انگلیسی فکر کردن

مطمئنا بار ها از اساتید زبان انگلیسی شنیده اید که به زبان آموزان خود میگویند که شما باید انگلیسی فکر کردن را یاد بگیرید . اما واقعا انگلیسی فکر کردن یعنی چی ؟ چگونه میتوان انگلیسی فکر کرد؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم ؛ انگلیسی فکر کردن یعنی هر مکان و هر زمان ، همه چیز را انگلیسی ببینید و بخوانید. بازم متوجه نشدید؟

بزارید با یه مثال بگم : هر کاری میخواهید بکنید سریعا انگلیسی آن را به خاطر آورید . الان به یکباره به شما احساس تشنگی دست داد و یک لیوان آب میخواهید . سریعا نام لیوان آب به انگلیسی را با خود تکرار کنید.

شاید اولش برای شما سخت باشد ، حق هم دارید . ولی اگر این کار را به صورت مداوم انجام دهید برای شما آسان خواهد شد  و بعد از مدتی با دیدن لیوان آب سریع نام انگلیسی آن به ذهن شما میرسد.

روش های انگلیسی فکر کردن

روش های مختلفی برای تقویت و تسلط روی تکنیک انگلیسی فکر کردن وجود دارد که باهم بررسی میکنیم.

۱- اسم وسایل دور اطرافتان را به انگلیسی یاد بگیرید.

برای شروع از اطرافتون شروع کنید و همه وسایلی که دورو برتون هست را به انگلیسی بیان کنید . آن قدر تکرار کنید تا وقتی به آن وسیله نگاه میکنید اول چیزی که به ذهنتان رسید نام انگلیسی آن باشد.

۲- عبارات و اصطلاحات را یاد بگیرید.

شما باید بیشتر به زبان و گفت گو های افراد بومی توجه کنید . همان طور که ما در زبان فارسی ضرب المثل و یا اصلاحاتی داریم ، آن ها اصطلاحاتی دارند که ممکن است کمتر به گوش شما خورده باشد و بی معنی باشد. به جای تمرکز بر کلمات، به معنا و کاربرد جملات توجه داشته باشید. جمله‌ها را یاد بگیرید، حتی اگر بعضی از قسمت های این جملات با منطق شما جور در نمی‌آیند.

۳- خود را ر موقعیت های خاص قرار دهید.

شاید شما هم دیده باشید و یا شنیده باشید افرادی که انگلیسی کمی بلد هستند ولی در خارج از کشور مهاجرت میکنند ، زبان انگلیسیشان ناخودآگاه تقویت میشود. این فقط به علت این است که آن ها در موقعیتی هستند که مجبورند برای رفع نیاز های خود از انگلیسی استفاده کنند. دیگر شما نمیتوانید در آن لحظه به فارسی از کسی بپرسید که فلان کلمه به انگلیسی چه میشود؟!!

پس اگر شانس زندگی کردن در یک کشور انگلیسی زبان را دارید، از این فرصت استفاده کنید و از خانه بیرون بزنید! با کسانی رفت و آمد کنید که مطلقا فارسی متوجه نمی‌شوند. این کار در ابتدا اصلا آسان نیست و ممکن است ترسناک هم باشد، اما به مرور زمان تاثیری فوق‌ العاده روی انگلیسی فکر کردن شما خواهد گذاشت.

انگلیسی فکر کردن

۴- فیلم های انگلیسی تماشا کنید.

در مقاله یادگیری زبان انگلیسی با فیلم به شما گفتیم که چطور میتوانید زبان خود را تقویت کنید . این جا باز هم میگوییم که تماشای فیلم یکی از موثر ترین روش ها برای یادگیری زبان است . سعی کنید فیلم های جذاب  و با محتوای خوب تماشا کنید . اگر بتوانید بدون زیر نویس این کار انجام دهید بهتر است . ولی اگر میخواهید به کمک زیر نویس فیلم را یاد بگیرید حواستان باشد که وابسته به زیر نویس نشوید به گونه ای که فقط متن را بخوانید و به کلمات و تلفظ کاری نداشته باشد.

۵-  استفاده مکرر از دیکشنری ممنوع.

فرض کنید با دوستتان تصمیم میگیرید که انگلیسی صحبت کنید و مکالمه را شروع میکنید. یکباره یک کلمه یادتان نمی آید و موبایلتان را برمیدارید و کلمه مورد نظر را جست و جو میکنید. این کار جو مکالمه شما را به هم میزند و این که شما دوباره دارید به کلمات فارسی رجوع میکنید. سعی کنید هر کلمه ای را که بلد نیستید یادداشت کنید و یا از کلمه مترادف آن استفاده کنید.

۶- خود را از قبل برای پاسخ به سوالات متداول آماده کنید.

سوالاتی هستند که پر تکرارند و ممکن است از شما زیاد پرسیده شود. سعی کنید این سوالات را از قبل شناسایی کنید و جواب آن را حفظ کنید تا هنگامی که از شما پرسیده میشود ناخودآگاه جواب به ذهنتان برسد.

۷-  آهنگ انگلیسی گوش دهید.

برای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ مهم ترین نکته انتخاب آهنگ مناسب با سطح شما است . آهنگی را که انتخاب میکنید را تکه تکه گوش دهید .

انگلیسی فکر کردن و روش های آن

 ۸-  در کنار کلمات، عبارت‌ها و جملات را یاد بگیرید.

یاد گرفتن کلمات تکی، معمولا هیچ فایده‌ای برای انگلیسی فکر کردن ندارد. اگر کل یک دیکشنری انگلیسی را هم کلمه به کلمه حفظ باشید، باز هم این دانش شما به هیچ دردتان نخواهد خورد اگر نتوانید راهی برای استفاده عملی از این کلمات پیدا کنید.

جملاتی که کاربرد مشخص دارند را بدون توجه به ساختار و کلمات داخلشان حفظ کنید. وقتی کاربرد یک عبارت را به خوبی بدانید، دیگر لازم نیست خود را درگیر جزئیات کنید.

 ۹-  برای انگلیسی فکر کردن، کارهای روزمره خود را به انگلیسی انجام دهید.

سعی کنید قبل از شروع به صحبت یک دور  در ذهنتان حرف هایتان را به انگلیسی بزنید. از جملات خیلی ساده شروع کنید. مثلا وقتی دارید در خیابان راه می‌روید، اگر سگی دیدید، به خودتان بگویید: “!It’s a dog”.

۱۰-  از یک دیکشنری تصویری استفاده کنید.

شما میتوانید از یک picture dictionary  استفاده کنید. این نوع دیکشنری برای یادگیری زبان بسیار مناسب است و یه یادگیری زبان انگلیسی شما به صورت تصویری کمک میکند.

استاد شانژاد کلاس های زبان انگلیسی را به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار میکند . شما میتوانید در کلاس تدریس خصوصی مکالمه شرکت کنید و مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید . برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

۲۲۹۰۲۱۳۳

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *