یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

برای یادگیری زبان انگلیسی شما باید راه های مختلفی را امتحان کنید . استفاده از روش های مختلف ، به شما کمک میکند تا به صورت متنوع تری آموزش ببینید . روش های مختلف شامل یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ ، یادگیری زبان انگلیسی با فیلم ، کتاب داستان ، اخبار و … میشود . در بسیاری از کلاس های زبان از زبان آموزان خواسته میشود این روش ها را امتحان کنند تا بتوانند مهارت های مختلف زبان انگلیسی مانند مهارت خواندن ،شنیداری ، گفتاری و نوشتاری خود را تقویت کنند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

  • از آنجایی که ترانه ها توسط افراد بومی خوانده میشود پس در تلفظ و لهجه تغییری مشاهده نمیشود به همین دلیل شما میتوانید با لهجه و تلفظ افراد انگلیسی زبان به خوبی آشنا شوید.
  • شما میتوانید در هر مکان و زمانی به آهنگ مورد علاقه خود را در موبایلتان گوش دهید. یعنی نیازی نیست که مانند روش های دیگر با خود کتاب همراه داشته باشید و به وسیله ی خاصی نیاز پیدا کنید.
  • موسیقی ها به یاد ماندنی هستند . حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در جایی آهنگی خوانده میشده و شما تا مدت ها با خودتان آن را تکرار میکنید. به همین دلیل است که میگوییم موسیقی به یادماندنی است چون ناخود آگاه در ذهن شما میماند.
  • در موسیقی از کلمات مختلفی استفاده میشود به همین دلیل شما میتوانید لغات جدیدی را بیاموزید و یاد بگیرید و بعد ها در جملات از آن استفاده کنید.

 

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

  • برای پیدا کردن موسیقی از منابع خوب استفاده کنید.

شما میتوانید از وب سایت های ویمئو و یوتیوب استفاده کنید . این وب سایت ها شامل تعداد زیادی موسیقی و آهنگ به همراه زیر نویس انگلیسیشان است که میتواند به تقویت زبان شما کمک بزرگی بکند.

همچنین شما میتوانید از اساتید محترم در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کمک بگیرید و ببینید آن ها چه آهنگ هایی را به شما پیشنهاد میدهند.

  • آهنگ هایی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید.

برای شروع چندین آهنگ که برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب است را دانلود کنید و سپس آهنگی را انتخاب کنید که برای شما جذاب تر و دلنشین تر است زیرا اگر موسیقی برای شما جذاب نباشد زود خسته خواهید شد. صرفا به دنبال آهنگ های خیلی آهسته و غمگین نباشید. آهنگی را انتخاب کنید که دوست داشته باشید آن را چندین بار گوش دهید.

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

  • متن انگلیسی آهنگ را داشته باشید.

حتما آهنگی را که میخواهید برای تقویت مهارت لیسنینگ زبان انگلیسی خود گوش دهید را به همراه لیریک آن دانلود کنید تا هر زمان که قسمتی از آن را متوجه نشدید به سراغ متن بروید. شما میتوانید همزمان با گوش دادن به موسیقی به متن آن نگاه کنید.

Lyrics.com و Smartlyrics.com هردو از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که منابع غنی و کتابخانه‌ای پر از متن ترانه آهنگ‌های مختلف دارند.

  • ترجمه فارسی آهنگ را داشته باشید.

ممکن است کلماتی را در لیریک مشاهده کنید که معنی آن را نمیدانید . به همین دلیل شما میتوانید به ترجمه آهنگ مراجعه کنید و معنی کلمه مورد نظر را پبدا کنید . همچنین خوب است یک دور متن فارسی آهنگ را بخوانید تا متوجه شوید موضوع چیست.

  • آهنگ را تکه تکه کنید.

اگر شما در سطح مبتدی هستید ممکن برایتان سخت باشد تا یکباره به کل آهنگ گوش دهید و بتوانید آن را کامل متوجه شوید. شما میتوانید آهنگ را به تکه های کوچکتری تقسیم کنید و هر قسمت را چند بار چند بار گوش دهید و تحلیل کنید. آهنگ های گروهی برای شروع خوب است زیرا اغلب آهنگ تکرار می شود، و معمولا دارای لحن جذاب است.

  • همراه با آهنگ بخوانید.

برای این که علاوه بر تقویت مهارت لیسنینگ ، مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید میتوانید همراه با آهنگ بخوانید و آن را تکرار کنید . این کار باعث میشود تا شما متوجه شوید که تلفظ شما در کدام قسمت اشتباه است و دفعه بعد باید آن را درست تلفظ کنید.

  •  آهنگ را از حفظ بخوانید.

اگر شما همه آهنگ را به همراه معنی آن خوب یاد گرفته باشید و تسلط داشته باشید میتوانید حتی آن را از حفظ بخوانید همان طور که آهنگ های فارسی را حفظ میکنید. اگر بتوانید بدون نگاه کردن به متن  آهنگ  آن را از حفظ  بخوانید یعنی گام بلندی رو به جلو برداشته‌اید. پس شما می‌توانید از لغات و عبارات در حرف زدن عادی خود هم بهره ببرید.

  • آهنگ را مرور کنید .

شما میتوانید هنگامی که یک تسلط نسبی به یک آهنگ پیدا کردید آن را کنار بزارید و سراغ یک آهنگ دیگر بروید و بعد از چند وقت دوباره به سراغ آهنگ اولی بروید و آن را مرور کنید . این فاصله مانی به یادگیری شما کمک زیادی میکند.

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

مراحل یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با موزیک

  • یکبار آهنگ مورد نظرتان را پخش کنید و تنها به ریتم آن توجه کنید. در این مرحله سعی نکنید چیزی را حفظ کنید.
  • دوباره به آهنگ گوش دهید و سعی کنید میتوجه شوید که از چه کلمات و لغاتی استفاده میشود. شما میتوانید هر چه را که میشنوید بر روی کاغذ بنویسید و در نهایت با متن آهنگ مقایسه کنید تا متوجه شوید که در کدام قسمت ها اشتباه کردید.
  • بعد از این که با تمام کلمات استفاده شده در متن آشنا شدید میتوانید متن آن را کنارتان قرار دهید و همراه با آهنگ بخوانید. هر چند بار که این کار را تکرار کنید تسلط بیشتری را پبدا خواهید کرد.

شما میتوانید برای تقویت مهارت اسپیکینگ خود در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه ما شرکت کنید.

تماس با ما

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
۲۲۹۰۲۱۳۳-۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *