه مورد نظر بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۹- ریپورت رایگان نمره آزمون تافل : آزمون تافل این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید نمره خود را به ۴ دانشگاه به صورت رایگان ارسال کنید . شما در این قسمت میتوانید ۴ دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید . اما اگر هنوز در مورد دانشگاه ها تصمیم خود را نگرفتید و یا مطمئن نیستید میتوانید از این قسمت رد شوید و بر روی دکمه Skip کلیلک کنید .

شما تا ساعت ۱۰ شب روز قبل آزمون فرصت دارید این قسمت را پر کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۱۰- سوالات نظر سنجی : شما در این قسمت تعدادی سوال مشاهده میکنید که میتوانید آن را پر کنید . پاسخ دادن به دو سوال اول ضروری است ولی میتوانید از بقیه سوالات عبور کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۱۱- سرویس جستجوی تافل: این صفحه مربوط به سرویس جستجوی تحت وب تافل است. این سرویس فهرستی از دانشجویان بین المللی تهیه می‌کند که اخیرا پروفایل تافل ایجاد کرده‌اند و همچنین در آینده قصد دارند در مراکز بین المللی تحصیل کنند. پایگاه داده سرویس جستجوی تافل هر هفته بروز رسانی می‌گردد و داوطلبان بالقوه را فهرست خواهد کرد.
بنابراین چنانچه مایل هستید تا در این سرویس مشارکت کنید، گزینه Yes و در غیر اینصورت No, thanks را انتخاب کنید و با زدن دکمه Continue به مرحله بعدی بروید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۱۲- صفحه خرید پکیج های تافل : در این قسمت شما سه بسته مختلف را مشاهده میکنید که در آن سوالات آزمون آزمایشی ، راهنمای آزمون و … وجود دارد . در صورت تمایل به استفاده از این بسته ها یکی را انتخاب کنید و در صورت عدم تمایل بر روی گزینه No, thanks کلیک کنید.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

 

مرتبط بخوانید : ساختار آزمون تافل اینترنتی

 

 

۱۳- برگه خلاصه وضعیت سفارش ثبت نام آزمون : در این صفحه شما تمامی اطلاعات خود را مشاهده میکنید . اگر این اطلاعات در مورد شما درست بود و مشکلی نداشت میتوانید جهت ادامه کار بر روی دکمه Confirm Order کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

۱۴- انتخاب روش پرداخت : برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل شما میتوانید یکی از دو روش پیشنهاد شده را انتخاب کنید .روش اول پرداخت با کارت ارزی و روش دوم پرداخت با ووچر است .

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۱۵- پرداخت از طریق کارت ارزی: چنانچه شما دارای کارت‌های ارزی بین المللی نظیر ویزا‌کارت یا مسترکارت هستید، گزینه Pay with a credit card or debit card را انتخاب کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید. در ادامه گزینه کارت اعتباری را انتخاب و در صفحه بعد مشخصات کارت خود را وارد کنید و روی دکمه Buy کلیک کنید تا پرداخت شما انجام و ثبت نام شما به اتمام برسد.

 

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

۱۶- پرداخت از طریق ووچر (Voucher): شما همچنین می‌توانید از طریق ووچر پرداخت خود را انجام دهید، بنابراین اگر پیش از این ووچر تهیه کرده‌اید، در مرحله انتخاب روش پرداخت، Voucher را انتخاب کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. در صفحه بعد Voucher Number خود را وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. حال پرداخت شما به انجام رسیده و ثبت نام آزمون شما نهایی شده است.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۱۷- مشاهده رسید پرداخت: پس از انجام پرداخت در این صفحه مرکز، تاریخ و ساعت آزمون تافل را می‌توانید مشاهده کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۱۸- مشاهده سفارش (ثبت نام) نهایی شده:اگر هنوز مطمئن نشدید که پرداخت و ثبت نام شما با موفقیت انجام شده میتوانید به صفحه My Home Page مراجعه کنید و از قسمت My Tests بر روی (View Order(s کلیک کنید و سفارش ثبت نام خود را مشاهده کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

۱۹- مشاهده جزئیات آزمون : شما در صفحه View order(s) شماره سفارش (Order NO)، تاریخ روز آزمون و زمان شروع آزمون را مشاهده می‌کنید و با کلیک بر روی Print، از رسید نهایی ثبت نام خود پرینت بگیرید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

۲۰- مشاهده برگه رسید نهایی (Ticket Confirmation): شما در این صفحه، نمونه‌ای از تصویر رسید نهایی را میبینید  که شامل مشخصات شما و اطلاعات ثبت نام آزمون تافل است. توجه داشته باشید که همراه داشتن این برگه در روز آزمون الزامی است.

مراحل ثبت نام آزمون تافل

 

امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم به شما کمک کرده و مراحل ثبت نام آزمون تافل  را برای شما آسان کنیم.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *